Grin nära att gå i konkurs?
Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.
Bionic Commando - 4/10 (Rearmed skulle jag nog ge 7/10, men genererade inte så mycket vinst skulle jag tro.)
Wanted - 2/10
Hafsverk utan dess like.
Och deras rent kritiskt sämsta spel Terminator har jag inte ens spelat & kommer verkligen inte göra det heller. En piss studio som mer än gärna får gå omkull.
Terminator är ju klart mycket bättre än de andra 2. Lite väl kort bara.
hppas någon köper upp grin typ EA elle nått de gör bra spel men de gjorde tre spel samtidigt (två licensspel(!)) de skulle ha tagit sig mer tid på allihopa
"in every heart there is a light of redemmption" = jedimaster in swkotor=
dom kan
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Efter Bionic Commando sunket så kan jag inte säga att jag är särskilt ledsen över denna nyhet.
Rearmed var kul, men själva "huvudspelet" var ju riktigt sunkigt, kass story, enformigt och framför allt KORT.
Känner sig lite olustig när man köpt ett spel och bränner igenom det på en kväll.
Men visst är det tråkigt att företag går i konkurs, folk blir arbetslösa och massa annat elände
jag kan se det framför mig en gravsten på kyrkogården
GRIN rest in peace sen kommer EA:s plånbok doppad i blodet på en förstfödd och väcker grin till liv sen kommer DICE som skulle lägga nya blommor på graven och ser grin:it cant be! dice går upp i defcon 4 och förberreder sina kärnvapen grin laddar sina biovapen. dice:infanteriet advacncerar in i receptionen i grin kontoret men går in i en fälla och blir besprutade med mjältbrand
grin går i motattack men dice starka stålvägg av bra ekonomi
gör att de får svetsa i dagar......defcon 6 kärnspetsarna i skjutläge men grin har svetsat klart och går in i receptionen på
dice huvudkontor och tar receptionisten som gisslan dice hotar med att fyra av kärnspetsarna då ger grin dice en gåva det trojanska licensspelet dice säger "tja omslaget ä ju snyggt
på natten attackeras de av platt story:hjärnor krossas!
enformighet ':de skickas in i en extrem (nej jag har ingen aning om vad jag pratar) singularitet som skickar dem tillandra dimensioner och delar tidslinen. osammanhängande upplägg:armar och ben lossnar dice avfyrar sina kärnvapen
värden går under en handfull människor överlever fallout-serien inleds
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.
Men alla ni missar ju att det är just det som händer.
Hur kul kan det vara med att ett nytt The Sims kommer och sedan släpps tjugoelva expansioner till spelet. Eller alla möjliga Guitar hero spel samt diverse dedikerade spel för olika band.
Visserligen så kanske inte Grin hade den högsta kvaliteten på sina spel mot slutet, men massproducerat skit brukar vinna. Dock så var GRINs produktioner antagligen rätt dyra och gav inte särskilt hög avkastning.
Bionic Commando - 4/10 (Rearmed skulle jag nog ge 7/10, men genererade inte så mycket vinst skulle jag tro.)
Wanted - 2/10
Hafsverk utan dess like.
Och deras rent kritiskt sämsta spel Terminator har jag inte ens spelat & kommer verkligen inte göra det heller. En piss studio som mer än gärna får gå omkull.
Bionic Commando är ett bra spel och är verkligen mer värt än 4/10 - välgjorda animationer, bra musik och platforming på en bra nivå.
Du får nog se till att du köper spel som du gillar så slipper du bli besviken. 6/10 skulle jag åtminstone ge det även om jag inte gillade genren.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
MFC: Sist jag kolla så tar det nog ett år. Din poäng är?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Bionic Commando är ett bra spel och är verkligen mer värt än 4/10 - välgjorda animationer, bra musik och platforming på en bra nivå.
Du får nog se till att du köper spel som du gillar så slipper du bli besviken. 6/10 skulle jag åtminstone ge det även om jag inte gillade genren.
Tycker verkligen inte bionic commando var värt mer än 4 personligen.
Ja visst var det helt okay rent tekniskt, dock inget att hänga i granen.
Ett spel är dock mycket mer än så som alla vet.
Storyn var kass och efter några banor gameplayet extremt enformigt.
Rearmed var BRA mycket mer vaulta för pengarna.
Jag har köpt båda, gillade Rearmed, såg fram emot BC enormt mycket.
Kunde inte tro mina ögon när jag spelat ett tag och insett hur dåligt det var.
Sen när eftertexterna kommer rullande efter ett par timmar fick man en ordentlig "that's it?" känsla
Även de bästa utvecklarna i världen kan göra ett skitspel, det handlar bara om dåliga beslut och budget.
Hoppas utvecklarna på Grin lyckas fixa nya jobb ASAP.
Nu vet jag ju inte om du syftar på "utvecklare" som i "enskilda programmerare och grafiker", "en person som är inblandad i spelutveckling" eller "ett utvecklingsteam".
