Grin nära att gå i konkurs?

MFC
Medlem

Var är vändningen i ekonomin alla talade om?.....................

"Recessionen är över, länge leve depressionen"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

För min del gör det inte så mycket, så länge inte DICE går i kk så är det lungt för mig:P


signatur

cags

Medlem

Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.

Skrivet av AccoWand:

Bionic Commando - 4/10 (Rearmed skulle jag nog ge 7/10, men genererade inte så mycket vinst skulle jag tro.)
Wanted - 2/10
Hafsverk utan dess like.
Och deras rent kritiskt sämsta spel Terminator har jag inte ens spelat & kommer verkligen inte göra det heller. En piss studio som mer än gärna får gå omkull.

Terminator är ju klart mycket bättre än de andra 2. Lite väl kort bara.


signatur
Medlem

hppas någon köper upp grin typ EA elle nått de gör bra spel men de gjorde tre spel samtidigt (två licensspel(!)) de skulle ha tagit sig mer tid på allihopa
"in every heart there is a light of redemmption" = jedimaster in swkotor=
dom kan


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Efter Bionic Commando sunket så kan jag inte säga att jag är särskilt ledsen över denna nyhet.

Rearmed var kul, men själva "huvudspelet" var ju riktigt sunkigt, kass story, enformigt och framför allt KORT.
Känner sig lite olustig när man köpt ett spel och bränner igenom det på en kväll.

Men visst är det tråkigt att företag går i konkurs, folk blir arbetslösa och massa annat elände

Medlem

jag kan se det framför mig en gravsten på kyrkogården
GRIN rest in peace sen kommer EA:s plånbok doppad i blodet på en förstfödd och väcker grin till liv sen kommer DICE som skulle lägga nya blommor på graven och ser grin:it cant be! dice går upp i defcon 4 och förberreder sina kärnvapen grin laddar sina biovapen. dice:infanteriet advacncerar in i receptionen i grin kontoret men går in i en fälla och blir besprutade med mjältbrand
grin går i motattack men dice starka stålvägg av bra ekonomi
gör att de får svetsa i dagar......defcon 6 kärnspetsarna i skjutläge men grin har svetsat klart och går in i receptionen på

dice huvudkontor och tar receptionisten som gisslan dice hotar med att fyra av kärnspetsarna då ger grin dice en gåva det trojanska licensspelet dice säger "tja omslaget ä ju snyggt
på natten attackeras de av platt story:hjärnor krossas!
enformighet ':de skickas in i en extrem (nej jag har ingen aning om vad jag pratar) singularitet som skickar dem tillandra dimensioner och delar tidslinen. osammanhängande upplägg:armar och ben lossnar dice avfyrar sina kärnvapen
värden går under en handfull människor överlever fallout-serien inleds


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.

Men alla ni missar ju att det är just det som händer.

Hur kul kan det vara med att ett nytt The Sims kommer och sedan släpps tjugoelva expansioner till spelet. Eller alla möjliga Guitar hero spel samt diverse dedikerade spel för olika band.

Visserligen så kanske inte Grin hade den högsta kvaliteten på sina spel mot slutet, men massproducerat skit brukar vinna. Dock så var GRINs produktioner antagligen rätt dyra och gav inte särskilt hög avkastning.

Medlem

Som man bäddar får man ligga.

Medlem
Skrivet av AccoWand:

Bionic Commando - 4/10 (Rearmed skulle jag nog ge 7/10, men genererade inte så mycket vinst skulle jag tro.)
Wanted - 2/10
Hafsverk utan dess like.
Och deras rent kritiskt sämsta spel Terminator har jag inte ens spelat & kommer verkligen inte göra det heller. En piss studio som mer än gärna får gå omkull.

Bionic Commando är ett bra spel och är verkligen mer värt än 4/10 - välgjorda animationer, bra musik och platforming på en bra nivå.

Du får nog se till att du köper spel som du gillar så slipper du bli besviken. 6/10 skulle jag åtminstone ge det även om jag inte gillade genren.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

MFC: Sist jag kolla så tar det nog ett år. Din poäng är?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inga utvecklare jag kommer att sakna, får hoppas att killarna som jobbar där hamnar under vingarnar hos en bättre ledning nästa gång.

Medlem

De gjorde inte något vidare bra jobb, så då går det som det skall. Åt helvete.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Bionic Commando är ett bra spel och är verkligen mer värt än 4/10 - välgjorda animationer, bra musik och platforming på en bra nivå.

Du får nog se till att du köper spel som du gillar så slipper du bli besviken. 6/10 skulle jag åtminstone ge det även om jag inte gillade genren.

Tycker verkligen inte bionic commando var värt mer än 4 personligen.
Ja visst var det helt okay rent tekniskt, dock inget att hänga i granen.
Ett spel är dock mycket mer än så som alla vet.
Storyn var kass och efter några banor gameplayet extremt enformigt.

Rearmed var BRA mycket mer vaulta för pengarna.

Jag har köpt båda, gillade Rearmed, såg fram emot BC enormt mycket.

Kunde inte tro mina ögon när jag spelat ett tag och insett hur dåligt det var.
Sen när eftertexterna kommer rullande efter ett par timmar fick man en ordentlig "that's it?" känsla

Medlem
Skrivet av Sillage:

Hjälp Grin genom att gå å köpa deras spel.

Eftersom de typ inte gjort ett bra spel på evigheter så... nää... så går det när man gör skräp.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fan vad tråkigt att höra, jag dock är säker på att alla dessa duktiga människor kommer få nya jobb på andra ställen eller starta upp nå eget najsigt

Medlem

Även de bästa utvecklarna i världen kan göra ett skitspel, det handlar bara om dåliga beslut och budget.

Hoppas utvecklarna på Grin lyckas fixa nya jobb ASAP.

Skrivet av Perequin:

Även de bästa utvecklarna i världen kan göra ett skitspel, det handlar bara om dåliga beslut och budget.

Hoppas utvecklarna på Grin lyckas fixa nya jobb ASAP.

Nu vet jag ju inte om du syftar på "utvecklare" som i "enskilda programmerare och grafiker", "en person som är inblandad i spelutveckling" eller "ett utvecklingsteam".

Men, ett bra utvecklingsteam committar inte till att göra ett spel som inte kan göras med den satta budgeten. En låg budget resulterar då i ett mindre ambitiöst projekt, inte i ett sämre spel.

Och det som skiljer ett bra team från ett dåligt är att ett bra team innehåller inte folk som tar så dåliga beslut att slutprodukten blir kass...

Medlem

mycket synd , men vissa spel de släppt har inte varit så värst bra tyvär.
men det är synd om vi mister en svensk utvecklare , no doubt.

Medlem

Grin kan inte dö!
De får inte

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Nu vet jag ju inte om du syftar på "utvecklare" som i "enskilda programmerare och grafiker", "en person som är inblandad i spelutveckling" eller "ett utvecklingsteam".

Men, ett bra utvecklingsteam committar inte till att göra ett spel som inte kan göras med den satta budgeten. En låg budget resulterar då i ett mindre ambitiöst projekt, inte i ett sämre spel.

Och det som skiljer ett bra team från ett dåligt är att ett bra team innehåller inte folk som tar så dåliga beslut att slutprodukten blir kass...

Jag syftar på det förstnämnda.
Det tenderar att vara en minimal procent av utvecklingsteamet som faktiskt har någon input på huruvida man ska "committa" sig till ett projekt eller inte. Vilket kan resultera i dåliga beslut, baserat på en massa faktorer, däribland budgeten.

Det jag försöker säga är att trots att programmerare/grafiker/animatörer/leveldesigners/ljudläggare etc är top notch, så kan det resultera i ett ganska värdelöst spel...

