Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem

5v5 max 7v7 sen är inte skills så krävande då de är mest spray n pray i cod4 då de blir väldigt knökfult!

Medlem

Ni som säger att det inte ska vara mer än 18 spelare etc. Ni har ju valet att spela på servrar med mindre spelare medan vi andra vill ha lite mer action med 25 vs 25 tex. Förstår inte varför ni försvarar deras beslut. Till slut handlar ju allt om spelarens egna val, här gör IW era val och ni tar emot allt skit dom pressar på er med öppna armar. Öppna ögonen, Moddar är också ett val man gör som spelare, vill man inte spela med moddar så behöver man inte göra det, samma gäller antal spelare på servrar.

Medlem

vad skönt!
Har aldrig gillar de kartor med en massa folk som bara springer omkring... blir oorganiserat och kaotiskt!

Gött att det kommer nästa vecka!

Medlem
Medlem

vad vill de? allt de har gjort med spelet på senaste tiden får en att ta mer och mer avstånd från det. jag vill inte längre köpa det. bad company 2 å andra sidan ^^

Medlem

Den enda verkliga orsaken jag kan se att begränsa till 9vs9 är att Matchmakingen inte ska ta ett halvår. (men det kommer nog vara segt ändå).

Får väl vänta tills priset är under 200 så att jag får spelat SP sen då. Kan ju faktiskt ändå vara skoj.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Läste nu om COD4 till dator, man kan ju tydligen vara 32 pers där...jag hoppas att det är nya banor åtminstone för spelet lär ju vara fullständigt värdelöst att köra på de banor som finns till konsolversionen. Snacka om att amatörerna lär vara nöjda som bara vill skjuta lite random runtomkring sig. 32 pers = ingen taktik.

Medlem

Tycker kommentaren IW nissen sa i den där "developer interviewn" säger allt:

Citat:

Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?

Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.

Jo IW... ni har ju verkligen ansträngt er. Muskontroll och text chat är tydligen "features" för PC versionen.

Medlem

Bah, de vill bara skapa fler pirater så de får nåt att skylla de dåliga försäljningssiffrorna på.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tycker kommentaren IW nissen sa i den där "developer interviewn" säger allt:

Citat:

Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?

Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings.

Jo IW... ni har ju verkligen ansträngt er. Muskontroll och text chat är tydligen "features" för PC versionen.

Haha XD

Medlem

Kan ha fel men det känns som att om man bantar antalet spelare så bantar man också ner storleken på banorna. Är då antalet banor få så blir det snabbt tjatigt. Men hoppas det blir kul ändå!! Känns bara som dom avvecklar istället för utvecklar...
15vs15 hade känts mer ok!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Ni som säger att det inte ska vara mer än 18 spelare etc. Ni har ju valet att spela på servrar med mindre spelare medan vi andra vill ha lite mer action med 25 vs 25 tex. Förstår inte varför ni försvarar deras beslut. Till slut handlar ju allt om spelarens egna val, här gör IW era val och ni tar emot allt skit dom pressar på er med öppna armar. Öppna ögonen, Moddar är också ett val man gör som spelare, vill man inte spela med moddar så behöver man inte göra det, samma gäller antal spelare på servrar.

Fast tycker det är lite väl många servrar som kör 20+ spelare just nu... bara nadespam och sprayande...

jaja

Medlem

Detta var droppen, avbokar MW 2 nu. Besviken som få, hade stora förhoppningar.

Inaktiv

Hålller med newguy. Det här tycker jag verkar bra! Det är inte roligt att köra 16vs16 på cod4! Detta bidrar till rankingsystemet, om det nu fanns nåt hehe:)

Medlem

Asså, dom ber verkligen om att man skall ladda ner detta spel, før fan inte kommer det vara vært att køpa.

Medlem

NU FÅR DET VÄL FÖR FAN VARA NOG?!

Medlem

hehe det blir bara värre o värre, kommer inte o köpa detta spel

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Ni som säger att det inte ska vara mer än 18 spelare etc. Ni har ju valet att spela på servrar med mindre spelare medan vi andra vill ha lite mer action med 25 vs 25 tex. Förstår inte varför ni försvarar deras beslut. Till slut handlar ju allt om spelarens egna val, här gör IW era val och ni tar emot allt skit dom pressar på er med öppna armar. Öppna ögonen, Moddar är också ett val man gör som spelare, vill man inte spela med moddar så behöver man inte göra det, samma gäller antal spelare på servrar.

Visst, valet finns där. Men grejen är den att valet är svårt att göra, pga den stora mängden servrar med alldeles för många spelare! När jag spelade CoD4 var säkert minst 50% av servrarna 32 spelare. Jag föredrar kanske 18 som max. Det blir bara för mycket och då är det inte CoD längre.

Om moddarna: det var inte en del alls i denna nyhet. Vet inte vart du fick det från? Vi snackar bara om antalet spelare här, inte om att det inte finns dedikerade servrar.

Medlem

Ja tror fortfarande på spelet ... Har förhandsbokat det på Dustin för bara 499 kr !

/B

Medlem
Skrivet av Chrono:

Kan ha fel men det känns som att om man bantar antalet spelare så bantar man också ner storleken på banorna. Är då antalet banor få så blir det snabbt tjatigt. Men hoppas det blir kul ändå!! Känns bara som dom avvecklar istället för utvecklar...
15vs15 hade känts mer ok!

Jag kan säga att det finns ett större antal multiplayer banor än i MW1 och storleken på 80% av dessa är större än alla banor som finns i MW1. Känns mer BF över banorna än CoD.

Medlem

Hahah, vissa företag VILL tjäna pengar och samtidigt göra kunde nöjda, andra företag (som IW) vill bara tjäna pengar.
Känns så nu iaf.

För fan, gör en ny motor för helvete IW. Denna suger bajs! Gammal Quake 3 motor som är upphottad lite.
Som sagt, det är 2010!!! Fan, det är konsolerna som har förstört ambitionerna hos spelutvecklarna.
Ja, jag har konsoler här hemma, men jag står fast vid vad jag säger.
Snart försvinner skapandet av PC spel totalt.

Pirate the fucking shit!!! Hack n slash the shit!
Bara för SP, sen glömmer man skiten snabbt och IW får inga pengar.

Medlem

Ja tror Infinity Ward vet vad de gör. Då MW är det största onlinespelet så tror ja de har bra koll på vad som ska göras för att göra MW2 lika bra. Även om 9 vs 9 låter fjuttigt så tycker ja man ska vänta tills man är inne i spelet för att göra ett uttalande. Själv har ja inget emot att det är 9 vs 9, tror mer det kan bli riktigt intressant, längtar som en gnu efter detta!

Medlem

De är ju smarta som inte tillåter recensenter släppa skrivet material förrän det är försent att avboka spelen...

Nä, Activisions mjölkargrupp kommer att få händerna fulla i höst.

MW2 måste vara världens mest överhypade spel som någonsin gjorts. Jag kan inte på rak arm komma på nåt spel under mina 20 år som spelnörd som fått sån i mina ögon oförtjänad glans. Men det är ju vad jag tycker, iofs... tur att smaken är som röven.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Rätt fint endå Vi ska ju inte klaga uncharted 2 har ju bara 5vs5 och det är ju skit skoj Fast det e ju inte samma typ av spel ^^

Medlem

Leaning-funktionen i 4an var iofs sämst, men i stället för att ta bort den kan man ju förbättra den.

Shit vilket konsolserie detta håller på att bli, det kan man ju inte spela, det är ju som med Rainbow six som gick från att vara as nice till ren skit...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Roande att se hur vissa försvarar denna "regression" hos utvecklarna, där på något sätt mindre valmöjligheter är bättre.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Shit vilket konsolserie detta håller på att bli, det kan man ju inte spela, det är ju som med Rainbow six som gick från att vara as nice till ren skit...

Helt rätt.. Fyfan vad jag saknar dagarna med R6: Rogue Spear och första Hidden & Dangerous (även om det var skitbuggigt) på LAN. DET var spelglädje utan gränser!

När man var liten/mindre trodde man stenhårt på att det man spelade då skulle bli sååå mkt bättre o coolare. Allt skulle förändras till det bättre, med nyare teknik.

Men utvecklarna har ist fördummat spelvärlden totalt och bara riktigat in sig på enkla strukturer och häftig grafik ist för spänningen och hållbarheten.

Det är nästan så att man fäller en tår och vill skickas tillbaka 15 år då livet lekte.

Medlem

You have failed me for the last time IW.

lol nämen seriöst? Ska de inte låta spelarna få välja själv hur de vill spela? Och leaning... nästan alla fps spel har haft det, hur svårt är det att låta den vara kvar?

Medlem

Färre är faktiskt skönt. Men att ta bort möjligheten till att vara fler suger.

Vad håller Infinity Ward på med?! :S

Skriv svar