En miljon PS3 Slim sålda

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sheikh Plisken:

är det någon som besitter FAKTA ang den påstådda prestandaskillnaden.. är det endast hårddiskhastigheten som är skillnaden eller är det mer?

Lyssnar du inte på Onoff? Deras reklam säger ju att man får ÄNNU bättre prestanda till ett lägre pris. Det måste ju stämma.

Den är väl ändå lika slö som annars? Jag upplever inte som att min PS3 använder hårddisken överdrivet mycket så en eventuell snabbare disk borde ju heller inte göra någon större skillnad.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av lvitriol:

1 miljon på 3 veckor är verkligen lite om man jämför med Halo3 ODST som sålde 2 miljoner på 1 dag http://news.vgchartz.com/news.php?id=5279

400kr är verkligen lite om man jämför med 3000kr

Medlem

PS3 slim har samma hårdvara som originalet. Dock har de lagt till bit stream stöd till reciver och erbjuder också PCM. De äldre modellerna använder endast PCM. Liten bonus för hifi geeks

btw. Glömde nämna att PS3 slim också stödjer en multisynk funktion som nyare Bravia tv aparater har. Denna sync funktion gör att du kan starta tv:n/reciven/PS3 slim med ett knapptryck

ang siffrorna så är det ett rejält imponerande siffra, ska bli intressant hur hösten blir.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hm 1 miljon på en månad & det precis vid prissänkningen. Naturligt borde försäljningen sjunka efter en tid till samma försäljning som tidigare. Fast låt oss för skojs skull leka lite med tanken att Slim säljer 1 miljon/månad WW i ett år. Det blir 12 miljoner sålda enheter/år, vilket är ungefär vad en TjockPS3 sålde i genomsnitt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Det där med 1 miljon kan nog stämma även om det skulle komma från pr-folkets lamarumpor. Köpte själv en ps3:a idag, eller betalade i förväg o fick ett kvitto för att hämta ut när dem skulle få in nya rättare sagt.
Verkar gå åt som smör... vilket suger pung eftersom jag inte får min ps3:a förrens på måndag nu. fnys.

Medlem

Inte dumt att PS3 börjar sälja, att den varit dyr och klumpig har klart hindrat den. Designen är väl inte heller perfekt denna gång men bättre är den iaf (ja, konvertern till 360 är också ful men går iaf att "gömma").

Sen är det bra att Sony får sälja lite mer, det tvingar MS att sänka priset samt erbjuda 360-ägare mer och fler fina funktioner. Saker som egen musik i spel, last.fm och hd-videos är förhoppningsvis bara början!
Konkurrens är bra för oss konsumenter, glöm aldrig det ni fanboys där ute

MFZ
Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sheikh Plisken:

är det någon som besitter FAKTA ang den påstådda prestandaskillnaden.. är det endast hårddiskhastigheten som är skillnaden eller är det mer?

Lyssnar du inte på Onoff? Deras reklam säger ju att man får ÄNNU bättre prestanda till ett lägre pris. Det måste ju stämma.

Den är väl ändå lika slö som annars? Jag upplever inte som att min PS3 använder hårddisken överdrivet mycket så en eventuell snabbare disk borde ju heller inte göra någon större skillnad.

vad jag läst så går installationerna utav spelen snabbare med slim, vilket antyder att disken antagligen är utbytt till en 7200rpm ist för 5400rpm som sitter i dom äldre versionerna.

MEN, vad jag undrar är om den är "snabbare" i spel osv, dvs kanske har en högre klockfrekvens eller nått också?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tror nog att nya PS3 Slim kan öka intresset för att utveckla spel också

Medlem

@ lvitriol

hurfan tänker du?! odst kostar 500kr och ps3an 2-3.5k.. efterbliven eller bara naiv.?

Medlem

Det var riktigt snabbt sålda konsoller.


signatur

Rawr

Medlem

Det enda som riktigt lockar mig är Heavy Rain, men vettefan om ett spel är värd en hel konsoll.

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

1 miljon på 3 veckor är verkligen lite om man jämför med Halo3 ODST som sålde 2 miljoner på 1 dag http://news.vgchartz.com/news.php?id=5279

see my avatar


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av lvitriol:

1 miljon på 3 veckor är verkligen lite om man jämför med Halo3 ODST som sålde 2 miljoner på 1 dag http://news.vgchartz.com/news.php?id=5279

Eeeeh...Va ?
En konsol för 3000 jämförs med ett spel för 5-600..?
Fill me in here buddy...?

Z
:$


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Och mer blir det, kommer skaffa en snart med.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sheikh Plisken:

är det någon som besitter FAKTA ang den påstådda prestandaskillnaden.. är det endast hårddiskhastigheten som är skillnaden eller är det mer?

Lyssnar du inte på Onoff? Deras reklam säger ju att man får ÄNNU bättre prestanda till ett lägre pris. Det måste ju stämma.

Eller inte.. (Jag tror inte det.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av nkembo:
Skrivet av lvitriol:

1 miljon på 3 veckor är verkligen lite om man jämför med Halo3 ODST som sålde 2 miljoner på 1 dag http://news.vgchartz.com/news.php?id=5279

see my avatar

Tror han kommer hålla låg profil ett tag framöver.

12
Skriv svar