Inaktiv
Endgame?

Snabb, kort och tydlig fråga - Hur är endgamet nu? När jag spelade för drygt 1 ½ månad sedan var det lite halvt på den fronten. Sen gick min dator sönder så det var ingen idé att ta upp det igen. I alla fall - Endgamet?

Medlem

Tjena Light. Har själv inte heller spelat på ett bra tag, men jag följer Warhammer Alliance Forumen varje dag, eftersom Mythic/GOA huvudsakligen nyttjar det forumet som sin huvudkanal mot användarna.

Dessvärre är det just End Game som är Warhammers stora problem barn. ORvR fungerar ännu inte som det var tänkt trots flera hotfixar och patchar. Den största problematiken består i två delar:

1) Victory Point Systemet och svårigheten att låsa zoner
2) Server krascher och massiv lagg vid Fortress Zone attacks

Mythic har valt en US server (Dark Crag) som den primära "test" servern där de implementerar sina fixes före alla andra servers. De lade dit en fix för några dagar sedan, och du kan läsa om resultatet i länken nedan, annars rekommenderar jag RvR Forumet på warhammer alliance. Där finns mängder med trådar som visar nuvarande status.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?s=e7ec...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Tack Snake, håller lite på det sålänge då

Medlem

Lite uppdatering!

Det ser ut som om Mythic senaste patcher 1.1a och 1.1b har löst en hel del med den ovan beskrivna problematiken. Ser ut som om det är dags att återuppta spelandet snart igen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

Lite uppdatering!

Det ser ut som om Mythic senaste patcher 1.1a och 1.1b har löst en hel del med den ovan beskrivna problematiken. Ser ut som om det är dags att återuppta spelandet snart igen.

Låter mycket bra, hur flyter det på vid fortress sieges? Senast jag körde var det - ja låt oss säga.. Inte spelbart.

Medlem

Dessvärre så kvarstår Fortress problematiken i EU, medans de verkat göra framsteg i USA. Förmodligen har GOA en helt annorlunda server arkitektur jämfört med Mythic i USA.

Det finns en helt färsk tråd om just Fortress sieges på EU servern Karak-Azgal: [http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=2169...]

Sammanfattningsvis kan sägas, att under en timmes siege hände följande:

* Servern kraschade 5 ggr
* Massiv lagg

Inte helt uppmuntrande. Men idag kommer patch 1.1c och den är tänkt att minska laggen. Vi får väl se!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

URK
Medlem
Skrivet av Snake:

Dessvärre så kvarstår Fortress problematiken i EU, medans de verkat göra framsteg i USA. Förmodligen har GOA en helt annorlunda server arkitektur jämfört med Mythic i USA.

Det finns en helt färsk tråd om just Fortress sieges på EU servern Karak-Azgal: [http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=2169...]

Sammanfattningsvis kan sägas, att under en timmes siege hände följande:

* Servern kraschade 5 ggr
* Massiv lagg

Inte helt uppmuntrande. Men idag kommer patch 1.1c och den är tänkt att minska laggen. Vi får väl se!

man tackar för påminnelsen. man kunde springa runt 4 WB utan att kunna slå och varje gång man blev dödad så kunde man inte ta bort eller för svan 10% handikappen så till slut hade man bara 40% av livet när man spelade

(hoppas de fixar nåt så det är mera jämnt mellan sidorna att hela tiden mötas av 25% mera destro är inte alltid roligt. vi var 3 wB de var 4 st.man får vänta tills destro lägger sig för att kunna ta zonerna.+ keeps efter 12 på natten så blir det lite mera jämnare det går och lägger sig mera destro än order undra varför?)


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar