Inget LAN-stöd i Starcraft 2

Robot
Medlem
Inget LAN-stöd i Starcraft 2

Spelar folk LAN nu för tiden? Trodde ungdomarna satt hemma på kammaren och spelade över den vanliga internetförbindelsen. LAN känns så 90-tal.

Medlem

Dumt, men ingen förlust för mig..lär ändå inte spela spelet.

Medlem

Är det bara jag som tycker grafiken inte motsvarar 2009?

Medlem
Skrivet av Token999:

Är det bara jag som tycker grafiken inte motsvarar 2009?

Ja.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Riktigt jävla illa! Nästan så jag bojkottar spelet bara pga den anledningen!

Medlem

Är väl bara att lira med polarna över battle.net?


signatur

Rädda träden, ät en bäver!

Medlem

Väldigt dåligt. Alla spel som har online har ju för fasiken lan.

Medlem

Gör mig ingenting, förbokat sen länge, ge mig nu!

Medlem

Hur ofta spelar man över LAN utan att ha en internetförbindelse nu för tiden?

I stort sett aldrig. Då spelar det ju ingen roll alls.

Medlem

Tja, vem LAN:ar utan internet-uppkoppling?

Men ändå, jävligt lamt av dem.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Spelar folk LAN nu för tiden? Trodde ungdomarna satt hemma på kammaren och spelade över den vanliga internetförbindelsen. LAN känns så 90-tal.

Nja, går ju inte så dåligt för Dreamhack


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Nja, går ju inte så dåligt för Dreamhack

Där du har tillgång till internet och Battle.net hur som helst..


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Inaktiv

Jag spelade ettan till 95 % via LAN. Det är nya tider nu, men ändå, lite surt...

Medlem

Det kommer nog att vara en del som blir besvikna på det här, LAN-kulturen lever i högsta grad på många ställen. Jag antar att detsamma kommer att gälla för Diablo III.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Medlem

Dåligt.. klart som fan det lanas idag.

Medlem

Big fail, hur tänker dom?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Riktigt illa, känns nu mycket tveksamt om jag kommer att köpa det.
Stark kontrast till Demigod där utgivarna officiellt stödjer LAN-spel med endast en köpt kopia av spelet.

Varför jävlas med kunderna på detta sätt?

Medlem

Nu slipper de lägga ner ytterligare utvecklingstid på att leka katt-och-råtta-lek med Hamachi-folket. LAN-spel är forntid, speciellt när det gäller RTS.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Cp. Först så ska dom släppa Star Craft 2 upp delat me dom olika raserna. Och nu utan lan. Lätt att jag inte tänkte köpa spelet nu.

Medlem

I valet mellan mindre piratkopior (kan inte tänka mig det är särskilt många ens) och fler valmöjligheter för deras kunder... så är det tydligen pengarna som får bestämma hos Blizzard. Dåligt.

Inte nog för att man ska hoppa över spelet, men dåligt är det.

Medlem

det här är det sjukaste jag hört, enda jag tänkte spela det här spelet för var för att köra lan med en bunt kompisar och då har vi nästan aldrig internet.
Nädu, blir fan inget starcraft2 nu.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Korea är väldigt stort när det kommer till lan, så förstår inte vad blizzard tänker när dom tar bort denna möjlighet för deras största fanbase.

Medlem

Ah men va FAN! Dumt, onödigt och fruktansvärt irriterande.

Medlem

Ni som inte fattar varför blizzard gör som dom gör kan ja ju förklarar. Dom har tabit bort LAN då det är ett försäljningsknep. Du måste köpa spelet för att kunna spela med dina vänner, hade dom haft lan hade du kunnat tanka en crackad variant av spelet å lira via hamatchi eller helt enkelt spelets lan! Det är långt ifrån första gången speltillverkare gör såhär.. Deras försäljning kommer öka med STORA % just för detta. Många som sitter å säger "nu tänker ja inte köpa detta spel" när dom gör så här men ni vet mycket väl att ni kommer köpa det för det fortfarande ett blizzard lir vi snackar om

Medlem

^- Blizzard har väl aldrig haft problem med försäljning innan, så varför ska dom ta bort en viktig funktion för majoriteten av de betalande kunderna?

Medlem

Ingen förlust... är bara intresserad av Singleplayerdelen.

Dessutom så är det väl inte många av er som har tänkt skaffa spelet som inte har internet? Varför gnälla?

När internetanslutningen ligger nere får man väl hitta på något annat att göra. Så som folk gjorde förr. 8-)

Medlem

Bakslag för lanturneringar, får hoppas att nya battle.net är sömlöst och har förbättringar när det kommer till games hostade över battle.net(ni som har spelat wc3 med listchecker etc vet hur stor skillnad det är).
Jag kommer förmodligen inte påverkas av att inte ha någon LAN funktion eftersom jag kommer köpa det och inte behöver spela över hamachi

Medlem

en fullkomligt naturlig del i kampen mot piratkopior.

Skriv svar