Sabaton i lnkpg!!

Medlem
Sabaton i lnkpg!!

Imorn den 29, är det Sabaton i Linköping, självklart kommer jag vara där =D
Är det flera ifrån FZ som har tänkt att rocka loss?

Attero Dominatus \m/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har aldrig hört talas om dem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det är ett svenskt power metall band ifrån swe.
Dom gör texer som handlar om krig, oftast ww2 texter.

http://www.youtube.com/watch?v=IrJAwCBbnuc
http://www.youtube.com/watch?v=lu55FjIbAUo


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Glöm inte bort öronproppar bara. :3

Medlem
Skrivet av mullins:

Glöm inte bort öronproppar bara. :3

Nej då, var och köpte det på Apoteket förut idag :>
blir min första metall konser ever <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Seriöst, kommer du att använda öronproppar?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

om det är för högt så det är ju klart
det är jag inte ensamm om, det är inte hipp hopp dom spelar


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har själv aldrig använt öronproppar på någon konsert, tycker att det förstör upplevelsen. Men vissa är väl mer rädda om sin hörsel än vad andra är.

Nej men jag får nog också ta med mig öronproppar till Judas Priest och Metallica konserten om det blir alldeles för tungt för öronen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg dem på PDOL men där är ju dessutom inte ljudet så högt.

Live är så mkt bättre än inspelning


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Bor visserligen i Linköping, men tänker hålla mig så långt borta som möjligt


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Mm, Sabaton. Såg dem på Trädgår'n i Göteborg för ett tag sen. Det var nog den bästa konsert jag har sett. Öronproppar anser jag vara nödvändigt för att skydda hörseln så att man kan njuta av ännu fler konserter.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Öronproppar är till för att blockera för-banden
sen tar man av dom.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har själv aldrig använt öronproppar på någon konsert, tycker att det förstör upplevelsen. Men vissa är väl mer rädda om sin hörsel än vad andra är.

Nej men jag får nog också ta med mig öronproppar till Judas Priest och Metallica konserten om det blir alldeles för tungt för öronen.

Japp kusse du behöver nog din hörsel om du vill höra mer matallica i ditt liv:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Oddman:

Mm, Sabaton. Såg dem på Trädgår'n i Göteborg för ett tag sen. Det var nog den bästa konsert jag har sett. Öronproppar anser jag vara nödvändigt för att skydda hörseln så att man kan njuta av ännu fler konserter.

åh tack för den recentionen!
en polare såg dom på Waken och han sa det var ett välldigt bra drag på det, så nu är det två av två, 100%
det här kan inte bli nått annat än jätte bra ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Oddman:

Mm, Sabaton. Såg dem på Trädgår'n i Göteborg för ett tag sen. Det var nog den bästa konsert jag har sett. Öronproppar anser jag vara nödvändigt för att skydda hörseln så att man kan njuta av ännu fler konserter.

åh tack för den recentionen!
en polare såg dom på Waken och han sa det var ett välldigt bra drag på det, så nu är det två av två, 100%
det här kan inte bli nått annat än jätte bra ^^

Det kommer bli över dina förväntningar!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

stackars dig ice, du skulle ju utvecklas till att lyssna på electro
inget fel med ditt val, men den är oftast för drivande för att komma
vidare till den rätta musiken...


signatur

thank you, come again

Medlem

Inte speciellt bra band, och ganska tråkiga live.
Roligt med matchostämpeln på öronproppar.
Hade jag fått vrida tillbaka klockan fem år hade jag också haft öronproppar. Nu för tiden lider jag av tinitus på vänster sida, vilket inte är allt för skoj. Mest pga. många spelningar i tonåren.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Håller med bjosarn, det skadar INGENTING att ha öronproppar eftersom ljudvolymen redan är så hög, så den filtrerar bara öronpropparna bort oönskat ljud.

Så det är ganska onödigt att inte ha på sig dessa öronkondomer, eller kanske om man nu sitter längst bak men jag utgår från att dom flesta här är såna som tar stårplatser (självklart, det är ju askul att kunna vara i publiken och bara röja ).

Så nej det förstör inte musiken att ha öronproppar, snarare motsatsen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag rekommenderar bra öronproppar vilket faktiskt kan få ljudet att bli bättre, speciellt i halvtaskiga lokaler som inte är gjorda för riktiga musikevents. Tar bort "skrap"-ljud m.m.
Ska man gå på spelningar utan öronproppar utan att riskera hörseln eller förstöra ljudupplevelsen så är det spelningar på storstädernas konserthus, operahus och de större teatrarna som gäller.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag såg deras koncert i Halmstad när de var där den 14 nov. Ljudet var askasst men bandet kan hålla ett bra tryck.

Jag använde inte öronproppar, ångrade det i tre dagar efteråt.. (lock i vänstra örat)

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Inte speciellt bra band, och ganska tråkiga live.
Roligt med matchostämpeln på öronproppar.
Hade jag fått vrida tillbaka klockan fem år hade jag också haft öronproppar. Nu för tiden lider jag av tinitus på vänster sida, vilket inte är allt för skoj. Mest pga. många spelningar i tonåren.

Samma här. Jag köpte mig ett par "ordentliga öronproppar" som inte tar bort ljudet för mycket, funkar perfekt.

Medlem

Det är coolt med öronproppar. Det lärde jag mig i efterhand då jag också har tinnitus efter alldeles för många "rejv".

Det är förbannat störande ibland när man ska sova eller när det är tyst runt omkring en.

Medlem

Hur mycket tar dom för en sån biljett

Medlem

295kr så jag tycker det är billigt! Men det är ju fullbokat nu

erge åfasen, det låter inte kul


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag rekommenderar inte apotekets hudfärgade gummiöron proppar, de vibrerar till basen när man är på ställen med väldigt hög musik. Öronpropparna användes rätt, skruvade proppen och lyfte på örat för att göra hörselgången rak.

Vad brukar ni använda för öronproppar?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Såg Sabaton på Metaltown i somras, grymt bra liveband!

Medlem

Är dessa bra? Undrar också om man betalar parvis eller i styck.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag rekommenderar inte apotekets hudfärgade gummiöron proppar, de vibrerar till basen när man är på ställen med väldigt hög musik. Öronpropparna användes rätt, skruvade proppen och lyfte på örat för att göra hörselgången rak.

Vad brukar ni använda för öronproppar?

Köpte mig ett par liknade som Waltx länkar till nedan, på en Öron- och näsa-mottagning i örebro

Perfekt för "mindre" konserter dvs inga arena-gig.

Skrivet av WaltX:

Är dessa bra? Undrar också om man betalar parvis eller i styck.

Har som sagt några liknade, funkar väldigt bra.

Medlem

Konsären var jätte bra!
dom rockade loss riktigt hårt och bjöd på sig själva, man såg också att dom själva hadde riktigt kul! vi stog bra med, 4-5-meter ifrån scenen, och bara 2meter ifrån där dom gick in/ut! är mycket nöjd

förbanden var:
Sonic Syndicate
och hmm nått på M

mina öron proppar var blåa med snören i, jätte bra tog inte bort mycket av ljudet, bara det där "överdrivna" eller hur man säger.
påminner lite om dom Waltx länkade till.
Öronen mår bra idag, men inte min nacke ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Låter som en intervju efter en Spice Girls-konsert:
"VI STOD BARA FYRA ELLER KANSKE FEM METER FRÅN DÄR DOM GICK PÅ SCENEN!" Säger en nöjd Malin, 13år från Örebro.

Nä då, kul att du hade skoj!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar