Fuskare på FFA QW servern.

Medlem
Fuskare på FFA QW servern.

morran.

Han fuskar , jag är nästan 100% säker.

Om ingen känner igen honom eller kan bevisa att han inte fuskar, då fuskar han.

Spellade idag och igår med honom, han fuskar säkert.

Tycker inte bara jag, flera spelare har klagat.

Finns inget fusk skydd på servern så det är hur enkelt som helst att fuska. och han fuskar.

Förstår inte varför fuskare måste komma till vår FFA server också.
Inget kul alls. Gå och spela CS Fusk eller nånting.

fan vad jag är förbannad.

Medlem

På vilket sätt fuskar han? Får jag lite belägg (eller fler som håller med) kan jag givetvis slänga ut honom.

edit: Finns ju antifuskgrej, men kruxet med den är väl att alla då måste köra exakt samma klient, vilket är klurigare nuförtiden..

Medlem

Han aimbottar, och kanske också wallhackar.

Inget kul.

Tack för servern igen

Medlem

Bevisa istället att han fuskar genom att spela in ett demo. Så slipper man spekulera så mycket om det, bara att titta på demot istället och framgår det att han fuskar så kickbansmiskpåsnoppenmedenglasspinne!

Medlem

När jag spelat så har det kommit diverse fuskanklagelser (är inte 100% säker på att det varit mot mig dock, men det har varit då jag har vunnit så... ) så frågan är hur befogade dessa anklagelser är egentligen. Jag uppmanar dig också att spela in ett demo så att vi får se. Det var en ryss som blev fångad på demo i European Quake League för något år sedan (kanske? tiden går fort...) och han har inte något bra rykte nu precis.

Detta kommer nog lösa sig till slut ska ni se.


signatur
Medlem

När man specar fuskarna stänger dom av aim boten. var inte så naiva.

Det går att spela in dom... easier said than done.

i 5 minuter X antal frags.
när man specar dom, går Frags per minut hos dom ner drastit. VA KONSTIGT, eller hur?

Medlem

Hur ska han veta att du speccar just honom och att du spelar in ett demo? Förstår inte riktigt vad som är så svårt med att spela in ett demo med en som man tror fuskar, såvida man nu inte sagt "HEJ! JAG TROR ATT DU FUSKAR SÅ NU TÄNKER JAG RECONNECTA SOM SPECTATOR OCH SPELA IN ETT DEMO! HA!".

8)

Medlem

Går inte att spela på jävla servern. Många fuskare.

Fuck this.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Går inte att spela på jävla servern. Många fuskare.

Fuck this.

Får man fråga hur länge du har spelat spelet? Har du sett någon av de bättre QW-spelarna spela idag?


signatur
Medlem

Skickliga spelare brukar ofta uppfattas som fuskare av kassa spelare.


signatur
Inaktiv

Heh, rent seriöst, folk är _väldigt_ duktiga idag, speciellt när det kommer in en div1-spelare. Åke Vader försöker väl att trilskas där uppe i toppen hör jag, och blir kallad fuskare?
Men men, kort sagt - folk är superduktiga idag. Men för att lösa allt, gör som föregående talare sagt, spela in lite från specmode. Det är oftast jättelätt att se om någon fuskar då med t.ex. aimbot.


signatur

.over.and.out.ten.four.roger.that.affirmative.

Medlem

Har spelat från 1996 och spellat mycket Deathmatch classic på engelska serverna för att ingen spelade QW.

Jag vet att jag är inte 15 ännu längre och inte så snabb som jag var, men vad som händer på servern är helt sjukt.

Världens bästa spelare eller fusk. så enkelt är det.

Medlem

Lägstanivån i QW idag är väldigt mycket högre än i de flesta spel då alla har kunnat pressa såpass mycket genom åren. Kan mycket väl tänka mig att några av de bästa varit inne och lirat titt som tätt också och en del av dessa fejknickar säkert av olika anledningar också vilket gör att man inte känner igen dem, tråkigt nog.

Men det är bara att fortsätta pressa så är du snart ifatt dem också!


signatur
Medlem

Tror PsyX inte inser att han är en noob (inget illa menat), men många av de som spelar idag har nog spelat qw i år i riktig tid
Quakeworld och anledningen till att så många gillar det är att det är det renaste skill spel som finns. Det tar ungefär 3 sekunder att se vem som är noob eller inte när man väl hoppat in på en server t.ex. Det kan jag inte säga om nått annat spel.

Medlem
Skrivet av hardcampa:

Tror PsyX inte inser att han är en noob (inget illa menat), men många av de som spelar idag har nog spelat qw i år i riktig tid
Quakeworld och anledningen till att så många gillar det är att det är det renaste skill spel som finns. Det tar ungefär 3 sekunder att se vem som är noob eller inte när man väl hoppat in på en server t.ex. Det kan jag inte säga om nått annat spel.

