Vilken film såg du senast?

Medlem

Crank: High Voltage

Alla filmer med Jason Statham är riktigt bra, men efter ca 30 minuter så orkade jag inte kolla mer. Usch, sån dålig film har jag inte sett på länge

Betyget blir 0/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

På impuls gick jag och min sambo på bio när vi var ute på stan och gick. Såg baksmällan och den var roligare än vad jag trodde. 3/5 är en lämplig bedömning av filmen. Ibland förekom det lite låga skämt men överlag rolig och erbjöd oväntade händelser.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Crank: High Voltage

Alla filmer med Jason Statham är riktigt bra, men efter ca 30 minuter så orkade jag inte kolla mer. Usch, sån dålig film har jag inte sett på länge

Betyget blir 0/5

Skärp dig, då har du sett filmen med fel ögon. Du måste ju ha vetat innan att det är en stört oseriös humor film som dom har tryckt in så mycket action i som möjligt? Snubben som har epilepsi är ju stört rolig. Visst ingen kanon film men iaf 3/5


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

The Game (TV)

Då har man sett ännu en film med Sean Penn i rolllistan den här veckan. Han är riktigt grym! Men filmens stjärna var definitivt Michael Douglas. Vilken strålande insats!

Storyn var grymt fängslande och spännande. Men slutat var hur jävla bra som helst.

David Fincher <3

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

The Game (TV)

Då har man sett ännu en film med Sean Penn i rolllistan den här veckan. Han är riktigt grym! Men filmens stjärna var definitivt Michael Douglas. Vilken strålande insats!

Storyn var grymt fängslande och spännande. Men slutat var hur jävla bra som helst.

David Fincher <3

Betyg: 5/5

kan bara hålla med, måste ta och köpa den på blu-ray!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Taken

Filmen är intensiv, sorglig vid vissa tillfällen och väldigt underhållande från början till slut. Liam Neeson + hans grova röst + en ostoppbar dödarmaskin = Epic Win.

"They took his daughter. He'll take their lives."

Betyg: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

senast såg ja 300 på bluray mycket bra film har 5 oöppnade bluray ja ska se i helgen oxå

Medlem

The Matrix (TV)

Lika häftig och intressant varje gång. Storyn är väldigt gripande och en aning komplicerad. Slow-motion scenerna är underbara och karaktärerna i Matrix kommer man alltid att minnas inom filmhistorian.

Ett mästerverk helt enkelt!

PS. The Matrix: Reloaded sänds ikväll kl. 21.00 på TV6, och den sista filmen, The Matrix: Revolutions, sänds på tisdag samma tid och kanal.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan bara hålla med otroligt bra:)

5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Phone Booth
Handling: Snubbe går in i telefonkiosk ringer ett samtal, lägger på och sen ringer någon till Telefonkiosken och han svarar. Vilket han inte borde ha gjort. Snubben i luren är en Sniper som får honom att säga och göra saker han aldrig ville göra.

Spännande film
Betyg: 7.5/10


signatur

Rawr

Medlem

The Matrix:Reloaded (TV)

Ja vad kan man förvänta sig från Neo & co jo mycket action. Otroliga fighter och effekter.Otroligt bra film längtar till nästa tisdag då de visar The matrix:Revolutions på kanal 6 kl.21.00.Btw Morpheus brillor EPIC:heart:

5/5:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

The Matrix: Reloaded (TV)

En uppföljare brukar sällan vara lika bra eller bättre som den första filmen. Det finns undantag så som Konungens Återkomst och The Bourne: Ultimatum, men annars misslyckas uppföljarna oftast. Så var tyvärr fallet med uppföljaren till The Matrix.

All mystik som introducerades i den första filmen blir så utdraget i den andra filmen. Man får inte svaren på frågorna som man vill ha. Istället fokuserar The Matrix: Reloaded på Neo, aka den utvalde, och hans nya "krafter".

Men slutet var en riktig cliffhanger, och det älskar jag!

Betyg: 3/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Då blir jag den tredje här i FZ som också såg The Matrix: Reloaded (tv)

hmm vad ska jag säga? hela filmen suger..

jag blev djupt besviken första gången jag såg denna då ettan var ett rejält mästerverk

Tvåan innehåller för mycket dataanimerat, för skumma fighting scener

för mycket inspiration från Superman

Ända som var bra i filmen var scenen i stora grottan när dem nästan hade en stor jädrans orgie

och slutet av filmen, för ja det var en riktig cliffhanger som WaltX nämner, plus att yes nu är filmen äntligen slut så jag kan göra något annat

betyg : 1/5

Tjoo

Medlem

@ ghoül: Varför såg du om filmen om den suger så hårt?

Medlem
Skrivet av asdfg:

@ ghoül: Varför såg du om filmen om den suger så hårt?

om jag ställer in mig på se eller göra nåt så gör jag det, även fast jag kanske hatar det eller inte vill halvägs

plus jag ville ge andra delen en femte chans att ändra min åsikt

Medlem

Extreme Movie

Jag vet inte om rullen kan kallas för film, den handlar om tonårssex, då behövs det inge mer beskrivning. "handlingen" är vrickad men väldigt härlig endå

3/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Laddat vapen 1 (igår på 5:an)

riktigt skön film måste jag säga, sen så blir de bara bättre av att Samuel L Jackson. Som ni kanske förstår så är de en parodi på en hel massa filmer.

4/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av livv:
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Det går inte att förklara hur dålig 3an är, allt jag kan säga att den är typ 20ggr sämre än 2an och då borde du ju förstå :).

