Va tråkigt det är...

Medlem
Va tråkigt det är...

Hejsan alla mmo spelare!

Finns det fler som jag som inte hittar det där lilla extra i dagens MMO djungel?

Jag hittar inte det där lilla extra i dagens nyare MMOs som när jag för allra första gången entrade Stormwind eller fick min allra första mount som human Warlock i wow.

Idag känns wow helt förstört av alla expansions mm eller så är det som så att jag har helt enkelt ledsnat på det.

Men vad har vi annars?

LOTRO funkar och är rent spelmässigt bäst idag men dess PVP suger hästpung! Vilket i min mening är en stor del i ett MMO och det är därför man inte spelar den som man gjorde med wow en gång i tiden.

AoC är helt ok men saknar en ny "wow känsla" den har dock väldigt bra fighting motor och nice pvp. Men den är alldeles för instanserad för mitt tycke det känns inte helt som en hel värld som andra mmos.

WAR, ja, vad ska man säga den? Den hade potential men levererade inte det man hade väntat sig och känns föråldrat för dagens spel helt enkelt...

TCoS, hmmm, hmmm spelat för lite för att ha en riktig åsikt men som första intryck måste jag säga att det är lite för "Asiatiskt" för att funka...

Sen kommer det komma en jäkla massa andra nya som jag hoppas ska ge mig det där lilla extra leendet när jag loggar in. Jag ser framemot nya Star Wars, hoppas hoppas det gör det mycket bättre än Galaxies...

Jag letar frenetiskt efter ett bra MMO mes schysst RP, PVP om möjligt, PVE är rätt viktigt med eftersom man ofast skillar upp sin gubbe/gumma ensam. Ge mig tips, beskrivningar mm

(P.S alla åsikter är mina egna och efter mitt tycke. Det är inte min mening att såga eller tracka ner på ett spel. Vill enbart skapa debatt om framtida och andra befintliga spel ute nu. Jag vill inte argumentera om ett spel är bra eller dåligt. Så lämna de svaren oskrivna)

Inaktiv

WoW är nog ganska unikt på just det.. sen är WoW för många det första riktiga mmorpg, en slags inkörnings port. Så när vi lirar AoC, War o sånt så är det inget längre som imponerar.. been there, done that känns det bara som.

Kommer nog aldrig få tillbaka den känslan, första outdoor raiden i open beta med min lvl 15 Shaman haha

Medlem

Sant, men i mitt fall var inte wow första mmot. Men det var däremot det mmo spelet jag tog till mitt hjärta och blev därmed en evig MMORPG spelare, spelar inga andra spel typ...

Kan vara som du säger att man "been there, done that..." lite sorligt det där, eller?

Installerade WoW igen igår, vettifan om man ska öppna kontot eller inte...

Medlem

Själv väntar jag på Champions Online vilket ser ut att bli väldigt bra.

Ska bli kul att få köra ett super hero MMO, testade City of Heros men spelvärlden var för stel och livlös, samt att jag tappade orken efter ha kört ca 40 missions i samma lager/kontors bana.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv väntar jag på Guild Wars 2 och nya star wars, tror att båda kan lyckas bra för dem har erfarenhet av stora MMOs. Men om det kommer bli något "extra" som du letar efter återstår och se för det har inte kommit ut så mycket information om något av spelen tycker jag.

Ett tips till dig är väl att testa Darkfall och se om du gillar det, har hört att det ska vara nytt och fritt men jag har inte orkat kolla upp det så mycket.

Inaktiv

´Testa pirates f the burning sea, dålig kritik, men enligt mig en guldklimp man inte ska missa

Medlem

Jag har testat både Darkfall och Burning Sea, tyckte inte om någon av de två. Darkfall har potential men så som världen ser ut är den inget för mig. Tror mer på Aion än den.

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

´Testa pirates f the burning sea, dålig kritik, men enligt mig en guldklimp man inte ska missa

berätta lite om detta är du snäll och varför det är bra?