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

MFC: Sist jag kolla så tar det nog ett år. Din poäng är?

Det får du se snart... orkar inte utveckla.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av Perequin:

Jag syftar på det förstnämnda.
Det tenderar att vara en minimal procent av utvecklingsteamet som faktiskt har någon input på huruvida man ska "committa" sig till ett projekt eller inte. Vilket kan resultera i dåliga beslut, baserat på en massa faktorer, däribland budgeten.

Det jag försöker säga är att trots att programmerare/grafiker/animatörer/leveldesigners/ljudläggare etc är top notch, så kan det resultera i ett ganska värdelöst spel...

Jovisst, det är helt sant.

Ville bara whina lite eftersom "utvecklare" i den här tråden mest betytt "spelutvecklingsföretag"

Skulle nog vilja påstå att riktigt kompetenta producenter låter en relativt stor del av teamet vara med och bestämma innehållet i kontrakten (filtrerat genom en hierarki av leads givetvis).

Hursomhelst låter det som vi är överens om att detta inte är fotfolkets fel....

Medlem
Medlem

Grin hade väl nåt finger med i Ghost recon advanced warfighter 1 eller/och 2 ?

det var väl inga dåliga spel?

nej grin måste överleva vi behöver svenska spel utvecklare

Medlem

Sanningen är att det är ledningen i sina rosa mjukisbyxor som sabbat allt.

Man borde ha satsat på kvalificerade project managers och team leaders samt haft lite vett bland senior managers.

Men tyvärr går väl dessa latte sörplande odågor bara vidare till nästa företag och hoppas ingen upptäcker deras inkompetens.

Skrivet av flamgorilla:

jag kan se det framför mig en gravsten på kyrkogården
GRIN rest in peace sen kommer EA:s plånbok doppad i blodet på en förstfödd och väcker grin till liv sen kommer DICE som skulle lägga nya blommor på graven och ser grin:it cant be! dice går upp i defcon 4 och förberreder sina kärnvapen grin laddar sina biovapen. dice:infanteriet advacncerar in i receptionen i grin kontoret men går in i en fälla och blir besprutade med mjältbrand
grin går i motattack men dice starka stålvägg av bra ekonomi
gör att de får svetsa i dagar......defcon 6 kärnspetsarna i skjutläge men grin har svetsat klart och går in i receptionen på

dice huvudkontor och tar receptionisten som gisslan dice hotar med att fyra av kärnspetsarna då ger grin dice en gåva det trojanska licensspelet dice säger "tja omslaget ä ju snyggt
på natten attackeras de av platt story:hjärnor krossas!
enformighet ':de skickas in i en extrem (nej jag har ingen aning om vad jag pratar) singularitet som skickar dem tillandra dimensioner och delar tidslinen. osammanhängande upplägg:armar och ben lossnar dice avfyrar sina kärnvapen
värden går under en handfull människor överlever fallout-serien inleds

Detta resonemang håller inte! För det första är Defcon-skalan 1-5, för det andra är 5 fred och 1 (väntat) krig.

Angående Grin så lär åtminstone en del få jobb på de andra svenska utvecklarna. Finns många små förutom de andra tre stora (DICE, Massive och Starbreeze... sen har vi även SimBin etc). Frågan är dock hur många företag som är beredda att anställa just nu. Å andra sidan är erfaret folk eftersökt, och så finns möjligheten att en del startar eget.

Förutsatt att allt detta stämmer, vill säga.:P

Medlem

Grin är ju ändå inte särskilt bra.

Joust Cause var skräp och Bionic Commando ännu mer skräp.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Grin är ju ändå inte särskilt bra.

Joust Cause var skräp och Bionic Commando ännu mer skräp.

Just cause var dock utvecklat av avalanche och inte grin.

Erik


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Inaktiv

Så synd bra spelutvecklare förutom terminator spelet sög hårt

Skriv svar