Senaste filmen jag såg var dock Gran Torino(Clint Eastwoods senaste) och det var en jävligt bra film lätt 10/10.

Skulle nog säga att ST 3 är så dålig att "dålig" skulle säga att den var dålig.
Den är så dålig att vatten luktar.
Den är så dålig att om du skulle gräva ner den i jorden skulle all växtlighet vika sig ifrån den och skapa ett tom rum i planeten som den svävade i.
Den är så dålig att inte ens tiden vill ta i den.
Den är så dålig att om du skulle kasta den mot solen i hopp om att smälta sönder den, skulle solen skrika "vafan gör du" och sedan dra till en annan galax.

Medlem

Transformers 2: Revenge of the Fallen (Bio)

Filmen öppnar upp med en riktigt skön strid och riktigt fängslande musik. (Linkin Park - New divide)

I den första filmen så ville vi alla ha mer strider och mer Optimus Prime, det fick vi istället i Denna filmen.

Jag blev supernöjd med filmen. Ganska mycket bättre än första och redan den var riktigt bra. (imo)
Filmen visar mycket av alla Transformers historia och det visar sig att

Autobots och Decepticons har levt på jorden i tusentals år. Jag gillar mötet med den gamla "Blackbird" roboten. Även den lille jäveln som juckade mot Mikaelas ben var kul att se =D

Klockren humor vid många tillfällen.

Betyg: 5/5

SE DEN!


signatur

Rawr

Medlem

Nu blev man riktigt taggad!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg du den inte på Premiären?


signatur

Rawr

Inaktiv

Ghost Ship

Se den! den e så ***** bra!

betyg [5/5] lungt!

:up::up::up::up:;)

Medlem
Skrivet av Crawller:

Såg du den inte på Premiären?

Nix. Har inte haft möjligheten. Men imorgon blir det av


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Direct Contact med Steven Segal.

Betyg: 1/10
Stängde av efter 3/4

Varför?

Allt från skådespeleri till logik och dialoger var otroligt dåligt.

I filmen lyckas inte en "sporthoj" dra ifrån en Humveee.
Steven Segal lyckas senare springa ifrån en Humvee.
Biljaktssekvenserna spolas fram för "ökad fartkänslan"... Fail.
Och en massa annat...

*snyft*

Medlem

Inhandlade Jack Ryan-boxen häromdagen och har dragit några av de rullar nu i veckan, nyss såg jag klart Clear and Present Danger, tredje filmen i "serien" och den andra med Harrison Bored (höhö) som Ryan.

Jag gillade rullen, såg den för en... 10 år sedan kanske så kom inte ihåg någonting (förutom att jag sett den) och likt de andra filmerna så är den en politisk thriller med en twist, som i denna var knarkhandeln i Colombia. Förutom Harrison så är personliga favoriten Willem Dafoe med samt Miguel Sandoval i Pablo Escobar-rollen och även Joaquim de Almeida som hans högra näve. Schyssta skådisar i trovärdiga roller och en lagom mängd hugg-i-ryggen-sätter-dit-dig-story, perfekt en seg kväll eller en segare morgon!


signatur
Medlem

Transformers: Revenge of the Fallen

6/10
Betyget är så högt bara för att en del scener är så jäkla snygga. Men dialogerna, DIALOGERNA...

tja...

"The matrix isn't found, it is earned..."


signatur

I'm a snake, follow me!

MFC
Medlem

Transformers: Revenge of the fallen

Jag vet att en del tycker den suger och är sämst. Särskilt dialogerna o replikerna i vissa scener. Dock är filmen en klockren översättning av den tecknade serien och för mig som växt upp med serien på 80-talet o gubbarna därefter så är filmen det ultimata monumentet över en lyckad översättning från tecknat till film. Tvåan är långt bättre än ettan och även om 2an är töntig och lagom naiv som action rulle så är det just kopplingarna till den tecknade serien som gör den grym!

4/5

Filmen fyller ett högre syfte hos de som växt upp med den tecknade serien.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SuperTank:

"The matrix isn't found, it is earned..."

Vad var så dåligt med det då? Jag förstår inte. Gillar dialogen och såg aldrig något fel med det.
Men visst, var person får ha sin egen åsikt.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av SuperTank:

"The matrix isn't found, it is earned..."

Vad var så dåligt med det då? Jag förstår inte. Gillar dialogen och såg aldrig något fel med det.
Men visst, var person får ha sin egen åsikt.

Problemet jag har med i stort sätt alla Michael Bay-filmer är att han aldrig vill gå ifrån dessa klichéer. Sam ska behöva DÖ för att gå för att få kunskap/kraft/möjlighet att rädda Optimus? KOM IGEN, det kan inte bara vara jag som har problem med det.

Och sen det där med etniska robotar...alltså..."comic relief" en en sak - men WTF!? Folk skrattade i publiken, jag dog lite inombords.

Vad kan jag säga? Transformers är inget för mig helt enkelt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Transformers 2 var pwnage!
dock kändes inte riktigt den lika epic som ettan då musiken inte var riktigt lika bra som i ettan
Kan vara att man hört en del av låtarna flera gånger på bandits radio så dem hunnit bli uttjatade innan man ens såg filmen
Tyckte storyn som drog mest i filmen
Kul att en del bifigurer från ettan kom med i 2:an

Fan starship troopers 3 ägde 2:an
1:an var awesome. 2an en asskass alien ripoff typ och 3:an lite bättre än 2:an och mer som en uppföljare på 1:an..

Skriv svar