Inaktiv
Skrivet av Ajaxx:
Skrivet av Lusen:

´Testa pirates f the burning sea, dålig kritik, men enligt mig en guldklimp man inte ska missa

berätta lite om detta är du snäll och varför det är bra?

Det är inte ett vanligt onlinespel, då det utspelas i karibiska havet, istället för att man rider på en varg/häst runt i världen seglar man med sitt skepp.
Man kan välja att vara pirat, spanjor, britt eller fransos.
Ekonomin är den bästa jag någonsin sett i ett mmo. Eller så kan man göra som jag gjorde, när jag behövde pengar rövade jag mig till lite.

När man reste runt på haven såg det ut såhär :
http://gomeler.com/pic/Articles/Preview%20Pirates%20of%20the%...

Ungefär som en kampanj karta

Men när man ska utkämpa strider ser det ut såhär:
http://vnmedia.ign.com/screenshots/potbs/84057263.jpg

Det finns vissa områden i "kampanj" kartan som är pvp områden, dvs. att alla kan attackera en där.
Jag har varit med om några roliga strider, då pirater attackerde ett brittiskt guild.
Det låg skjunkna skepp överallt

Sen får du såklart quest då du måste ut i en djungel, och kämpa dig igenom.

Men det tyvärr lite folk, och många av städerna man besöker ser likadana ut som dem förra man besökte.
OIm du har mer frågor, ställ dem

Medlem

Jag väntar på aion (tror inte det kommer bli bra dock), mortal online samt champions online.

Jag har inte höga förhoppningar för några mmos längre, jag har spelat över 30 mmos de senaste åren och bara 1 har fått mig att stanna en längre period

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag väntar på aion (tror inte det kommer bli bra dock)

Spelet är redan bra.

Medlem

Tror aldrig man kommer kunna få den känslan igen som man fick av sitt första mmo
För 10 år sen satt jag i EQ å var rent estatisk.. inget spel har kommit i närheten av just den känslan även om där e mycket som spökar från WoW ännu när man lirade det i början

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag väntar på aion (tror inte det kommer bli bra dock), mortal online samt champions online.

Jag har inte höga förhoppningar för några mmos längre, jag har spelat över 30 mmos de senaste åren och bara 1 har fått mig att stanna en längre period

Jo, satsar på Mortal Online.

Har du möjligtvis inte samma account namn på MO forumet? Finns någon med exakt samma namn där iaf.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem
Skrivet av FAsA:
Skrivet av Mo0rbid:

Jag väntar på aion (tror inte det kommer bli bra dock)

Spelet är redan bra.

Spelar Aion nu, känns typ exakt som wow fast på kinesiska

Medlem

Jo jag håller med dig.
Spelade WoW i nästan 2 år, (tur att jag klarade släppa den där satans drogen)

Men Blizzard gjorde ett riktigt bra spel (Orginalet iallafall)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Marsman:

Första inlägget

Du borde ta en riktigt lååång paus ifrån MMO spelandet. Vänta till du får tillbaks suget igen!

Medlem

Star Wars: The old republic! Längtar så galet mycket efter det! Verkar bli hur bra som helst om man ska tro utvecklarna. (Bioware)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Star Wars: The old republic! Längtar så galet mycket efter det! Verkar bli hur bra som helst om man ska tro utvecklarna. (Bioware)

Håller med! Dom kan verkligen göra trailers iaf :P.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag skulle tro att eftersom du besrkiver wow (Ditt första MMO) som ett gudomligt spel till en början, att du efter ett tag insett vad ett MMO är. Första gången man spelar ett MMO kanske man inte är medveten om vad som väntar och upplever allt innan som kul och nytt.

Men när du väl köttat lite endgame osv märker du att allt annat kanske inte betyder så mycket, därme kan du nog inte återskapa din första MMO känsla eftersom du vet att et bara är gear grind och möjligen lite pvp som väntar.

Vad jag försöker säga är att alla MMO går ut på samma sak, det är sällan man ser något nyskapande. Väl kört 1 MMO kan du spela de flesta MMO utan att ens läsa en tutorial ruta. De skiljer sig så lite ifrån varandra.