Men, ett bra utvecklingsteam committar inte till att göra ett spel som inte kan göras med den satta budgeten. En låg budget resulterar då i ett mindre ambitiöst projekt, inte i ett sämre spel.
Och det som skiljer ett bra team från ett dåligt är att ett bra team innehåller inte folk som tar så dåliga beslut att slutprodukten blir kass...
Nu vet jag ju inte om du syftar på "utvecklare" som i "enskilda programmerare och grafiker", "en person som är inblandad i spelutveckling" eller "ett utvecklingsteam".
Men, ett bra utvecklingsteam committar inte till att göra ett spel som inte kan göras med den satta budgeten. En låg budget resulterar då i ett mindre ambitiöst projekt, inte i ett sämre spel.
Och det som skiljer ett bra team från ett dåligt är att ett bra team innehåller inte folk som tar så dåliga beslut att slutprodukten blir kass...
Jag syftar på det förstnämnda.
Det tenderar att vara en minimal procent av utvecklingsteamet som faktiskt har någon input på huruvida man ska "committa" sig till ett projekt eller inte. Vilket kan resultera i dåliga beslut, baserat på en massa faktorer, däribland budgeten.
Det jag försöker säga är att trots att programmerare/grafiker/animatörer/leveldesigners/ljudläggare etc är top notch, så kan det resultera i ett ganska värdelöst spel...
MFC: Sist jag kolla så tar det nog ett år. Din poäng är?
Det får du se snart... orkar inte utveckla.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Jag syftar på det förstnämnda.
Det tenderar att vara en minimal procent av utvecklingsteamet som faktiskt har någon input på huruvida man ska "committa" sig till ett projekt eller inte. Vilket kan resultera i dåliga beslut, baserat på en massa faktorer, däribland budgeten.
Det jag försöker säga är att trots att programmerare/grafiker/animatörer/leveldesigners/ljudläggare etc är top notch, så kan det resultera i ett ganska värdelöst spel...
Jovisst, det är helt sant.
Ville bara whina lite eftersom "utvecklare" i den här tråden mest betytt "spelutvecklingsföretag"
Skulle nog vilja påstå att riktigt kompetenta producenter låter en relativt stor del av teamet vara med och bestämma innehållet i kontrakten (filtrerat genom en hierarki av leads givetvis).
Hursomhelst låter det som vi är överens om att detta inte är fotfolkets fel....
Det svänger snabbt.. http://www.idg.se/2.1085/1.216231/svenska-grin-ar-glodheta-mi...
Sanningen är att det är ledningen i sina rosa mjukisbyxor som sabbat allt.
Man borde ha satsat på kvalificerade project managers och team leaders samt haft lite vett bland senior managers.
Men tyvärr går väl dessa latte sörplande odågor bara vidare till nästa företag och hoppas ingen upptäcker deras inkompetens.
jag kan se det framför mig en gravsten på kyrkogården
GRIN rest in peace sen kommer EA:s plånbok doppad i blodet på en förstfödd och väcker grin till liv sen kommer DICE som skulle lägga nya blommor på graven och ser grin:it cant be! dice går upp i defcon 4 och förberreder sina kärnvapen grin laddar sina biovapen. dice:infanteriet advacncerar in i receptionen i grin kontoret men går in i en fälla och blir besprutade med mjältbrand
grin går i motattack men dice starka stålvägg av bra ekonomi
gör att de får svetsa i dagar......defcon 6 kärnspetsarna i skjutläge men grin har svetsat klart och går in i receptionen på
dice huvudkontor och tar receptionisten som gisslan dice hotar med att fyra av kärnspetsarna då ger grin dice en gåva det trojanska licensspelet dice säger "tja omslaget ä ju snyggt
på natten attackeras de av platt story:hjärnor krossas!
enformighet ':de skickas in i en extrem (nej jag har ingen aning om vad jag pratar) singularitet som skickar dem tillandra dimensioner och delar tidslinen. osammanhängande upplägg:armar och ben lossnar dice avfyrar sina kärnvapen
värden går under en handfull människor överlever fallout-serien inleds
Detta resonemang håller inte! För det första är Defcon-skalan 1-5, för det andra är 5 fred och 1 (väntat) krig.
Angående Grin så lär åtminstone en del få jobb på de andra svenska utvecklarna. Finns många små förutom de andra tre stora (DICE, Massive och Starbreeze... sen har vi även SimBin etc). Frågan är dock hur många företag som är beredda att anställa just nu. Å andra sidan är erfaret folk eftersökt, och så finns möjligheten att en del startar eget.
Förutsatt att allt detta stämmer, vill säga.:P
Grin är ju ändå inte särskilt bra.
Joust Cause var skräp och Bionic Commando ännu mer skräp.
Just cause var dock utvecklat av avalanche och inte grin.
Erik