Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Cane:

Skulle själv köpa spelet med några polare enbart för MP delen men nu när den är borta lär det väl bli att skita i att köpa det och ladda ner det för SP delen. Snacka om att skjuta sig själv i foten, jävla idiot jävlar på IW

Amen to that.

Hur tänker du nu?
Du ska ladda ner det och ha roligt... och visa dom en läxa?
Skärp dig och köp spelet.
Gratisgenerationen alá född efter 1990 blir döden för många spelföretag

Jag tänker inte ligga och ruttna i den grav IW gräver för sig själva. Mina pengar ska dom inte få om dom inte överväger beslutet om dedikerade servrar.

Jag ser hellre framemot Bad company 2.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Cane:

Skulle själv köpa spelet med några polare enbart för MP delen men nu när den är borta lär det väl bli att skita i att köpa det och ladda ner det för SP delen. Snacka om att skjuta sig själv i foten, jävla idiot jävlar på IW

Amen to that.

Hur tänker du nu?
Du ska ladda ner det och ha roligt... och visa dom en läxa?
Skärp dig och köp spelet.
Gratisgenerationen alá född efter 1990 blir döden för många spelföretag

Jo jag köper nog ett spel som varar i 6 timmar max och har 0 återspelsvärde förutom multiplayer som de precis förstörde? Älskar bara hur folk "köper" all skiten från spelföretagen utan att på något sätt ifrågasätta det eller protestera. Inte konstigt spelen är så hjärndöda som de är eftersom folk uppenbarligen ändå köper skiten...

Medlem

Jag tycker att det är dåligt att dom inte tillåter dedikerade servrar men jag är villig att se hur deras lösning blir innan jag börjar skrika och härja som dom flesta andra.

Om det suger och dom inte fixar det inom en snart framtid så har jag åtminstone singleplayer att spela....

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag tycker att det är dåligt att dom inte tillåter dedikerade servrar men jag är villig att se hur deras lösning blir innan jag börjar skrika och härja som dom flesta andra.

Om det suger och dom inte fixar det inom en snart framtid så har jag åtminstone singleplayer att spela....

Precis, och tillråga på allt ett spel som man i detta fall KÖPER då COD-serien är en underbar SPupplevelse.

Medlem

det är ju kul med att det kommer till pc den 10 nov. men inga serverlistor eller dedikerade servrar, come on!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Aldrig haft sånna problem med att hitta vettiga servrar som i L4Ds matchmaking... Blir att skippa Modern Warfare 2 tills dom patchat in server listor och möjlighet för dedikerade servers.

Medlem

Då blire att köpa spelet till ps3 istället för PC som jag tänkt innan..

Medlem

Jag gillar när det är Serverlistor. varför har det blivit en sån hat från utvecklare mot de?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Hoppas Dice visar vars PC skåpet ska stå med Bad Company 2.

Medlem

Dem stora förlorarna i allt detta är ju egentligen dem som står för uthyrning av servrar. Inte vi och inte IW/Activision.
Har avbokat detta som jag skrev för PC.
Men det är inte så jäkla illa med matchmakingsystemet i sig.
Jag har aldrig stört mig riktigt på det. Men jag vet att dedikerade servrar fungerar bättre på PC än matchmaking, dels inte först o främst för pingen utan för admins och lite ordning o reda. Finns tyvärr många matchmaikng där "hosten" kan styra o ställa lite för mkt. Vi får hoppas iaf att detta inte blir fallet här.

Medlem

Spelade bara promod så om de inte har inställningar för HP och allt så kommer jag inte köpa det.

Medlem

Oj jävlar!

Detta är riktigt illa, som om OFP:DR inte vore nog. Jävla tur att jag jag tycker run n´gun spel som CoD m.m. är tråkiga.

Länge leve Americas Army och ARMA2!
(ofp:dr kan va skoj i korta stunder i goa vänners lag)

Medlem

Med dedikerade servrar blir det lite som en community runt varje server. Att helt slopa det kan inte bli annat än en försämring, eller? Nu när jag tänker efter så är det just communityn som gör hela grejen med online-spel. Hur kul hade tex Quake och Quake II varit med matchmaking ala L4D?

Man hade sina favoritservar, med folk som var likasinnade. Ofta också med ett forum/irc kanal till där man kunde snacka och fixa matcher.

Nu kanske jag har fått allt om bakfoten men det är väl allt det här vi går miste om nu? Nu blir de bara "Press Start" och du knös in på en random server. Om du nu inte vill ringa runt och be vänner och bekanta att hoppa in på servern du skapar.

