Problem med Router?

Inaktiv
Problem med Router?

hej!

Jag är en flitig COD4 spelare men har de två senaste dagarna haft problem med CONNECTION INTERRUPTED efter bara ett par minuter av speltid. Jag undrar om detta kan vara routerns fel? Hela uppkopplingen bryts och jag kan ingenting göra vid internet på flera minuter. Ringde BBB och de såg inga fel men sa det kunde vara routern.

Har googlat lite och såg nån som haft ungefär samma problem som jag.

Vill och kan någon hjälpa mig? Schysst! Detta är riktigt tråkigt att inte kunna spela COD4 längre..

Har ett BBB-modem och en Netgear router (som låter lite "hes" och "väsande" ett par minuter när man startar den).

Tack på förhand,

jc

Medlem

PB har just släppt ny info om just detta. En del routrer droppar ODB packets och då går ofta PB ner.
Testa att ansluta direkt till ditt modem, löser det problemet då är det din router.

Inaktiv

Tack för hjälp!

Skall jag införskaffa en ny (bättre) router (för vi har två laptops) eller be BBB skicka ett trådlöst modem?

Som skrivet har routern fungerat bra ända fram tills i förrgår.

Har ej hunnit testa att ta väck routern och köra från modemet ännu.

Medlem

Då är det för tidigt att säga om du ska skaffa en ny router än.
Trådlöst modem kan ställa till lite bekymmer också, många som har haft problem med att stänga av OS'ets automatiska pollning efter flera trådlösa nätverk och då fått lag spikes.

Inaktiv

Det var routern. Har prövat med sladd i ett dygn nu och det fungerar utmärkt.

Har du uppstånden från de döda en router du kan rekommendera för ett hemnätverk?

Medlem

LOL, nästan vilken som. Själv kör jag utan, har radiolänk med brandvägg som yttersta posten, sen en switch innanför.

Edit: vänta lite, det var 3 märken som INTE lirade med PB, ska kolla det och vända tillbaka med ett svar ASAP.

Edit2: nu har jag kollat runt lite. Det verkar fungerar med i stort alla routers som har nya drivrutiner. Dom som har haft problem har varit förra generationens routers med äldre software.

Inaktiv

Ok! Jag får surfa runt lite på nya bra routers! Stort tack, mycket schysst av er.

/Jens.

1
Skriv svar