Robot
Mirror's Edge

Takgymnastikspelet Mirror's Edge anlände förra året till konsolkramarna och det fick ett hyggligt mottagande. Nu har titeln tagit sats och hoppat över till oss datorkramare. Hur blir mottagandet denna gång?


Medlem
Vi lirar Mirror's Edge på dator

Eh, okej? Det var då den kortaste och mest sammanfattade recensionen jag någonsin läst. Kändes helt ointresserat och oengagerat. Något ihopskrivet på notebooken under ett toalett-besök? Lite mer intryck måste ni väl ändå ha fått? Om ni nu ens har spelat igenom det och verkligen jämfört de olika versionerna (Kändes ytterst tveksamt).

Skärp er.

Redaktör

Mr. Bravo: det finns ingen anledning att lägga tid och kraft på att testa samma sak två gånger, därför handlar denna text primärt om skillnader i pc-upplagan. Mer info om spelet hittar du i den första recensionen (länk finns i textens slut).


signatur
Medlem

Det verkar som om det har klarat konverteringen riktigt bra, blir att testa PC-demot först innan jag bestämmer mig.

Medlem

Det finns inget PC-demo.

Medlem

Bara att hålla med Tompa, Om det är exakta kopior och ingen skillnad då kan man lika gärna läsa Ps3:ans recension. Det man var mest ute efter var om kontrollerna var bra samnt om grafiken ser fin ut och det verkar det vara. Så då känns det lite spännande att testa liret då jag inte äger nån nyare konsoll.

Oförtjänt lågt betyg?

En av de mest innehållsfattiga recentioner jag läst, den var riktigt botten faktiskt.

"Hur har då hoppet från konsol till pc fungerat? Alldeles ypperligt måste jag säga. Att spela med mus och tangentbort går hur bra som helst (Xbox 360-kontrollen kan användas den med för de som vill). De förstnämnda ger spelet lite mer frihet då det är lättare att "sikta" när du springer omkring och hoppar mellan hustaken. När det gäller det grafiska har inga större förändringar skett."

Meningslöst.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Medlem

fast till skillnad mot konsoll versionen så kan man väll inte ladda ner banor/mods?

Medlem

Skit spel! Gjord av DICE
Som inte gjort nått vättigt sen BF1942/BF2


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Jee
Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

En av de mest innehållsfattiga recentioner jag läst, den var riktigt botten faktiskt.

Skrivet av Tompa:

det finns ingen anledning att lägga tid och kraft på att testa samma sak två gånger, därför handlar denna text primärt om skillnader i pc-upplagan. Mer info om spelet hittar du i den första recensionen (länk finns i textens slut).


signatur

Eller inte?

Medlem

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skrivet av Jee:
Skrivet av albertalbertsson:

En av de mest innehållsfattiga recentioner jag läst, den var riktigt botten faktiskt.

Skrivet av Tompa:

det finns ingen anledning att lägga tid och kraft på att testa samma sak två gånger, därför handlar denna text primärt om skillnader i pc-upplagan. Mer info om spelet hittar du i den första recensionen (länk finns i textens slut).

Varför skrev det den från början då? Brist på annat att göra?


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Fungerar fin fint på PC....men så satans kort .P

Medlem
Skrivet av Perequin:

Det finns inget PC-demo.

Va synd
Får la tanka skiten och se ifall de e nåt att ha då.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Skit spel! Gjord av DICE
Som inte gjort nått vättigt sen BF1942/BF2

Det ska inte va några vättar i Mirrors edge, tror inte det finns några i BF 1942 heller.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

zz, reagerar man knappt på.

Spelet förtjänar definitivt ett bättre betyg.

Medlem

Okej spel men klarat det för länge sen och känner inget sug för att spela igen. Hade varit roligt om det fanns nåt multi läge runners vs soldater där man springer å jagar varann på hustaken hade ju varit grymt roligt.

Medlem
Skrivet av stellanj:

fattar fortfarande inte varför ME bara får 3/5...

helt galet.

Vad tycker du det ska få då? Och varför ska det få det? Berätta nu

Jee
Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Varför skrev det den från början då? Brist på annat att göra?

Varför de skrev recensionen? För att berätta om PC versionen är lika bra som konsol-versionerna, Om grafiken är lika bra eller bättre/sämre och om styrningen fungerar bra.

Skrivet av Tompa:

...
därför handlar denna text primärt om skillnader i pc-upplagan.


signatur

Eller inte?

Medlem

Tyvärr så lär det inte bli något köp för mig! Om jag köper ett spel vill jag gärna få innehåll för mer än 8 timmar i alla fall.
Men spelet i sig verkar riktigt roligt, men alldeles för kort som sagt...

Skrivet av Jee:
Skrivet av albertalbertsson:

Varför skrev det den från början då? Brist på annat att göra?

Varför de skrev recensionen? För att berätta om PC versionen är lika bra som konsol-versionerna, Om grafiken är lika bra eller bättre/sämre och om styrningen fungerar bra.

Skrivet av Tompa:

...
därför handlar denna text primärt om skillnader i pc-upplagan.

Hur lyckas de fylla en hel sida med den informationen då?

Skulle inte en notis passa bättre?


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

ptr
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

spel som inte har ordentligt widescreen stöd "failar" ännu hårdare. Seriöst, vem har inte en widescreen skärm?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

spel som inte har ordentligt widescreen stöd "failar" ännu hårdare. Seriöst, vem har inte en widescreen skärm?

*Räcker upp en hand*

Medlem

Hur kan två versoner av ett spel få samma betyg när det ena har mycket snyggare grafik, physx och spelbar med mus och tangentbord samt kontroll? bara undra..

sen att ni inte testar på en high end dator och utan physx patchen+ drivrutinera som är optimerade till ME är också ganska konstigt..


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Medlem

Det är många som inte har widescreen skärmar. Dessutom har även widescreenskärmar letterboxes, då spelet är låst till 16:9, och de flesta PC-widescreenskärmar är 16:10.

Det är en total katastrof att släppa ett PC spel där 40% av skärmen (5:4 skärm) är svart. Bara det borde dra ned betyget till max 2/5.

Sedan att de inte heller låter en välja om man vill ha smooth mouse på eller av som 99% av alla spel gör. Man måste själv in i ini fil för att stänga av en så simpel grej.

Detta är väl problem värda att ta upp i en recension..

Tar inte recensenter upp sådant så kommer spelföretag aldrig bry sig om att göra ordentliga PC spel...

Inaktiv

Jag tyckte faktiskt Mirrors edge var riktigt roligt, lite omväxlande från alla vanliga shooters som släpps. inte direkt ofta man möter spel som går ut att försvara sig istället för att enbart döda.Härlig känsla i spelet rakt igenom tycker jag , speciellt när man blir jagad!

Helt klart 4/5 i mitt tycke!

Medlem

Spelet var riktigt bra tycker att det portningen är bra prestandan är ju helt ok. Och kontrolerna äger.


signatur

I got a Goldenshower.

ptr
Medlem

då frågar jag hur folk kan ha råd med en dator som klarar av det här spelet, men fortfarande sitter på minst en 3-4 år gammal skärm?

Medlem
Skrivet av Kidrobot:

Hur kan två versoner av ett spel få samma betyg när det ena har mycket snyggare grafik, physx och spelbar med mus och tangentbord samt kontroll? bara undra..

sen att ni inte testar på en high end dator och utan physx patchen+ drivrutinera som är optimerade till ME är också ganska konstigt..

Min dator är ungefär lika som deras testdator(x2 5000+ istället för 5600+, och ett 4850 istället för 8800GTS) och den klarar av spelet galant på max grafik, dom gamla X2'orna är suveräna processorer.

Angående spelet så måste jag säga att det var ett av dom första spelen på länge jag klarat, vilket är lite skumt med tanke på att jag kan inte komma ihåg något av det nu sådär en vecka i efterhand. Jag måste dock säga att mus siktning är ett måste, jag kan inte tänka mig att göra spelet med en 360 dosa.

123
Skriv svar