Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Call of Duty: Modern Warfare 2

Medlem
Skrivet av Zyndrome:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sturish:

tackar för recensionen. Men som grädde på moset så FAILAR mw2 så hårt att det är dags o börja gråta på riktigt.. Njuut av failen,
http://www.youtube.com/watch?v=-rqLUDfl26Y&NR=1

Det där klippet är bra exempel på hur man förstör ett spel...

Förstör? Hur? Det där är bara ett exempel på vad man kan göra. Och faktiskt är sådant som visas i klippet en förbaskat kul omväxling mot det traditionella campandet. Själv spelar jag bara på TF2-servrar med snabb respawn och snabbare spelar-rörelser, då det ökar tempot ordentligt och blir mycket roligare. Servermoddning ftw.

Haha steams VAC är ett skämt. tacka vet man när clanerna sköter sina dedikerade servrar i cod 4 och waw.

Inaktiv

Jag lägger mina pengar på L4D 2 ist. Man kan alltid hoppas på en mirakulös pach eller någonting sådant i framtiden.


signatur

Infanteri-kolonister i led!

Inaktiv

väntan till 360 börjar


signatur

[/5] "powernap over"

Inaktiv
Skrivet av Nilhom:

Ni har redan skrivit om dedikerade servrar, modstöd och allt andra idiotiska som IW har tagit bort så jag ska inte gå in mer på det.

Men är arg på att det de har tagit bort lean (luta) vilket vad jag kan minnas att det var IW som började med lean. Har försökt att hitta någon information om det men rätta mig ifall jag har fel.

Så den funktionen är inget man tar bort bara för att konsolerna inte har knappar för det. Så om man kör ett FPS-spel på en konsol så får man ta att man inte kan ha alla funktioner som på PC. Det blir mer verklighetstroget ifall man kan ta och luta sig utför en vägg eller tunna.

Skrivet av Magmatrix:

Det är bara att kliva ut och bli skjuten. Tack för det.
*grrrr*

Jag är också lite sur på att den möjligheten är försvunnen.

Lean fanns, så vitt jag minns, i Rainbow Six och andra spel i serien som Ghost Recon. Andra spel som operation flashpoint hade också lean.

Standardförfarande för verklighetens soldater under strid i bebyggelse är att de sticker ut huvudet först lite snabbt från husväggens hörn innan de exponerar hela kropp.
Om det är något man kunde tagit bort så är det snarare möjligheten till att hoppa på bar mark (inte från tak till tak, eller att man ska kunna hasa sig över hinder dock). Känns så djävla B att se folk hoppa runt som om det vore ett parti Quake.

Jag var tvungen att göra en liten bild.

http://img515.imageshack.us/img515/9499/motivatorlean.jpg


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

lagg? jag har aldrig haft nått lagg när jag spelat online :S och jag har inte nått super bredband..sitter me ett kasst adsl.

Era
Medlem
Skrivet av gremling:

lagg? jag har aldrig haft nått lagg när jag spelat online :S och jag har inte nått super bredband..sitter me ett kasst adsl.

Vad har du för ping då? Följ råden i pingtråden på CoD-delen av forumet här och ge en rapport. Vore intressant att veta.

Inte bara i en match då givetvis utan med flera olika hostar.

Medlem

Var precis inne och spelade en match som bestod av enorma laggspikes var 5:e sekund och vart var Migrating Host när det faktiskt behövdes? Och anledning till att Migrating host över huvud taget finns är ju att systemet är så puckat i grunden.

Medlem

Haha va, kan man inte ställa in grafiken i MP? Skämt eller vad?

Medlem
Medlem

tycker spelet är mycket överskattat. Jag har inte ens kul när det flyter som det ska. Extremt arkadigt med väldigt lite skill jämfört med t.ex. cs

Inaktiv
Skrivet av Prypiat:
Skrivet av Nilhom:

Ni har redan skrivit om dedikerade servrar, modstöd och allt andra idiotiska som IW har tagit bort så jag ska inte gå in mer på det.

Men är arg på att det de har tagit bort lean (luta) vilket vad jag kan minnas att det var IW som började med lean. Har försökt att hitta någon information om det men rätta mig ifall jag har fel.

Så den funktionen är inget man tar bort bara för att konsolerna inte har knappar för det. Så om man kör ett FPS-spel på en konsol så får man ta att man inte kan ha alla funktioner som på PC. Det blir mer verklighetstroget ifall man kan ta och luta sig utför en vägg eller tunna.

Skrivet av Magmatrix:

Det är bara att kliva ut och bli skjuten. Tack för det.
*grrrr*

Lean fanns, så vitt jag minns, i Rainbow Six och andra spel i serien som Ghost Recon. Andra spel som operation flashpoint hade också lean.

ahhh* the good old days.
Innan spelen blev en tävling att så ofta som möjligt använda sig av "best player experience"

Medlem

Jag har fortfarande roligt med multiplayer i varje fall!

Efter 10 timmar har jag bara stött på lagg ett par gånger. Det verkar som att min Telia 8mbit uppkoppling och min tur har slagit sig samman. Gött.

Jag tror faktiskt att många överdriver när dom skriker om lagg, eller så antar dom att det laggar även fast dom inte ens har provat spelet. Man ska inte läsa forum, dom är bara fyllda av whiners och troll.

Med det sagt så kanske man inte vill köpa grisen i säcken, men börja inte skrika och härja om lagg innan _DU_ ens provat spelet. "Det laggar lite smått typ var femte timme" blir lätt "DET LAGGAR HELA JÄVLA TIDEN!".

För att vara ärlig saknar jag server browsern. That's about it.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Hannu87:

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Gäller inte detta hela Call of Duty-serien, Medal of Honor-serien och fler därtill? Konsolifierade railshooters. Till slut kommer "spel" vara en film med en (1) knapp man skall trycka på för att komma vidare. Och folk kommer köpa det och jubla och tycka att det är jättehäftigt.

Nej, MoH var ett pc spel utan tvekan och så var även CoD. Det var först med CoD 2 som spelet blev helt konsolanpassat (del tre släpptes inte ens på pc).

Medlem

Det dummaste är ju att IW har kvar koden i spelet, då kunde dom gjort IW.net och matchmaking som ett alternativ för dom som föredrar det. Då hade alla blivit nöjda (utom IW som då inte kan ta hutlöst betalt för banor.)

Medlem
Skrivet av robba94:

Ok men vi som inte bryr oss ett piss om dedikerade servrar o moddar. Behöver inte gnälla på ett bra spel. Körde hos en polare idag å det ägde!

Självklart påverkar detta åsikterna för spelet på samma sätt som grafik kan vara en faktor för somliga medan den inte är det för andra. Anledningen till att CoD ÖVERHUVUDTAGET ens finns till konsol är på grund av datorspelarna som köpt MoH spelen som i sin tur gjort det möjligt att utveckla första CoD spelet. Jag anser att man har full rätt att klaga på en utvecklare som sviker de som troget köpt samtliga spel som de utvecklat och ger löjliga förklaringar till varför de gjort det. Anledningen till att IW eller Activision inte har dedikerade servrar är ganska självklar, de vill förhindra att de som inte köpt spelet ärligt kan spela det i MP.

Inaktiv
Skrivet av MeanGreen:

Hela grejen är ju så urbota korkad att man blir ledsen. Jag undrar hur ofantligt många vi är som skiter i att köpa spelet av just den här anledningen?

Sträcker upp handen. Jag tänkte köpa det och spela med mina bröder men efter att sett hur det var hemma hos dom står jag över. Det blir väl att vänta på att en MP crack kommer med pirat servers, då kanske man skaffar det, verkar ju inte vara långt bort.

Sen verkar ju inte folk fatta att de spelar ingen roll om hosten har bra lina. Eller om det inte laggar för er personligen som har 100mbit. När det kommer någon jävel med modem in på servern är det inte lika roliga längre, då laggar han för er oavsett er lina eller hostens lina. Med ded servers kan man kicka folk med ping över en viss gräns och på så sätt få en bra känsla för alla.

Kul när vissa på servern har 500 i ping... inte

I varje game mina bröder spelade var de någon som helt uppenbarligen laggade.

Som sagt de spelar ingen roll om ni har 1000000000000000000000000 mbit lina. Om någon annan har sunkig lina hjälper inte det ett skit

Era
Medlem
Skrivet av jonne_man:

Sen verkar ju inte folk fatta att de spelar ingen roll om hosten har bra lina. Eller om det inte laggar för er personligen som har 100mbit. När det kommer någon jävel med modem in på servern är det inte lika roliga längre, då laggar han för er oavsett er lina eller hostens lina. Med ded servers kan man kicka folk med ping över en viss gräns och på så sätt få en bra känsla för alla.

Kul när vissa på servern har 500 i ping... inte

I varje game mina bröder spelade var de någon som helt uppenbarligen laggade.

Som sagt de spelar ingen roll om ni har 1000000000000000000000000 mbit lina. Om någon annan har sunkig lina hjälper inte det ett skit

Dessutom hanterar ju spelet collision prediction på sådant sätt att det kompenserar ALLA på servern för den som har värst ping. Inte fullt ut givetvis men högst ping har störst inverkan på hur mycket prediction istället för calculation som det blir.

Dvs, har någon på servern hög ping eller flera halvhög så är det lika mycket lotto som skill om du träffar även fast du siktar som du ska för den ping DU har.

Har man över 50 i ping så laggar det märkbart oavsett om spelet är bra på att dölja det eller inte.

Medlem

Ja tyvärr påverkas man av hur snabb uppkoppling andra har och ibland kan det bli helt ospelbart även på en snabb server.

GT hade nyligen en bonusround om just IW och Call of Duty, efter att ha sett den förstår man kanske bättre sambandet mellan MoH och Call of duty (om man inte redan vet detta vill säga).

Inaktiv

Funkar klockrent på min burk !
Som sagt tråkigt utan dedi, servers. men men, kommer säkert någon moddning framöver inte helt omöjligt !!!

Däremot har jag spelat mej upp till level 44, och har stött på 2 servers med dålig ping !
Kör samt med w7, funkar klockrent, så fattar inte varför alla klagar på lagg, köp ny dator ?

Medlem
Skrivet av Mack3:

Funkar klockrent på min burk !
Som sagt tråkigt utan dedi, servers. men men, kommer säkert någon moddning framöver inte helt omöjligt !!!

Däremot har jag spelat mej upp till level 44, och har stött på 2 servers med dålig ping !
Kör samt med w7, funkar klockrent, så fattar inte varför alla klagar på lagg, köp ny dator ?

En ny dator hjälper inte om servern har hög ping eller merparten av spelarna har hög ping. Det enda som hjälper är bättre uppkoppling eller att färre spelare tillåts ansluta med dålig uppkoppling. Datorn eller konsolen kan endast påverka fps:en inte hur snabbt paket skickas eller tas emot så att säga ;).

Medlem
Skrivet av Prypiat:
Skrivet av Nilhom:

Ni har redan skrivit om dedikerade servrar, modstöd och allt andra idiotiska som IW har tagit bort så jag ska inte gå in mer på det.

Men är arg på att det de har tagit bort lean (luta) vilket vad jag kan minnas att det var IW som började med lean. Har försökt att hitta någon information om det men rätta mig ifall jag har fel.

Så den funktionen är inget man tar bort bara för att konsolerna inte har knappar för det. Så om man kör ett FPS-spel på en konsol så får man ta att man inte kan ha alla funktioner som på PC. Det blir mer verklighetstroget ifall man kan ta och luta sig utför en vägg eller tunna.

Skrivet av Magmatrix:

Det är bara att kliva ut och bli skjuten. Tack för det.
*grrrr*

Jag är också lite sur på att den möjligheten är försvunnen.

Lean fanns, så vitt jag minns, i Rainbow Six och andra spel i serien som Ghost Recon. Andra spel som operation flashpoint hade också lean.

Standardförfarande för verklighetens soldater under strid i bebyggelse är att de sticker ut huvudet först lite snabbt från husväggens hörn innan de exponerar hela kropp.
Om det är något man kunde tagit bort så är det snarare möjligheten till att hoppa på bar mark (inte från tak till tak, eller att man ska kunna hasa sig över hinder dock). Känns så djävla B att se folk hoppa runt som om det vore ett parti Quake.

Jag var tvungen att göra en liten bild.

http://img515.imageshack.us/img515/9499/motivatorlean.jpg

Operation Flashpoint har inte lean. Jag spelade det senast igår så jag är rätt säker. Däremot kan man lägga sig ned vilket inte alla spel tillåter än idag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Han som skrev den här recensionen fick verkligen på nosen från andra på FZ då det är stor skillnad på betyget idag (från igår) plus att man har lagt till texten om att det enbart är en recension av Multi delen. Nej skärpning du som skrev den här skiten!
Du bör plugga på ditt anger management lite din surputt!

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Han som skrev den här recensionen fick verkligen på nosen från andra på FZ då det är stor skillnad på betyget idag (från igår) plus att man har lagt till texten om att det enbart är en recension av Multi delen. Nej skärpning du som skrev den här skiten!
Du bör plugga på ditt anger management lite din surputt!

Pff.. Spelet förtjänar inte bra betyg i multiplayer.
Enough said.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Han som skrev den här recensionen fick verkligen på nosen från andra på FZ då det är stor skillnad på betyget idag (från igår) plus att man har lagt till texten om att det enbart är en recension av Multi delen. Nej skärpning du som skrev den här skiten!
Du bör plugga på ditt anger management lite din surputt!

Jag läste det i går, där stod det i ingressen att det var multiplayer. Dessutom så fanns det inget betyg när jag läste det i går, tydligen kom det till automatisk eftersom deras server tolkade brist på betyg som ett nol.

