Lost Planet

Inaktiv
Lost Planet

Bilden blir svart när jag spelar och jag har laddat ner den senaste versionen av Nvidia Nforce diplay driver.
Datorn sa att bildskärmsdrivrutinerna fick problem och att de nu har återställts, men problemet återkommer ändå när jag spelar igen.

Något Tips?
PS: Köpte nytt grafikkort för en vecka sen. kanske har jag kvar några ATI drivrutiner, men jag hittade något som hette ATI Unistaller som redan fanns på datan. Ska jag utnyttja detta?

Data:
AMD Athlon 5000+ 2.6Ghz
2 GB ram
Albatron 8800 GT
Windows Vista Home Premium 32-bit

Skärm:
Samsung syncmaster 206BW

Medlem

du ska inte ha Nforce drivrutiner till grafikkortet

Medlem

testa ladda ner forceware istället

Inaktiv

Ok, men alltså jag har redan installerat CD drivrutinerna till grafikkortet å vet ej ifall de e dessa jag ska bry mig om för att jag vet inte riktigt vilka drivrutiner från Nvidia jag ska ladda ner..

Kan ni skicka tips på drivrutiner isåfall? Skulle vara sjysst.

nj
Medlem

ForceWare 169.25 är det senaste, officiella, drivrutinspaketet för nVIDIAs grafikkort i Win Vista 32-bit.
Du kan även vilja se till så du har senaste versionen av DirectX installerad.

Inaktiv

jag hämtade samma drivrutin i morse men den va endast 31 mb.
Men måste man ta bort de gamla drivrutinerna? För jag installerade de nya utan att ta bort de gamla å de funkade.

+ ifall jag tar bort drivrutinerna så vad händer då ?

nj
Medlem

Då hade du rätt drivrutin, den jag länkade till är den internationella versionen som innehåller lite fler språk än den andra (som bara innehåller engelska). Ingen skillnad förutom vilket språk menyerna får.

Det kan vara strul med att du har haft ett annat grafikkort före och det ligger filer kvar som "stör", att köra Guru3D Driver Sweeper kan hjälpa, rekommenderar dock att du läser medföljande readme (om det nu finns någon sådan dvs) innan användning för jag har själv inte använt just det programmet.

Just ja, nu slog det mig att jag hade något liknande problem med demoversionen av Lost Planet och mitt dåvarande Geforce 7600GT. Så fort jag startade spelet så blev det bara svart, hittade lite info om att man snabbt skulle trycka alt+enter för att få spelet till fönsterläge för det körde som standard i en rätt hög upplösning (widescreen på det) som många TFT-skärmar inte klarade då de hade för låg native-upplösning.

1
Skriv svar