När är boxen hämtad!
Aaah!
Idag kom UPS och hämtade min premium.
Fick RROD för ungefär en vecka sedan och ringde Microsoft. Det visade sig att dom fått fel mailadress och jag ringde upp dom igår.
Nu är det bara och vänta. Supporten på telefon igår sa att det kunde ta 15-20 dagar innan jag fick en ny. Det är innan Halo 3 iaf :):D
Slarviga noobmänniskor i supporten. Jag har aldrig pratat med någon som jag fått intryck av att han/hon verkligen kan det de sysslar med.
supporten är hemsk japp.
själv så köpte man den första 360n för över 1 år sen.
och man hade problem med låsningar,
så man ringde några gånger under en vecka.
och olika personer svarade varje gång,
och alla verkade vara helt okunniga.
det mest komiska var en support snubbe som sa
*vad har du för slags tv ?
aha en lcd tv, det ska du inte köra med, för den kan göra så att din 360 låser sig*
och han sa det på fullt allvar.
sen fick man andra skumma svar av andra support gubbar,
typ att strömsladd klumpen inte ska ligga på golvet.
sen dess har man inte ringt supporten mer utan gått direkt till siba där man köpte maskinen.
Jag måste vara den enda som inte upplever supporten som hemsk. Snackade med en snubbe som hade koll på det mesta och jag fick snacka med honom båda gångerna jag ringde. Måste ge honom lite eloge.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Har ringt xbox-supporten 2 gånger med ca 6 månaders mellanrum. Har fått prata med en tjej med brytning båda gångerna. Har inte haft något problem alls! Fick i båda fallen ett mail med returavi inom de 24 timmar hon nämnde. Första gången hade jag konstant RLOD, andra gångerna problem med låsningar samt enstaka RLOD. Jag hade i och för sig redan testat utan hårddisk och att återansluta alla kablar.
Om (när?) min nya box pajar så känns det som att samtalet till supporten kommer att bli det minsta bekymret, jag hoppas det stämmer...
Haha, ja jävlar ni. Fick ju tillbaka 360n förra torsdagen efter min andra RLOD. Har spelat demos enbart sedan dess och det har funkat bra. Skulle spela lite gh2 idag och peta i skivan i DVDn... Power-lampan blinkade så där som den alltid gör men sen kom skivan ut igen, wtf? Provade att peta in den igen, samma sak. Provade annat spel, samma sak. Provade film, musik, ett antal spel samt xbox1-spel, dra alla kablar och utan hårddisk men samma sak. Aja, bara att ringa supporten. Fick återigen prata med en tjej (inte samma som sist, denna hade finsk brytning). Hon tog uppgifter, frågade om jag provat allt jag provat och bad om ursäkt för problemen.
Som sagt, jag har enbart positiva erfarenheter av supporten... Tyvärr kan jag inte säga samma sak om stabilitet och funktionalitet för själva konsollen...
det mesta i problemväg är fixat på elite och dom nya premiu, arcade maskinerna som kommit nyligen.
och var har du köpt din xbox 360 ?
om du har köpt den på siba så har du god chans att få den utbytt direkt där.
jag har haft 3 st trasiga xbox 360 och alla gånger fick jag den utbytt mot en ny.
helt ok är det