Hur många kalorier är det i en vanlig pizza?

Medlem
Hur många kalorier är det i en vanlig pizza?

Hej igen, vet någon hur många kalorier det är i en vanlig pizza, typ esuvio & hawaii? En sådan man får på en vanlig slafsig pizzeria?

Tack på förhand

/inlägg redigerat. - mod

mullins, du stavade fel när du rättade mitt inlägg som redan var rättstavat xD förästen, tycker du att mitt inlägg var av diskriminerande karaktär?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

och en vanlig pizza är vesuvio eller vadå?

Medlem

eh vilken typ, finns ex antal olika sorter men en margarita kanske ligger på ca 1000

nu tänker jag på min sjussta pizzeria där jag bor , går inte till sunkhak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hahahaha TURKPIZZA!

W-T-F?

Medlem

PriMo, vesuvio, buzzola, calzone, hawaii.. same shit. Det är ganska små skillnader på dom kalorimässigt. Så jag snackar inte om fläskiga pizzor med oxfile och bearnaise sås och sånt, eller kebabpizzor heller för den delen. Utan vanliga pizzor.

Swedishchaos, ja, det är så dom heter här. För vi ha ett par italienska pizzerior också och dom av mycket högre kvallitet och pris än de "vanliga" pizzeriorna som brukar drivas av invandrare (förekommande ofta av "turk" liknande ägare)

Så runt 1000 säger ni? margharia? det är väl bara ost på den? säg skinka och kanske paprika eller annanas på det blir la 200 kal extra? 1200kal? är det rimligt?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Youtube-proffs

Tycker 1000 kalorier är lite överdrift kanske. Jag brukar ta med extra lite ost (vilket inte gör någon skillnad på smaken, tro mig) och en vanlig pizza lär ligga runt 700 då.

Tar man med sås och diverse slaffsigheter så kan de bli runt 1000.

Laxen så du menar att det även är högre pris på italienska pizzeriorna? Brukar ju vara så, ju mer man får betala desto mer får man i kvalité?

Du kan inte förvänta dig att en vanlig pizzeria ska ge dig lika bra pizza som en lite finare pizzeria som tar mer för pizzorna?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Laxen:

Swedishchaos, ja, det är så dom heter här. För vi ha ett par italienska pizzerior också och dom av mycket högre kvallitet och pris än de "vanliga" pizzeriorna som brukar drivas av invandrare (förekommande ofta av "turk" liknande ägare)

Jag har aldrig hört ordet turkpizza

Man lär sig något nytt varje dag.

Medlem

Ungefär dubbelt så mycket som i en Kirgistan-pizza och hälften så mycket som en norsk-pizza.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

runt 1000 om du inte ber om mindre ost etc. en kebabpizza med såser och skit lär gå lös på det dubbla.

Medlem

mm tur att folk inte bara drar till med helt vilda gissningar här, nog för att en kebabpizza är jävligt mycket mat men 2000 kcal? Det är en hel dags rekommenderat intag, jag om jag skulle vara tvungen att sikta på hur mycket av det rekommenderade dagliga skulle jag gissa på.... INGET FÖR JAG VET INTE VAD JAG SNACKAR OM.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Antalet kalorier är väl en aspekt men att sen kroppens fettförbränning går på sparlåga i ett antal timmar (upp till sex-sju) gör inte saken bättre. Vill minnas att det beror på att en sammansättningen av en pizza gör den insulinkörtelns motsvarighet till amfetamin. Så passa på att njuta lite extra nästa gång.


signatur
Medlem

nej... 2000kal? det är inte möjligt, hur mäter man kalorier?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag undrar hur många kalorier man skär ner på när man sparar kanterna som på bilden.

Hur käkar ni pizza egentligen?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

ni här som inte tror att en pizza skulle kunna innehålla 2k kalorier har nog glömt vilken jävla onyttig historia en riktigt flottig pizza faktiskt är.
bara för att runt 2k kalorier är det rekommenderade dagsintagen betyder det inte att det skulle vara svårt att smälla i sig mer. tittar ni på kalorimängden på olika produkter märker ni snabbt att det inte är så lätt att "unna sig" som vissa tror.

