Star Trek Online - FZ delar ut betanycklar

Medlem

Spelat lite tutorial och har blandade känslor. Jag ville faktiskt att det skulle bli mer som EVE, men tyvärr verkar det vara som ett slags "EVE till konsoler" om ni vet vad jag menar

Jag spelar ett litet tag till, kanske det blir bättre framöver.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Rolle:

Spelat lite tutorial och har blandade känslor. Jag ville faktiskt att det skulle bli mer som EVE, men tyvärr verkar det vara som ett slags "EVE till konsoler" om ni vet vad jag menar

Jag spelar ett litet tag till, kanske det blir bättre framöver.

Jo, jag måste hålla med. I ett nötskal känns spelet som Champions Online (för allt gällandes springa runt) möter Pirates of the burning sea (gällandes rymdstriderna). Tyckte styrningen var allmänt oresponsiv. Du kan t.ex. bara välja att åka i hastigheterna -25, 0, 25, 50, 75 och 100%, eller något sånt. Ingenting emellan.

Det jag gillar mest är karaktärsskapandet och när man får springa runt. Speciellt meleen i spelet är tillfredsställande

Medlem

Tråkigt att vi inte får nån Collectors Edition i EU


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jo väldigt synd att atari's CE inte går att köpa här hade gärna velat haft den där combadgen och alla in-game items från den.

Skrivet av Wartex:
Skrivet av Rolle:

Spelat lite tutorial och har blandade känslor. Jag ville faktiskt att det skulle bli mer som EVE, men tyvärr verkar det vara som ett slags "EVE till konsoler" om ni vet vad jag menar

Jag spelar ett litet tag till, kanske det blir bättre framöver.

Tyckte styrningen var allmänt oresponsiv. Du kan t.ex. bara välja att åka i hastigheterna -25, 0, 25, 50, 75 och 100%, eller något sånt. Ingenting emellan.

Att tutorialen sug är det ingen tvekan om men spelet blir bättre efter det och förhoppningsvis hinner cryptic fila bort de flesta buggarna in det når butiken.

Jag tycket inte det var något fel alls med rymdskeppet då du faktiskt har en hel del möjligheter att välja saker när det gäller saker som hastighet genom att tex fördela mer energi till skepps motor (de hastigheterna du nämde Wartex är bara presets man kan pilla med slidern manualt om man absolut vill:P)
Däremot behövs Away party delen putsas rätt mycket, idag tillbringade jag en timma med att letat efter en sista sak för ett quest inom ett "inringat" område på karta utan att hitta det var lite små jobbigt.

Skriv svar