Anger management kanske det är andre som behöver?

Inaktiv
Skrivet av Era:
Skrivet av jonne_man:

Sen verkar ju inte folk fatta att de spelar ingen roll om hosten har bra lina. Eller om det inte laggar för er personligen som har 100mbit. När det kommer någon jävel med modem in på servern är det inte lika roliga längre, då laggar han för er oavsett er lina eller hostens lina. Med ded servers kan man kicka folk med ping över en viss gräns och på så sätt få en bra känsla för alla.

Kul när vissa på servern har 500 i ping... inte

I varje game mina bröder spelade var de någon som helt uppenbarligen laggade.

Som sagt de spelar ingen roll om ni har 1000000000000000000000000 mbit lina. Om någon annan har sunkig lina hjälper inte det ett skit

Dessutom hanterar ju spelet collision prediction på sådant sätt att det kompenserar ALLA på servern för den som har värst ping. Inte fullt ut givetvis men högst ping har störst inverkan på hur mycket prediction istället för calculation som det blir.

Dvs, har någon på servern hög ping eller flera halvhög så är det lika mycket lotto som skill om du träffar även fast du siktar som du ska för den ping DU har.

Har man över 50 i ping så laggar det märkbart oavsett om spelet är bra på att dölja det eller inte.

Kan ärligt säga att jag inte förstår mig på den tekniska biten i det du skriver till fullo. Men det du skriver är säkert sant då jag märker resultatet av det. Det är uppenbart att trots att det ser ut att flyta och att inte ens egen client laggar så är hitboxarna fel. Många lägen när min bror lirade där man tydligt märkte att det som visades inte var det som hände eller tvärt om. Och ja det är värre att spelet maskerar lagg än tvärtom för då har man ingen aning om vad som händer, men det ser bra ut så klart. En casual gamer kanske inte märker något sånt utan förhåller sig bara till hur de "flyter" på deras skärm. Vissa tror ju att lagg har med fps att göra så jag menar det är ju inte konstigt att folk säger "det laggar inte" när det i själva verket är ganska fuckat.

Men klart folk tyckte ju att Halo var bra MP där man fick sikta 50m framför gubben för att träffa så då nöjer väl sig folk med detta där det rör sig om 1m eller nåt. Är man en gamer som vill känna att man har kontroll över sitt spelande och att ens färdighet spelar roll är så klart detta ändå helt oacceptabelt.

När quake som är 13 år gammalt fungerar bättre ur hitbox / lagg synpunkt är det pinsamt.

Ska inte köpa det här möget någonsin nu utav princip. Är förbannad över att man kan våldta fps mp genren så här.

Medlem

Men... vart är betyget?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Inte nog med att det är åt helvete online. Det är buggat också. Kan nu inte spela online på grund av "Can't connect to steam". Det roliga är att de behöver ju rent tekniskt inte koppla upp sig mot steam i och med hela den här IW net historian. Ännu roligare är att jag började lira lite CS Source i stället (som för övrigt känns väldigt stabilt i jämförelse) och det spelet funkade alldeles utmärkt online trots att steam är "okontaktbart". Nej jag blir bara mer och mer arg på Infinity Ward. Jag har fan betalat och köpta varenda av deras spel och jag får en kniv i ryggen.

Det är deprimerande att Killzone 2 som är PS3 exklusivt har dedikerade servrar, bättre/roligare multiplayer som inte ser ut som en popcorn maskin så fort man dödar någon, samt det bästa ingame klansystem jag någonsin sett och Infinity Ward kan inte lösa det ena eller det andra i årets "kan inte misslyckas" titel/största spelsläpp.

Medlem

Inte nog med att det finns noob stuff som killcam och UAV så finns ingen lean heller, tack så jävla mycket för den.

Är redan skit enkelt att vara snajper i detta spel.

NOT.

Medlem

Hade inga problem med IWnet i början när jag skulle hoppa in i MP och köra själv. Men om man har ambitioner att gå in som grupp med vänner är det rena skiten. Har inte funkat en ända gång och då är vi tre i gruppen.
Dessutom har det börjat fucka upp när man kör själv. Extrem lagg...och så blir man utslängd. Ni som gapar om att detta på något sätt skulle vara bra kan jag inte förstå på ljusår. Jag föredrar att kunna välja en snabb och stabil server som man vet funkar bra och vänner kan joina.
Helt värdelöst med steam!!! Gör om, gör rätt!!

Medlem
Skrivet av Chrono:

Helt värdelöst med steam!!! Gör om, gör rätt!!

Felet är inte Steams, det finns massor av bra spel via steam där du kan spela på dedikerade servrar. Felet är endast IW/Activisions....

Skriv svar