Medlem
TV till PS3

Kan nån tipsa ett bra tv som är Full HD (maxad 1080p i spel och film) inte Ready, Måste köpa ett.

Tack för eventuella tips

Medlem

För att du ens ska ha någon nytta av 1080 så måste väl storleken på tvn vara runt 40" om jag inte kommer ihåg helt fel. Du ser knappt ingen skillnad annars.

Här är en LG, http://www.webhallen.com/prod.php?id=74664

Medlem

Man kanske inte har så mycket pengar. Någon som kan tipsa en TV som man KAN lira med PS3 med tillräckligt bra kvalite då?

Medlem

^- Kollade in din ålder och det var därför ja påpekade detta. Onödigt att köpa en dyrare liten Full HD tv som inte gör någon skillnad.

skulle rekommendera dig att sitta och kolla in reklam bladen från elektronikkedjorna som kommer en gång ibland. Där kan man hitta relativt bra och billiga fynd som funkar alldeles utmärkt att spela och se film på.

Men som sagt, för att få nytta av blu-ray som ja antar du menar med film så är det nog ett svindyrt ljudsystem och en HD tv runt 40 tum som gäller.

Men är inte sådär jätte inne på elektronik och upplösning hit och dit. Finns säkert någon som är bättre på det som hittar tråden snart och antagligen kan ge ett bättre svar.

Medlem

Hur mycket är du beredd att lägga ut?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Du kan kolla på net on net, dom har bra priser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Webhallen är nog inte den bäsat affären om du ska köpa TV


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kolla på www.prisjakt.se helt enkelt. Där kan du lätt kolla omdömmen och priser efter en bra. Jag köpte själv en 47" FullHD LG från hembiobutiken efter att en tids undersökning på vilken jag tyckte va bäst TV för pengarna.
Givetvis finns det ju bättre på marknaden nu men jag är extremt nöjd iaf.

Medlem

Drunken_monkey_boxer tackar!

Det beror på, Måste köpa möbler och sånt till lägenheten men runt 6000 spänn! Annars kan jag vänta så har jag mer pengar!..

Kinne tackar för tipset!

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Webhallen är nog inte den bäsat affären om du ska köpa TV

Elgiganten, onoff, siba är mycket trevligare


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Skulle rekommendera en Samsung tycker alltid dom har finast bild men de e va ja tycker

Medlem

Skulle rekommendera att du väntar tills det kommer fler "HD Ready 1080p" apparater. "Full HD" är ingen standardmärkning och man vet inte vad man får.

Medlem

sonys full hd bravia är grymt bra, men rejält dyr.. 14000 för 40 tum :/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

En plasma är det bästa valet då du får otroligt kontrast och mycket bättre färger. Jag köpte en Panasonic 42tum Full-HD och alla spel och filmer är det fantastisk bild på.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

En plasma är inte alls lika anpassad till spel som LCD är.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

plasma är bra för film/tv tittande lcd är bäst för spel.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av mosoloa1:

Webhallen är nog inte den bäsat affären om du ska köpa TV

Elgiganten, onoff, siba är mycket trevligare

Mediamarkt då?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av mosoloa1:

Webhallen är nog inte den bäsat affären om du ska köpa TV

Elgiganten, onoff, siba är mycket trevligare

Mediamarkt då?

Jo, jag själv föredrar Medamarkt och Expert.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

En plasma är inte alls lika anpassad till spel som LCD är.

ja det är så en del säger och det är främst för att det bilden upplevs skarpare men vi alla har olika smaker.
Jag föredrar fantastiska färger, djup i bilden, ingen bildförsämring vid snabba rörelser och hög kontrast Men visst, LCD är bra det med, beror på vad man vill få ut.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

har själv samsungs 26,tummare game-mod. den är hd ready men det räcker. följsamheten i kamerarörelserna är som tvn vore oljad:)

Medlem

Jaha får väl rekommendera mitt nya inköp. Jag kör med en Philips 42PFL7603D Test av Tvn Vettig som fan

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Kan nån tipsa ett bra tv som är Full HD (maxad 1080p i spel och film) inte Ready, Måste köpa ett.

Tack för eventuella tips

Någon av Sony Bravia Modellerna - de ska vara brutalt bra.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

ptr
Medlem

nu är jag lat och har inte orkat läsa igenom tråden, men läs igenom det här i alla fall

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.180954

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Timotheus:

Kan nån tipsa ett bra tv som är Full HD (maxad 1080p i spel och film) inte Ready, Måste köpa ett.

Tack för eventuella tips

Någon av Sony Bravia Modellerna - de ska vara brutalt bra.

Kan bara hålla med! Min full hd bravia ger helt otrolig bild i 1080p :):up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

enligt flera så kan bilden "frysa" sig på en plasma. Men det finns negativa delar med en LCD som att man ser sämre på den från sidan. på en plasma ser man bättre från sidan.
Men jag tycker att du ska köpa en LCD. INTE från elgiganten.. yuch

Medlem

Nu ska jag komma här och spela duktig.

Sanyo plv-z5 + Kingpin 88" + 10m Hdmi = 10800:- på netonnet.se.
Inte full-hd, men hd ready. Samt att lira spel och glo på film får en helt annan mening ju större bilden blir. Nu är inte Kingpin duken något att dansa tango med, men funkar utmärkt som en ingångsduk.
Nu jag har gjort mitt för att slå ett slag för projektorerna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bra gjort Tassel! Själv vill jag gärna ha en projektor men det har aldrig blivit av då jag de jag vill ha kostar multum


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Bra gjort Tassel! Själv vill jag gärna ha en projektor men det har aldrig blivit av då jag de jag vill ha kostar multum

Hehe. En sån här skulle ju inte sitta fel!
http://tv.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL028221&pathId=140&p...

Priset är dock ett problem för mig. C:a 70 papp, men sicken bild den ger ifrån sig.
Men man ska aldrig sluta drömma.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

jag skulle i första hand köpt en sådan här
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=146292&sid=1004481&SpaceC...

annars en sådan här
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=107200&sid=1004204&SpaceC...

och i sista hand en
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=95215&sid=1004204&SpaceCo...

alltså det är värt att lägga runt 8k på en tv. man får så mkt bättre än om man snålar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar