Robot
Worldshift

Vad skulle hända om World of Warcraft och Dawn of War II skulle para sig och få barn? Jo, man får ett spel som heter Worldshift och som - tyvärr - inte kommer gå lika långt som sina föräldrar här i livet.

#black-sea-studios, #warhammer-40000-dawn-of-war-ii, #world-of-warcraft


Inaktiv
Worldshift - en Dawn of War-dräpare?

Tråkigt, Inga bra RTS nuförtiden.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Mja, väljer jag nog helt enkelt DoW 2 om jag ska köpa något

Medlem

PRG låter inte riktigt rätt, bra att man kollar igenom rubriker innan dom publiceras. FZ goes Aftonbladet.se

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Tråkigt, Inga bra RTS nuförtiden.

Men of War är svinbra!

Inaktiv

Lite synd. Hadde hoppats på att detta skulle bli bra. Grafiken är rätt mysig iallafall.


signatur

dare to be bold

Medlem

Company of Heros är väl fortfarande bra?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Redaktör
Skrivet av chewiee:

PRG låter inte riktigt rätt, bra att man kollar igenom rubriker innan dom publiceras. FZ goes Aftonbladet.se

Jätte-edit: såg inte att jag hade stavat fel. Ber om ursäkt för grinigheten Chewiee. Men jag vidhåller att det är jävligt trist att jämföras med Aftonbladet varenda gång nåt inte är bra.


signatur
Medlem

Rubriken fungerar finfint, förutom det att några av konsonanterna har bytt plats i "RPG" och format "PRG". Det kan dock vara så att PRG står för något varken jag eller chewiee kopplade.

Medlem

Ta det som en komplimang istället; AB är ju trots allt ganska poppis även om innehållet är i veckotidningsformat nuförtiden, med ungefär samma trovärdighetsnivå utan att lusläsa. Det skulle jag inte säga att ni på FZ gör likadant

Lite svårt att skriva om nyheter utan att vissa bitar blir liknande som andra sajter... och det behövs ju knappast.

Angående spelet, jag har alltid haft förkärlek till upplägg som detta, eller snarare X-com-systemet för 'hjältar'. Inser att spelet inte riktigt har samma inriktning, men jag skulle verkligen vilja se ett x-com där man kan individualisera sina soldater mer.. Detta ser dock ut som något att skippa.

Medlem

generals 2 kommer i framtiden.... dae jefflar

Medlem

Hatten av till Tompa för den snabba fixen
Spelet i sig verkar lukta rätt mycket fisk dock, tyvärr. "Det kommer alltid något bättre, sen" - let's hope!

Redaktör

Ttoern: Problemet är just att blaskan är så jäkla poppis, den är synonym med nätnyheter, skitnyheter, pissig journalistik och mycket annat. Det känns oförtjänt, många andra gör så mycket bättre ifrån sig. Aftonbladet är säkert skitnöjda med det - all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Vi på FZ har däremot föga nytta av att blaskan får uppmärksamhet så fort nåt ska kritiseras.

Men nog om det, tyck till om recensionen istället.


signatur
Medlem

Vad är det för fel på Aftonbladet?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Ttoern: Problemet är just att blaskan är så jäkla poppis, den är synonym med nätnyheter, skitnyheter, pissig journalistik och mycket annat. Det känns oförtjänt, många andra gör så mycket bättre ifrån sig. Aftonbladet är säkert skitnöjda med det - all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Vi på FZ har däremot föga nytta av att blaskan får uppmärksamhet så fort nåt ska kritiseras.

Men nog om det, tyck till om recensionen istället.

Plus att väldigt många av deras artiklar är bara "halvsanningar" och vissa är rent ut sagt LÖGN rakt upp och ner, aftonblaskan är vidrig.

jag har helt ärligt börjat använda skämtfrasen "jasså, har du läst det på aftonbladet.se eller?"

sedan har de en grav fetish för att använda vissa ord, typ: Sexigt, monster, snackis och shock.

Nya sexiga monsterfisken inblandad i rumpshocken som är nya snackisen i england.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är det för fel på Aftonbladet?

Förutom värdelös källkritik, journalister som inte kan skriva svenska, fullkomligt meningslösa nyheter, manipulering av rubriker in i det längsta för att skapa jättenyheter av inga nyheter alls, och att de redan dåligt skrivna texterna förstörs fullkomligt när bilder klipps in i dem? Ingenting antar jag.

Medlem

Jo, menade inte på något sätt att jämföra kvaliteten på det som skrivs, jag har alltid tyckt att denna sajt är riktigt bra.

Nu när jag tittat på lite screens osv så är det ju nästan synd att de inte lyckats bättre, det -ser- ju trevligt ut.

Inaktiv

DoW2 dräpare var inte detta direkt, men märker att studier som denna inte har samma budget som DoW2 skaparna. Ljud kvaliten är sådär, grafiken är 5-6 år gammal och Storylinen är lite för påskyndad på vissa ställen.

Ser riktigt bra ut på screenshots, men är en helt annan sak o spela detta kan jag säga

Medlem
Skrivet av matte89:

Tråkigt, Inga bra RTS nuförtiden.

/agree
/cry

Medlem

En sak har de lyckats riktigt bra med dock: musiken.

Visst, spelet suger, men ibland sätter jag på det och spelar det bara för musikens skull

Men så är ju musiken också gjord av samma studio som komponerat Gothic 3's

Medlem

Ja musiken var en av spelets höjdpunkter faktiskt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

1
Skriv svar