Att hoppa in och spela med olika människor varje gång är bara ett litet snäpp ifrån att spela med botar enligt mig.

Medlem

Hur faan tror de att de ska sälja nåt om de skippar dedikerade servrar? Snacka om att skjuta sig i foten. Jag som sett fram emot detta spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Jag tänker inte ligga och ruttna i den grav IW gräver för sig själva. Mina pengar ska dom inte få om dom inte överväger beslutet om dedikerade servrar.

Då behöver du inte spela det alls.

Antingen köper man det och spelar det eller så låter man bli och låter bli.

Det där "Amen spelet är d åligt då tankar jag och spelar det ändå"-pratet är en usel ursäkt. Det är precis den där attityden hos så många PC-spelare som är en del av anledningen till att PC:n blivit så marginaliserad som den blivit.

Vill du spela det - om så bara för SP - köp det.

Men annars; ja, det är klart att bristen på dedikerade servrar låter riktigt dum. Och läste jag rätt när jag såg att det skulle saknas en serverlista? Allvarligt? Jag får nog ringa Massive och be dem ge IW lite eftermiddagsstryk.

Medlem
Skrivet av ReDog:

Med dedikerade servrar blir det lite som en community runt varje server. Att helt slopa det kan inte bli annat än en försämring, eller? Nu när jag tänker efter så är det just communityn som gör hela grejen med online-spel. Hur kul hade tex Quake och Quake II varit med matchmaking ala L4D?

Man hade sina favoritservar, med folk som var likasinnade. Ofta också med ett forum/irc kanal till där man kunde snacka och fixa matcher.

Nu kanske jag har fått allt om bakfoten men det är väl allt det här vi går miste om nu? Nu blir de bara "Press Start" och du knös in på en random server. Om du nu inte vill ringa runt och be vänner och bekanta att hoppa in på servern du skapar.

Att hoppa in och spela med olika människor varje gång är bara ett litet snäpp ifrån att spela med botar enligt mig.

100% sant.


signatur

Retro.

Inaktiv

Problemet med CoD-serien i dagsläget är att den försöker komma ut till en FÖR stor publik - ja, det är ett problem.
I samband med det försöker man även göra spelet lättare att komma in i & mycket lättare än t.ex. vCoD och CoD2 (CoD4's pubhelvete som exempel).

Och konceptet funkar. Vi har våra konsolheroes som knappast spelar på en hög nivå och som gärna bara hoppar in i någon random match, lirar runt med sin lilla styrspak i några timmar, har kul, och sedan stänger av/byter till ett annat meingslöst konsolspel.
Sedan har vi PC communityt. Där allt bygger på - ja, just det: valmöjlighet. Vad finns det för valmöjlighet när vi alla tvingas in på kassa listenservers (hello Medal of Honor) där vi troligen inte ens kommer kunna köra med promod eller dylikt, p.ga. att spelkoden då ändras och att IWs servrar omöjligen kan hålla sig uppdaterade med de senaste moddarna.

Att trycka på "START!" och hamna med resten av alla pubheroes är en helt annan inriktning från vad CoD stod för i början av franchisen. Detta förstärks bara i samband med att IW helt slopade sina progamer Q&A, som gav feedback på hur spelet är och vad man kan göra för att göra det med competetive. Idag sitter Activision och plockar in sitt Q&A material från gatan. Din alldagliga 20-30 åriga kille, som har jobb, flickvän och en konsol, som bara spelar för att ha kul.
Progamers har tyvärr ingen talan i CoD-serien längre, vilket är uppenbart. Kanske BF-serien fortfarande har potential för oss, kanske inte. Om inte, finns det alltid gamla goda CS, som trots sina dryga 10 år på nacken uppdateras frekvent av Valve (som tyvärr verkar vara det enda bolaget idag som fokuserar på PC, och inte halvkassa konsolportar).

Medlem

Jag förstår att nästan ingen är glad över detta besked... Jag är heller inte glad över det.
Men, jag kan ändå se det positiva i beskeded: nu "tjänar" jag ju 500 kr!
Eller så får man skaffa det för SP-upplevelsen, men det kan bli senare när man har "råd".
Får delge de glada nyheterna till flickvännen (som älskar CoD4, och som jag har sagt att "nej, skaffa inte CoD4, vi ska spela MW2 när det kommer") så hon kan skaffa sitt älskade CoD4... Måste bara leta reda på min installskiva då (så jag kan installera det igen).


