När är boxen hämtad!

Inaktiv
När är boxen hämtad!

Aaah!
Idag kom UPS och hämtade min premium.

Fick RROD för ungefär en vecka sedan och ringde Microsoft. Det visade sig att dom fått fel mailadress och jag ringde upp dom igår.

Nu är det bara och vänta. Supporten på telefon igår sa att det kunde ta 15-20 dagar innan jag fick en ny. Det är innan Halo 3 iaf :):D

Medlem

ok, bra att veta.

Inaktiv

cp, min lapp har inte kommit än... man ska väl få en sådan?

Får väl ringa igen.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Fick heller ingen lapp till en början, ringde upp och fick veta att de hade fått fel mail adress..

Inaktiv

Slarviga noobmänniskor i supporten. Jag har aldrig pratat med någon som jag fått intryck av att han/hon verkligen kan det de sysslar med.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

haha nu kokar det i Edy ;D. hoppas ni får tillbaks dom snart då

Inaktiv

Koka supporten!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

kul att din prenium kommer innan Halo3:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

*Suck av lättnad*

Inaktiv
Skrivet av eDy:

Slarviga noobmänniskor i supporten. Jag har aldrig pratat med någon som jag fått intryck av att han/hon verkligen kan det de sysslar med.

supporten är hemsk japp.
själv så köpte man den första 360n för över 1 år sen.
och man hade problem med låsningar,
så man ringde några gånger under en vecka.

och olika personer svarade varje gång,
och alla verkade vara helt okunniga.

det mest komiska var en support snubbe som sa

*vad har du för slags tv ?
aha en lcd tv, det ska du inte köra med, för den kan göra så att din 360 låser sig*

och han sa det på fullt allvar.

sen fick man andra skumma svar av andra support gubbar,
typ att strömsladd klumpen inte ska ligga på golvet.

sen dess har man inte ringt supporten mer utan gått direkt till siba där man köpte maskinen.

Medlem

Jag måste vara den enda som inte upplever supporten som hemsk. Snackade med en snubbe som hade koll på det mesta och jag fick snacka med honom båda gångerna jag ringde. Måste ge honom lite eloge.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Då hade du fan tur! köp en lott ^^


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Ebn
Medlem

Har ringt xbox-supporten 2 gånger med ca 6 månaders mellanrum. Har fått prata med en tjej med brytning båda gångerna. Har inte haft något problem alls! Fick i båda fallen ett mail med returavi inom de 24 timmar hon nämnde. Första gången hade jag konstant RLOD, andra gångerna problem med låsningar samt enstaka RLOD. Jag hade i och för sig redan testat utan hårddisk och att återansluta alla kablar.

Om (när?) min nya box pajar så känns det som att samtalet till supporten kommer att bli det minsta bekymret, jag hoppas det stämmer...

Inaktiv

Joo, man börjar lära sig supporten efter ett tag

Ebn
Medlem

Haha, ja jävlar ni. Fick ju tillbaka 360n förra torsdagen efter min andra RLOD. Har spelat demos enbart sedan dess och det har funkat bra. Skulle spela lite gh2 idag och peta i skivan i DVDn... Power-lampan blinkade så där som den alltid gör men sen kom skivan ut igen, wtf? Provade att peta in den igen, samma sak. Provade annat spel, samma sak. Provade film, musik, ett antal spel samt xbox1-spel, dra alla kablar och utan hårddisk men samma sak. Aja, bara att ringa supporten. Fick återigen prata med en tjej (inte samma som sist, denna hade finsk brytning). Hon tog uppgifter, frågade om jag provat allt jag provat och bad om ursäkt för problemen.

Som sagt, jag har enbart positiva erfarenheter av supporten... Tyvärr kan jag inte säga samma sak om stabilitet och funktionalitet för själva konsollen...

Inaktiv

det mesta i problemväg är fixat på elite och dom nya premiu, arcade maskinerna som kommit nyligen.
och var har du köpt din xbox 360 ?
om du har köpt den på siba så har du god chans att få den utbytt direkt där.
jag har haft 3 st trasiga xbox 360 och alla gånger fick jag den utbytt mot en ny.

helt ok är det

Inaktiv

Aah! fick tillbaka min box i förrgår. Ungefär 2 veckor tog det. Inte så farligt

Medlem

Ringde också supporten om RRoD. Det var helt okey för mej fick prata med en tjej med brytning.

1
Skriv svar