Kanske bara jag som fumlar lite nu, aja.:P


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Guild Wars är, enligt mig, ett bra MMORPG. Det skiljer sig från mängden på många sätt, och kan kanske kännas som en skön förändring för de som spelat WoW, men även som någonting sämre. Ett av de bästa när det kommer till PvP. Enkelt att komma in i, svårt att bemästra

Skill-baserat, istället för Gear-baserat. Medveten låg Max-level, Party-baserat (svårt att köra ensam, utan andra(AI eller andra spelare)). Instans-baserat - När du lämnar en Outpost/stad är du i ditt partys egna instans av regionen. Med andra ord, ingen risk för att någon kommer och tar dina monster, men det går inte heller att träffa på andra medans du är ute och irrar.

Kostar att köpa, men ingen månadskostnad.

6 miljoner accounts, men tyvärr inte lika många aktiva spelare idag, tyvärr...

Avgör själv om det är värt ett försök

Medlem

Guild Wars är inget MMORPG.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Guild Wars är inget MMORPG.

Skrivet av gw wiki:

Guild Wars, rollspel (MMORPG) till PC. Guild Wars förkortas vanligen "GW". Det släpptes våren Datorspelsåret 1999 av ArenaNet. Spelet kallas av skaparna för COORP (Competitive Online Role Playing Game) för att skilja sig från andra MMORPG eftersom den är lite olik andra MMORPGs. Till exempel har Guild Wars ingen månadskostnad.

se wiki

Det är ett MMORPG men dom säger själva att det ska vara kallat Compentive...
Så, du har nog fel där :):up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Guild Wars är inget MMORPG.

Jaså det var ett intressant konstaterande. Skulle du vilja vara så vänlig att utveckla på vilka punkter Guild Wars skulle avvika från ett MMORPG?

Definition: "Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG) is a genre of computer role-playing games in which a large number of players interact with one another within a virtual game world."

Även om världen i stort är instanserad, så har folk fortfarande en möjlighet att mötas i utposterna och städerna, vilket får anses uppfylla definitionen för ett MMORPG eftersom det ingenstans finns en antagen norm för hur stor denna "värld" skall vara.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Guild Wars är ett COOPRPG

Medlem

Vilket är deras egen eminenta definition. Det tar inte bort möjligheten för att spelet även är ett MMORPG vilket frågeställningen handlade om. Kasta inte fram andra definitioner, utan klargör i stället på vilken punkt Guild Wars inte kvalar in som ett MMORPG.

Kika gärna på wikipedia och övriga ställen där ordet definieras, så blir det tydligt att definitionen inte kan exludera Guild Wars.

I övrigt för att återgå till teamat, så drabbades jag också av tristess efter att ha spelat WoW 4 år och sedan provat Warhammer Online, Vanguard och andra MMOs och inte känt mig hemma.

Men så till slut gav jag LotRO ytterligare en chans (efter att ha provat vid launch), vilket jag inte ångrar, för nu är jag en lycklig online spelande individ igen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:

Guild Wars är ett COOPRPG

Du har rätt.

Står på Guildwars.com

Citat:

Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game)

http://www.guildwars.com/products/guildwars/features/default....

Inaktiv

Har kört wow i 3 år men nu är jag fanimej trött på det.. Sen jag köpte gamecard så spelar jag ändå aldrig.. Loggar bara in på privat servrar och surfar omkring lite. Väntar på Star Wars the old republic det verkar bra Fast då måste jag nog skaffa en ny dator innan dess. Min är värdelös 1GB Ram Minne 128 MB Grafik 3 GHZ processor. Just nu kör jag battlefield heroes det är kul


signatur

<<<<<< http://gforce.dragonadopters.com/ >>>>>>
[b]VARJE BESÖK RÄKNAS[b]

Medlem

Ny Star Wars eller Star Trek kommer förmodligen att bli riktigt bra, testa när det kommer...

1
Skriv svar