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

jag fick bekräftelse på min avbokning idag. Hade redan betalat o allt, så de hade redan mina pengar. Men sen sabba dom det också.

gj IW/ACT

Medlem

Halva nöjet med att spela multiplayer är ju att spela med sina vänner, sitta på vent och snacka skit samtidigt. Men när polarna man spelar Cod4 med varje kväll har olika skill så kommer alla helt plötsligt att sitta på varsin server i MW2 i och med matchmaking tjänsten? Det tar ju bort det roliga, att enkelt kunna spela med sina polare...

Medlem

Skyller allt på konsollerna


signatur

Retro.

Medlem

Hade tänkt att boka spelet på fredag men när jag läste den här nyheten på kotaku för ett par dagar sedan så var det inget tvivel om det, jag tänker INTE betala för att bli intryckt på en server med nytt folk varje gång. Jag är ingen vidare FPS fantast och enda anledningen till att jag skulle tänka mig att spela det regelbundet är att få spela mot folk man känner eller "rivaler" på de vanliga servrarna man spelar på.

Under min Counter-Strike tid var jag medlem i ett underbart community vid namn Suburban Stockholm eller helt enkelt Sub. Vi hade dedikerade publika servrar i flera år där man alltid kände igen ett antal personer, vilken tid man än spelade. Vi började på senare år att låna ut match servers gratis till medlemmar av vårt community och fick enorm respons från det.

Tyvärr så dödar den planerade Modern Warfare 2 idén några andra communities som kan tänkas uppstå och blir bara en anonym mängd folk som spelar mot vad som har sagts tidigare, ett litet snäpp över bots.
Säkert många som inte gillar liknelsen men jag tycker det är precis som cross-realm battlegrounds i WoW, det förstörde den form av community battlegrounds hade och många veteraner övergav helt enkelt den formen av PvP på grund av anonymiteten.

Nej tack, jag håller mig så långt bort från MW2 som möjligt tills en bättre lösning införs.

Medlem

vad smart. NOT. jag tippar på att MWF2 dör i samma stund som BF:MC2 släpps. OM man inte reder upp sitt misstag.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av klossen:
Skrivet av WarpGuN:

pc kids^^

förbokat till xbox

Kan du nåt annat ord än pc kids??

är du en ?

Sitt du där med din lilla styrspak och låtsas som om du vore duktig med lilla autosiktet ^^


signatur

Retro.

Medlem

Kollar man IW's forum så kan man konstatera att de inte kommer sälja ett enda ex till pc. Gratulerar. För det var väl det man vill uppnå med detta.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Måste säga att det är kul att läsa om att massa ska bojkotta spelet eller har avbokat det, men ni precis som jag vet att inom en vecka från release så kommer ni dras till den lokala spelmånglaren som en crackskalle till en mörk gränd


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Måste säga att det är kul att läsa om att massa ska bojkotta spelet eller har avbokat det, men ni precis som jag vet att inom en vecka från release så kommer ni dras till den lokala spelmånglaren som en crackskalle till en mörk gränd

Om dom överväger att patcha in dedikerade servrar och serverlist. annars håller jag mig till Waw och Cod 4.

Synd, men kan inte hålla mig borta från spelet ändå. My preciousssss...


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av ReDog:

Med dedikerade servrar blir det lite som en community runt varje server. Att helt slopa det kan inte bli annat än en försämring, eller? Nu när jag tänker efter så är det just communityn som gör hela grejen med online-spel. Hur kul hade tex Quake och Quake II varit med matchmaking ala L4D?

Man hade sina favoritservar, med folk som var likasinnade. Ofta också med ett forum/irc kanal till där man kunde snacka och fixa matcher.

Nu kanske jag har fått allt om bakfoten men det är väl allt det här vi går miste om nu? Nu blir de bara "Press Start" och du knös in på en random server. Om du nu inte vill ringa runt och be vänner och bekanta att hoppa in på servern du skapar.

Att hoppa in och spela med olika människor varje gång är bara ett litet snäpp ifrån att spela med botar enligt mig.

Äntligen någon som säger nåt smart. Detta är enligt mig det allra största felet med Matchmaking. Att man inte kan ha en favoritserver där man lär "känna" folket och admins... utan blir som ReDog säger ungefär som en botmatch...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Slashneed:

Måste säga att det är kul att läsa om att massa ska bojkotta spelet eller har avbokat det, men ni precis som jag vet att inom en vecka från release så kommer ni dras till den lokala spelmånglaren som en crackskalle till en mörk gränd

Hahaha. Amen broder. När nästa fix ligger och lurar bakom hörnet så åker allt storslaget snack om principer ut genom närmsta fönster.

Skriv svar