Redaktör
Skrivet av fzusr:

Jag tycker inte alls spelet e så förbaskat kort, tar ju iallafall flera timmar att klara det... Jämför det med t.ex Portal, det går ju att klara på under en timme om man är duktig nog!

Tvivlar på att man klarar Portal på under timmen, men... Mirror´s Edge är ett fullprisspel, det är inte Portal. Det senare ingår som ett av fem spel i #Half-Life 2: The Orange Box.


signatur
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

Jag har en widescreen-skärm och kör i widescreen-upplösning och det är fortfarande svarta kanter i över/underkant. Störde mig på det lite i början men efter ett tag så tänkte jag inte på det alls.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av fzusr:

Jag tycker inte alls spelet e så förbaskat kort, tar ju iallafall flera timmar att klara det... Jämför det med t.ex Portal, det går ju att klara på under en timme om man är duktig nog!

Tvivlar på att man klarar Portal på under timmen, men... Mirror´s Edge är ett fullprisspel, det är inte Portal. Det senare ingår som ett av fem spel i #Half-Life 2: The Orange Box.

Portal under en timme är inga problem alls efter man har kört igenom det några gånger och kan knepen. Men jag håller med om att ME var lite kort, kunde ha varit några banor till.


signatur

Korvspad.

Medlem

ehhh! jag köpte det till Xbox och till Pc ville lira med physX la till en ytligare dimension :>

Medlem
Skrivet av bMess:
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

Jag har en widescreen-skärm och kör i widescreen-upplösning och det är fortfarande svarta kanter i över/underkant. Störde mig på det lite i början men efter ett tag så tänkte jag inte på det alls.

Detta är för att spelet är gjort för 1920x1080 upplösningar, d.v.s. 16:9, om man då kör på en 1920x1200, 16:10 måste man lägga in sånt där för att inte få det att se utsträckt ut.


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:
Skrivet av bMess:
Skrivet av Zelaxe:

Spelet failar ju hårt för alla med med icke-widescreensskärmar, svarta kanter i över och underkant är _inte_ ok på ett PC-spel.

Jag har en widescreen-skärm och kör i widescreen-upplösning och det är fortfarande svarta kanter i över/underkant. Störde mig på det lite i början men efter ett tag så tänkte jag inte på det alls.

Detta är för att spelet är gjort för 1920x1080 upplösningar, d.v.s. 16:9, om man då kör på en 1920x1200, 16:10 måste man lägga in sånt där för att inte få det att se utsträckt ut.

Jag vill minnas att det var samma sak i assassins creed, irriterande att utvecklarna är så lata att de inte ens orkar fylla ut hela skärmen.

Medlem

Seriöst kan folk som vill ge spelet en 4:a motivera varför?

Ja spelet var rätt kul men redan efter 3-4 uppdrag blev det snabbt långtråkigt. Storyn var värdelös och förutsägbar, cutscenesen passade inte alls in och var bara löjliga, vapnen kändes helt fel, kort kampanj osv.

Det som var bra var ju att spelet i sig kändes ju ganska unikt och fräscht. Det var riktigt häftigt de första minuterna när man sprang runt och fick testa på alla moves man kunde utföra. Sen var det väl inte mycket mer? Själv hade jag nog inte gett det mer än 2/5 eller 2.5/5.

Inaktiv

Väldigt underhållande spel, men alldeles på tok för kort... Tog ju slut redan samma dag som man skaffade det.

Medlem

Skön känsla och cool grafik. Något saknas dock för att jag skall orka nöta igenom spelet. Tyvärr... Nåja smaken är ju olika.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

3/5!? Buuu. På tok för lågt. Mirrors Edge är helt sjukt bra. Förtjänar lätt en 4.

Körde på 1680x1050 på highest på allt och det rullade på helt ljuvligt på en modest 8800 512/ i7.

3/5 = bra hade det varit 4/5 så hade det varit mycket bra, och det är det inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Kontot försvann:

3/5!? Buuu. På tok för lågt. Mirrors Edge är helt sjukt bra. Förtjänar lätt en 4.

Körde på 1680x1050 på highest på allt och det rullade på helt ljuvligt på en modest 8800 512/ i7.

3/5 = bra hade det varit 4/5 så hade det varit mycket bra, och det är det inte.

Tycker du, medans han tycker att det är "sjukt bra".

Ett spel som inte fungerar som Half-life 1 med fler polygoner, och som dessutom gör det riktigt bra när det gäller gameplay förtjänar en 4a i mina ögon.
En femma om det hade funnits en vettig story och det hade haft 10h plus speltid och multiplayer.

Inaktiv

Spelet var bra överlag, lite småbuggar som var irriterande bara .. som tex, Skulle hoppsparka mig in genom en dörr bara för att mötas av ett långt fall till marken :S .. Samt rören man ska klättra på brukar bugga efter att jag kört en wallrun för att komma till dom, förekommer dock mest i water tower.

Medlem

4/5 tycker jag spelet förtjänar. Jag har spelat igenom det 2 ggr hos min kompis as gött spel.


signatur

Rawr

Medlem

hoppa spring hoppa spring. ingen som ska att börja gnälla över att det är repetativt?
som med andra spel.

Medlem
Skrivet av marcusn:

hoppa spring hoppa spring. ingen som ska att börja gnälla över att det är repetativt?
som med andra spel.

Det är ett plattformsspel i modern tolkning. Och vad brukar man göra i sådana spel? Jo man springer och hoppar. Jag tycker att man ska ta Mirrors Edge för vad det är, då blir det så mycket bättre.

Ni recenserar alltså ett spel på ett BETA operativsystem? Verkar ju... Smart?


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Ytterligare ett spel som man är glad för att man inte köpte. Var ju totalt värdelöst. xD

Men jag förstår dem som gillar det. Är inte ett spel för min smak bara.

Medlem

en svensk (och bra) stolthet under 4!!??


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

123
Skriv svar