Problem med xbox 360 ?

Inaktiv
Problem med xbox 360 ?

Hej jag har precis köpt mig ett xbox 360 (28 dec) .
Jag hör hela tiden hur alla pratar om att det är sånna problem med xbox 360 , är det verkligen så mkt problem med det ? Har ni haft problem eller finns det något vanligt problem så skriv gärna ner dom här på forumet .

/ hannes

Medlem

Har haft mitt sen början av december, än sålänge inga problem iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Köpte min box den 2 december, första gången den började krångla var i fredags. Under tiden jag spelade Vegas så märkte jag att boxen plötsligt blev tyst (skivan slutade snurra) och hörde istället konstiga ljud inuti konsollen. Det knasstrade.. precis som de gröna runda smällarna fast inte lika högt förstås. Efter det så slängdes jag ut till XBox menyn och fick ett meddelande om att skivan inte kunde läsas. Detta har hänt 4 gånger nu på 3 dar. Hoppas på att det inte blir värre och att det inte uppstår nya konstigheter..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag köpte min i mars och den fungerade helt perfekt tills i början av november, då spel började låsa sig. Jag skickade då in den på service men fick efter 2 veckor en annan trasig 360 tillbaka. Den nya ville inte läsa skivor ordentligt. Vissa spel funkade men andra fungerade bara delvis eller inte alls. Förra veckan fick jag dock en annan 360 tillbaka som har funkat...än så länge.

Inaktiv

När man har ett spel inne i konsollen så får man inte röra konsollen för då flyttas cd skivan och kan förstöras det är det som har hänt för vissa

Medlem
Skrivet av WaltX:

Köpte min box den 2 december, första gången den började krångla var i fredags. Under tiden jag spelade Vegas så märkte jag att boxen plötsligt blev tyst (skivan slutade snurra) och hörde istället konstiga ljud inuti konsollen. Det knasstrade.. precis som de gröna runda smällarna fast inte lika högt förstås. Efter det så slängdes jag ut till XBox menyn och fick ett meddelande om att skivan inte kunde läsas. Detta har hänt 4 gånger nu på 3 dar. Hoppas på att det inte blir värre och att det inte uppstår nya konstigheter..

Har fått samma sak bra länge nu. Började någon vecka efter jag köpte den (vilket jag gjorde den 24'e November). När jag tog ut skivan så var det en massa små små prickar. Torkade av dom och då funkade det fint. Fick göra det igen för någon dag sen då den inte alls ville fortsätta till bana 2 på GoW (försökte flera gånger).

Vegas har hängt sig ett flertal gånger men bara fått read error nån enstaka gång. Skivorna är knappt repiga, är alltid VÄLDIGT försöktig med mina skivor. Konstigt att 360 skivorna ska strula när jag har CD skivor som ser ut som blivit dragna efter bilen men dom funkar fint.

Medlem

Min dog den 23 dec hehe lite olägligt kanske med tanke på att det var ledigt och så men visst, vissa har turen att få dom som funkar perfekt och sen är det vi med lite otalat med dom högre makterna som får dom defekta

Min i princip bara dog när jag lirade gears och sen slutade allt i boxen funka fläktar m.m sen var det bara att skicka iväg den till tyskland hehe

Medlem

köpte min i november, den var 1 vecka gammal, inga problem ännu förutom att den frusit en gång i spelet saints row men jag tror mer det beror på spelet än boxen för det hände efter jag varit och bytt kläder och direkt sprang in i saven och savade.
verkade som det inte riktigt hängde med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Köpte min på release dagen, den funkade problemfritt i ett år innan jag fick se "red lights of doom"...

Så nu har jag två, en premium och en core, fast den första ska ju iväg till tyskland snart...

Pickes 360

Inaktiv
Skrivet av Picke:

Köpte min på release dagen, den funkade problemfritt i ett år innan jag fick se "red lights of doom"...

Så nu har jag två, en premium och en core, fast den första ska ju iväg till tyskland snart...

Pickes 360

HAHAHA, filmen ägde


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

De som går sönder hör man om, men de är förmodligen 1% av alla sålda (gissning, ville bara göra en poäng) och de andra som funkar som de ska hör man inget om.


signatur
Medlem

Någon som vet om dom har fixat nått problem till xbox och så nu så att det inte blir samma problem om man skulle köpa sig ett xbox idag ?

Inaktiv

kom en uppdatering idag till 360, en som var större än dom vanliga,
vet inte riktigt vad den gör,

men vet iaf att den förra uppdateringen fixade så att man kan köra 1080 P på 360 numera

Medlem

uppdatering ? kommer det som patch på live eller hur funkar det när man /det uppdateras D.v.s ?? ( lite noobig på det här med konsoller=) )

Youtube-proffs

Har haft min i snart ett år och jag har inte märkt något direkt illa, förutom three rings of doom som kom fram när jag hade glömt trycka in en kabel rätt.. vissa spel fryser och vissa spel kan den inte läsa cdn på.. men de e småbuggar, inget som stör mig precis.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

uppdatering ? kommer det som patch på live eller hur funkar det när man /det uppdateras D.v.s ?? ( lite noobig på det här med konsoller=) )

nej konsolen frågar om man vill uppdatera så svarar man yes eller no


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Okay ) Tack för svaren. Bara börja jobba ihop lite pengar

Inaktiv

får 360 s nya intercooler på posten om nån dag, den sänker temperaturen en hel del i maskinen och kostar bara 199 kr.

1
Skriv svar