Se nya Mechwarrior i aktion

Robot
Medlem
Se nya Mechwarrior i aktion

Jag vet inte, ser lite coolt ut, men ändå ganska lamt... Tycker Mechwarrior spelen kan liknas lite grann vid mobila artilleripjäser.

Medlem

NICE!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Filmen var rätt tam... typ "I CAN HOLD HIM OFF!" så går han fram och skjuter lite till, och lite till... och sen en studn till. Och seeeen så dör han.

Men Mechwarrior, wohooo! Ge mig min madcat!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jaha där gick ju luften ur allt hopp man hade.

Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik.

Kanske kändes för mycket att hoppas på ett riktigt Mechwarrior till PC som är en simulator som det ska va.

Medlem

Hmm ja, vet inte vad jag ska tycka. Känns inte riktigt som MW eller så är det bara jag som är "gammal" å sur.

Får vänta och se helt enkelt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

det där tyckte jag såg ut exakt som jag "kom ihåg" gamla mechwarrior 2 som spelades flitigt. kändes mer gediget än de andra spel som getts ut under samma namn sen dess. svårt att avgöra på en så kort rulle givetvis, men nog verkar det finnas hopp?


signatur
Inaktiv

Hah. mechwarrior på consol?
Det lär ju bli någonslags mechwarrior for dummies

Medlem

Här borde ju motorn till Red Faction göra sina fulla rätt. Om inte husen och omgivningen pulveriseras av dessa enorma jättars dans så borde utvecklarna skämmas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det här kan inte vara sant... Äntligen!

Ser helt otroligt fantastiskt ut!

Medlem
Skrivet av matte54:

Jaha där gick ju luften ur allt hopp man hade.

Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik.

Kanske kändes för mycket att hoppas på ett riktigt Mechwarrior till PC som är en simulator som det ska va.

Känns onekligen som om du inte är medveten om det faktum att xbox 360 kan prestera bäst grafik av dagens konsoler, och har det starkaste grafikkortet?
(eller är du bara avundsjuk? )

Bara för att det släpps till konsol och PC behöver det inte betyda att det blir sämre, snarast är det idioti att bara släppa ett spel till PC då marknaden är för liten. Vill man spela spel får man skaffa en konsol i dagsläget, snarast tur att de ens släpper en PC-version.

Får se vilken som är bättre, lär testa båda. Dock tror jag nog att 360-versionen kan bli riktigt grym, förutsatt att kontrollen används på rätt sätt. Skulle den versionen suga kan man alltid luta sig tillbaka och köra PC-versionen.

Det kändes som om spelet var klart inspirerat av Mech Assult, på gott och ont. Att kunna lämna sin robot och byta till en annan förstör mycket av känslan, och gjorde de spelet ganska drygt i längden. Nä, mer av det gamla hederliga, där du hyr in dina medsoldater, köper delar efter din ekonomin, pimpar din mech och krossar allt motstånd utan nåd!

Inaktiv
Skrivet av matte54:

//...// Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik. //...//

Dagens sanning Precis så känner jag också!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Bara för att det släpps till konsol och PC behöver det inte betyda att det blir sämre, snarast är det idioti att bara släppa ett spel till PC då marknaden är för liten. Vill man spela spel får man skaffa en konsol i dagsläget, snarast tur att de ens släpper en PC-version.

Vad snackar du om, den möjliga marknaden för PC spel är ju sjukt mycket större än för konsol. Sedan hur man väljer att dista det och om man vill satsa på det är en annan sak.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av matte54:

Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik.

Självklart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dålig teaser, men de har ju iaf inte gjort det helt annorlunda mot tidigare spel i serien. Dvs. det är inte en helvändning som Fallout 3.

Är väl mycket att hoppas på att det blir simulation istället för action, men får väl se när mer material kommer. Svagt skeptisk/hoppfull.

Edit: "There's an RPG mechanic underpinning the game, where experience can be poured into learning certain types of robot, as MechWarrior will avoid the usual race from fastest to the heaviest."