På min tid kallades vi Newbies, du är nooben

Medlem
Medlem
Medlem

Så illa som det går för mig, får jag nog lov att säga att "alla fuskar", varenda en, finns ingen som inte fuskar....neeeeeeejdå....jobbit, jobbit. Får bara stryk, hinner inte lära mig ett dugg av matcherna för jag bara fraggas, heeeeeeela tiden....ajjajjaaaj 99% av tiden har man näsblod och byxorna neddragna ingen armour, 5 i hälsa och yxa som enda vapen. Kan inget om banorna, inget om strategierna, inget om tricksen och inget om spelet....
Men..........

De´e´ ju bara så jädra KUUUUUL!

Undrar jag var jag stoppade undan min gamla Kl33n3x
Skoja bara....
Råkk-ånn


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Medlem

Man kan ju utgå från att alla kör självlysande skins allafall.

Sen tycker jag inte PsyX ska klaga, då man ständigt hittar han campande RL på dm6.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Man kan ju utgå från att alla kör självlysande skins allafall.

Om självlysande skins räknas som fusk så...ja, då "fuskar" nog 99% av spelarna. Brightskins är accepterat av spelarna nuförtiden (och har varit i säkert 5 år) och det är ingen som ser med onda ögon på det längre. De flesta använder också så kallade vapenscript som gör att du byter till ett vapen och skjuter automatiskt när du trycker på en knapp, och byter tillbaks till boomstick när man släppt skjut-knappen. Detta är sånt som jag numera räknar som standard till QW och har inte funderat över hur nya spelare ser på det. En del av dem kanske inte vet det...


signatur
Inaktiv

spela på bara
ni blir snart duktigare

Medlem
Skrivet av Åke Vader:
Skrivet av cammo:

Man kan ju utgå från att alla kör självlysande skins allafall.

Om självlysande skins räknas som fusk så...ja, då "fuskar" nog 99% av spelarna. Brightskins är accepterat av spelarna nuförtiden (och har varit i säkert 5 år) och det är ingen som ser med onda ögon på det längre. De flesta använder också så kallade vapenscript som gör att du byter till ett vapen och skjuter automatiskt när du trycker på en knapp, och byter tillbaks till boomstick när man släppt skjut-knappen. Detta är sånt som jag numera räknar som standard till QW och har inte funderat över hur nya spelare ser på det. En del av dem kanske inte vet det...

Haha finns det färdiga skript för det nu? Jag fick skriva alla mina själv Fast hur går man tillbaka till boomsticken? alias -rl "-attack; impulse 2" eller?

Medlem

Jo, så ska det nog se ut. Med de nya klienterna har de gjort det aningen att tillverka såna script. Mitt ser t.ex. ut som

Citat:

alias +rl "impulse 7 6 5 3 2 4; +attack"
alias -rl "-attack; impulse 2 1;"

och i nya versioner av ezQuake har de nog gjort det ännu enklare tror jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Jo, så ska det nog se ut. Med de nya klienterna har de gjort det aningen att tillverka såna script. Mitt ser t.ex. ut som

Citat:

alias +rl "impulse 7 6 5 3 2 4; +attack"
alias -rl "-attack; impulse 2 1;"

och i nya versioner av ezQuake har de nog gjort det ännu enklare tror jag.

Fina hjälp medel.

Kör script fritt, fusk horor

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Åke Vader:

Jo, så ska det nog se ut. Med de nya klienterna har de gjort det aningen att tillverka såna script. Mitt ser t.ex. ut som

Citat:

alias +rl "impulse 7 6 5 3 2 4; +attack"
alias -rl "-attack; impulse 2 1;"

och i nya versioner av ezQuake har de nog gjort det ännu enklare tror jag.

Fina hjälp medel.

Kör script fritt, fusk horor

Ärligt talat tror jag inte det skulle göra så stor skillnad. Det är mer en fråga om vad man är van vid.


signatur
Inaktiv

Hej allihop. Är jag som spelar som morran.

Fuskar natruligtvis inte, vilket jag försökt förklara för PsyX.
Det lustiga är ju att jag inte ens är speciellt bra

Han anklagar i princip varenda en, som vinner en match, för fusk.

Kör med fullbrights och vapenscript. Inget annat. Men det är ju som sagt var allmänt accepterat.

Medlem

I mina öron (ögon?) så låter mest som att PsyX är en kass förlorare.

Har svårt att tro att folk idagsläget över huvud taget orkar fuska i QW. Känns som att communityn är betydligt mognare än så, men visst fasen finns det rötägg överallt, speciellt bland nya spelare som får pisk hela tiden och inte kan ta en förlust.

Själv kör jag utan scripts och med fullbrights (så klart).

Medlem

du fuskar. din bot skriver för dig här också

Inaktiv
Medlem

Hahahaha, bästa bilden jag sett länge i en whine-tråd

Btw, alla som fraggade mig igår fuskade, eller nåt.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

12
Skriv svar