Medlem

jag brukar vara nöjd med ätande en hel dag om jag käkar en pizza till lunch och eftersom jag inte äter frukost så brukar jag klara mig precis ett dygn på en pizza. Längre än så har jag svårare att klara mig utan mat
Vet inte varför just pizza brukar mätta på det viset, men tänkte att kanske det där dagliga kalori-intaget stämmer.


signatur

thank you, come again

Medlem

En vanlig bakad pizza innehåller drygt 1200 kalorier... och det går nog att komma upp i 2000 om man säg har salami, bacon, skinka, extra ost osv på. Värt att notera är ju att det inte är speciellt nyttig energi man trycker i sig heller. Men är man bakis så är man.


signatur

Tempus fugit.

Youtube-proffs

Chocklad innehåller tex runt 500 kalorier per 100 gram. En sådan 200grams kaka och de e 1000 kalorier just där.

En påse dillchips innehåller dock 1600 kalorier, hallelulja.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Kunde du inte valt något annat ord än turkpizza? :<

Du stavar fel på en edit också. Bra gjort


signatur

hejsanhejsanhejsan

Antikvitet

"Turkpizza" är inte ett ord vi ska använda i det här forumet. Alla förstår vad som menas ändå.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Enligt viktväktarna så är det 1650 i en vanlig pizza med bara tomat,skinka och ost .


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Medlem

Enligt hälsovakten ligger pizza på:

Stor fettdrypande på 1060 kcal 420 gram
Mellan vanlig ligger på 610 250 gram
liten vanlig ligger på 360 kcal 150 gram

En vanlig Capricciosa ligger på 660 kcal 250 gram

Tycker denna information borde vara mer korrekt än det som folk sitter och gissar i denna tråd ;p

Medlem

min gissning var på ett ungefär drog till lite grann men som sagt en pizza på 2 olika ställen kan jy vara olika onyttig trots samma prylar i beror helt på stället .

om man inte hårdbantar så är infot ointressant räcker med att veta att för mycket inte är bra för din kropp sen får man avgöra själv hur mycket eller lite det är.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

min gissning var på ett ungefär drog till lite grann men som sagt en pizza på 2 olika ställen kan jy vara olika onyttig trots samma prylar i beror helt på stället .

om man inte hårdbantar så är infot ointressant räcker med att veta att för mycket inte är bra för din kropp sen får man avgöra själv hur mycket eller lite det är.

Vill man gå ner i vikt utan att man hårdtränar så är det ju kört om man äter en vanlig stor pizza.

Pizzan innehåller i stort den energin en vanlig person behöver för kroppsliga funktioner per dag, även om man bestämmer sig för att äta endast en pizza på en dag så förstör man ju kroppens förbränning eftersom kropps blodsocker sumpas, och inte kan bryta ner fettceller

Läxan är helt enkelt att låta bli pizza om man vill bli av med fett ;p

Medlem

om man vill gå ner i vikt så så krävs det mer än att sluta äta pizza beroende på hur mycket pizza man har käkat osv

sen kan man bara gå ner i vikt till en viss gräns om man äter rätt mat sen krävs det mer av dig typ träning.

så jag kan lugnt säga att en pizza då o då inte stör viktminskning nån nämnvärt beroende på hur ofta och hur hårt resultat man ska ha.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent

Det är helt okej att äta en pizza om man tränar. Ätardagar är viktiga för psyket. Däremot ska man inte låta det gå till överdrift, en pizza i veckan är att ta i men en i månaden gör ingen större skillnad.

Medlem
Skrivet av bastard:

Det är helt okej att äta en pizza om man tränar. Ätardagar är viktiga för psyket. Däremot ska man inte låta det gå till överdrift, en pizza i veckan är att ta i men en i månaden gör ingen större skillnad.

Stor skillnad på att träna och deffa/diet.

Skribent
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bastard:

Det är helt okej att äta en pizza om man tränar. Ätardagar är viktiga för psyket. Däremot ska man inte låta det gå till överdrift, en pizza i veckan är att ta i men en i månaden gör ingen större skillnad.

Stor skillnad på att träna och deffa/diet.

Visst är det så. Deffar man ska man absolut inte käka pizza. Men tränar man regelbundet för att må bra så gör inte en pizza i månaden någon större skada.

Medlem

Förklara utrycket "Deffa" till mig please..


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Förklara utrycket "Deffa" till mig please..

Enkelt sagt, du gör dig av med mer kalorier än vad du tar in.

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av Vaizard3:

Förklara utrycket "Deffa" till mig please..

Enkelt sagt, du gör dig av med mer kalorier än vad du tar in.

Va, det är inte att deffa.

Deffa gör du för att få tydligare muskler, man definerar sina muskler


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

12
Skriv svar