Medlem

jag tycker teasern var skit bra! den fick mig hypad som faen i alla fall!

kan inte säga jag var en sån stor fantast av mechwarrior serien seriöst så körde jag bara två av dem, mechwarrior 2 och sen mechwarrior RTS , men jag har alltid älskat mechas och liknande, och var en stor jävla fanboy till starsiege om det är någon som minns det spelet

och detta är precis vad som behövs inom spelvärlden ett nytt Mecha Lir

MFC
Medlem

Menar dom att man inte kan se fienden på skärmen.. man måste vänta tills röken lagt sig?

This is not logical


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Mechwarrior: Living Legends som är en mod till Crysis ser mycket mer lovande ut:
http://www.mechlivinglegends.net/

Entusiaster får ta saken i egna händer när industrin inte klarar av att leverera annat än casual-spel.

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av matte54:

//...// Förklarar allt när det står utvecklas till xbox 360, blir det garranterat nån jävla skräp arkad dynga med 1 knapp för skjut och en knapp för frammåt och ful grafik. //...//

Dagens sanning Precis så känner jag också!

dagens bästa


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fan yrar folk om här, har spelat samtliga mechwarrior spel. Ni talar om Mechwarrior som om det skulle vara en enastående simulator. Ni bör nog friska upp minnena, mechwarrior har alltid varit relativt enkel action om än långsam sådan i många fall. Så sluta yra istället, ser ut precis som mechwarrior alltid gjort. Mechwarrior 2 hade man enkelt kunnat lira på en handkontroll till t.ex Xbox.
Tyckte revealern såg ut precis som man kan vänta sig, tung långsam robotaction?

MFC: JA?! Rökridå är väl hyffsat svårt att se igenom?

Medlem

Såg rätt tufft ut. Synd bara att han gömmer sig bakom en liten pelare för att undvika laser,missiler och alla möjliga vapen som borde ha pulvriserat den.

Medlem
Skrivet av Fisse:

MFC: JA?! Rökridå är väl hyffsat svårt att se igenom?

Med blotta ögat kanske, men inte med de tekniska prylar som en Mech är utrustad med. Det finns IFF-jammers men de fungerar inte på så extremt nära avstånd såvitt jag minns.

Plus att en 100 ton tung Atlas (Mechtypen han slåss mot i trailern) inte ens går att utrusta med en sådan.

Inaktiv

Ett spel jag inte kommer köpa, ingen taktik.. hej jag ställer mig bakom byggnaden, går fram skjuter o tillbaka.... fy fan vilket skräp.

Medlem

Fan vad jag har saknat genren där man får ett fordon att uppgradera till världens köttigaste mördarmaskin. Senaste jag spelade med det temat var Bandits Phoenix Rising.

Medlem

Kul att alla dömmer ut spelet innan de ens testat det. Jisses.

Medlem

Tycker det verkar ganska lovande.

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

MFC: JA?! Rökridå är väl hyffsat svårt att se igenom?

MEH! Hallå!
Dagens stridsvagnar använder IR för att se genom rök. Även brandkåren.
http://www.laseroptronix.se/thermcam/thermo.html

Varför skulle inte en Mec från nästnästa sekel kunna det?

Medlem

Om dom hade rört sig lite mer, lite mer destruktion, fan det kändes så sjukt odynamiskt och segt. Skiter fullständigt hur verklighets troget det är för att dom är gigantiska mechs och skulle därmed behöva röra sig i snigel fart, eller för att det ska på något sätt kanske ge intryck av skala. Det såg helt enkelt inte kul ut.

Medlem

Jävlar vad folk dömer det med av en förrenderad concept trailer...

Men läser man intervjun så låter det tyvärr inte så mycket bättre. T.ex.

Citat:

Just as many first-person shooters have moved away from that kind of style and have kind of tried to embrace a reality where health comes from slowing down and taking a break, we think there are opportunities to balance use of power, use of coolant, or removing yourself from the engagement for a moment that would allow you to do some measure of repair in-mission.

Dvs Auto-repair av någon form, mechwarrior handlar ju om att verkligen vara försiktig och inte ta en massa skada i onödan. Det är verkligen någon som skulle förstöra så mycket för spelet...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Alex1987swe:

Ett spel jag inte kommer köpa, ingen taktik.. hej jag ställer mig bakom byggnaden, går fram skjuter o tillbaka.... fy fan vilket skräp.

När du lägger fram det så, så måste jag helt enkelt ta och hålla med!

123
Skriv svar