FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!

Inaktiv
Skrivet av Mang:

Funkar för mig, har 15 poäng nu. Så akta er, passar på att ta igen nu!

Har 20, pwned!

signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Skrivet av impact:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av impact:

Nej det verkar inte fungera riktigt som det ska just nu, har bara hittat en, och den kan jag inte ens klicka på, bara flytta runt :\

Inget nytt, gå till save.php bara.

lol, working as intended alltså? Vad är detta för trams Hela poängen är väl att man ska kunna klicka på dem för att komma till sidan där man svarar på en fråga.

Jag vet inte hur symbolerna funkar men jag misstänker att det är nåt dynamiskt lager och att det dynamiska lagret inte riktigt har den rätta z-variabeln. Eller så talar jag i nattmössan.. Men det går att lösa på samma sätt som tidigare beskrivits i tråden, att man klickar på sina gula poäng, sen "Klicka här" för att komma till kontrollfrågan.

Medlem

Det vart samma igen nu för en stund sedan... inga symboler alls hur mkt man än klickade...

Medlem

har inte pricka någon kryss knapp nu heller...
verkar fuffens det hära

Medlem

ja jag ger upp iaf, bara o gratuellera Punchbag Polly till vinsten.

Antikvitet

Ledsen Excerion, det pågår ingen komplott mot dig, att systemet fungerar för alla andra utom för dig tyder på att felet ligger hos dig.

Nya symboler visas förstås bara om det finns några utplacerade. På skattjaktssidan ser du hur många som finns ute - men det vet du säkert redan.

Avseende avslutstid, eftersom utplaceringstakten delvis är styrd av slumpen så är det svårt att säga exakt när symbolerna kommer placeras ut, men poängen räknas bara fram till midnatt i natt. Antagligen kommer sista symbolerna gå åt tidigare än så.

Tävlingen kommer därefter ta en paus tills vi under måndagen kunnat sitta ner och utvärdera hur första veckan gick. Vi hoppas kunna återkomma på måndag eftermiddag/kväll med besked om tävlingsheat 2 fortsätter som planerat, eller om vi formar om det.

Lycka till i sluttampen!

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag hoppas verkligen ni formar om det ordentligt. Jag kanske är ensam om att tycka det men en tävling där man tvingas sitta uppe i flera dygn och maniskt klicka på rutor och svara på samma frågor om och om och om igen som nån jävla robot är ingen vidare utformad tävling.

Som FZ's egna lilla WoW.

Medlem
Skrivet av John:

Ledsen Excerion, det pågår ingen komplott mot dig, att systemet fungerar för alla andra utom för dig tyder på att felet ligger hos dig.

Nya symboler visas förstås bara om det finns några utplacerade. På skattjaktssidan ser du hur många som finns ute - men det vet du säkert redan.

Avseende avslutstid, eftersom utplaceringstakten delvis är styrd av slumpen så är det svårt att säga exakt när symbolerna kommer placeras ut, men poängen räknas bara fram till midnatt i natt. Antagligen kommer sista symbolerna gå åt tidigare än så.

Tävlingen kommer därefter ta en paus tills vi under måndagen kunnat sitta ner och utvärdera hur första veckan gick. Vi hoppas kunna återkomma på måndag eftermiddag/kväll med besked om tävlingsheat 2 fortsätter som planerat, eller om vi formar om det.

Lycka till i sluttampen!

Jag hade kunnat köpa det resonemanget om min user hade fått symboler hos en kompis, men det får den inte, men switchar han user till sin egen så får den symboler helt plötsligt, rätt intressant...

Jag hoppas iaf att ni gör om del 2 till lite mer humanare där ni har avbrott i distributionen från typ 12 till 7 eller någon annan intervall , så folk får sova, rätt otrevligt och inte ha fått nog med sömn.

Medlem

Nu verkar jag kanske lite grinig eftersom jag ligger på tredje plats men det faktum att första pris är tre prylar som alla kostar flera tusenlappar (utom DSen då som bara kostar drygt en) och resterande priser ligger på en femhundring (vilket absolut inte är dåligt) så hade det nog lockat fler personer att faktiskt försöka satsa om det som nu är första pris hade delats upp på till de tre i toppen istället. Det är något ni definitivt bör fundera på till nästa del av tävlingen.

/ LordDaimos

Medlem

Den här tävlingen är epic fail-.-

signatur

I got a Goldenshower.

Skrivet av Hardboiled15:

Den här tävlingen är epic fail-.-

Fel svar.

Inaktiv

tilläggs kan också göras att när jag lånar hans user och använder den här (dvs denna user), så får jag symboler också.. peculiar.... felet ligger hos kontot Excerion och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:

Nu verkar jag kanske lite grinig eftersom jag ligger på tredje plats men det faktum att första pris är tre prylar som alla kostar flera tusenlappar (utom DSen då som bara kostar drygt en) och resterande priser ligger på en femhundring (vilket absolut inte är dåligt) så hade det nog lockat fler personer att faktiskt försöka satsa om det som nu är första pris hade delats upp på till de tre i toppen istället. Det är något ni definitivt bör fundera på till nästa del av tävlingen.

/ LordDaimos

Håller helt med dej där.

Har bara ett förslag till del 2 som nog dom flesta håller med om,

Ha en paus från 00.00 till 06.00 varje dag där det inte kommer upp några fler ikoner så man har en chans att sova, det skulle räcka med 2h bara.
Huvudsaken är att vetskapen om att under den här tiden kommer inga nya ikoner och man kan sova, för som det varit nu har det bara varit en tävling om vem som kan vara vaken längst.:up:

Antikvitet

Excerion: Sannolikheten att hitta symboler minskar ju fler man har. När man knappt har några symboler alls kommer det symboler på nästan varenda sida.

signatur

Medlem
Skrivet av John:

Excerion: Sannolikheten att hitta symboler minskar ju fler man har. När man knappt har några symboler alls kommer det symboler på nästan varenda sida.

Sättet jag fixat tokens på har varit att svara fel på alla symbol frågor som inte varit över 1, det har funkat jätte bra och var antagligen därför jag gick om Polly med över 200 poäng efter att jag hade tagigt en tupplur i lördags, men kan det vara anledningen då att mitt konto nu aldrig ser till röken av en symbol? visserligeng gick det från att visa en symbol varje typ 10:e reload till ingenting alls vid 05:40 tiden idag men ändå.

varje minut så kanske jag svarat fel på en 10-15+ st frågor för att få en 2+ värde symbol, så om det tas med i beräkningen så tror nog systemet att jag har rätt mycket mera symboler än vad jag igentligen har och då ger mig en väldigt liten chans o få upp en?

Gissningar givetvis då jag inte har en aning om hur du gjort systemet, men kan jag ha rätt?

o just : det gick ju till sig temporärt en stund när en ny batch kom efter stora uppehållet, så det förminskar väl chansen till min teori iaf.

Medlem

Jag tror ändå ni bör utvärdera detta ordentligt, Excerion skickade pm till mig om problemet när han låg mer än 200 poäng före polly så han ljuger inte.

Skulle inte förvåna mig om något gått snett, en sådan här tävling bör seriöst övervakas hela tiden, dessutom inte köras obevakad på natten. Folk har ju lagt ner otroligt mycket tid på detta, rättvist skare iaf sluta.

Angående att antalet skulle minska ju mer poäng man har , är inget jag märkt av , visserligen ligger jag på 1700 men absolut ingen skillnad från början förutom att man får mest 1 poängare.

Skärpning

Om man tex drar upp en sida och sen spammar f5 får du *100% garanterat* en symbol om det finns symboler, och snabbt gåre dessutom.

Antikvitet

Det är synd att det blivit så här, givetvis, men jag har inte kunnat se något som tyder på att systemet fallerade.

signatur

Medlem
Skrivet av John:

Det är synd att det blivit så här, givetvis, men jag har inte kunnat se något som tyder på att systemet fallerade.

Ja, men bara för att man inte ser något fel behöver det inte betyda att det inte är något, det vet jag av erfarenhet

jag accepterar läget iaf, inte mycket annat jag kan göra, men jag hoppas ni reviderar uplägget till etapp 2,med lite inbokad sömn, etc, så kanske man försöker sig på där istället, förutsatt att mitt konto är normalt.

nu ska jag ta och såva en 12+ timmar.

Antikvitet
Skrivet av Excerion:
Skrivet av John:

Ja, men bara för att man inte ser något fel behöver det inte betyda att det inte är något, det vet jag av erfarenhet

Givetvis är det så, men jag kan inte agera utefter ett fel jag inte känner till.

signatur

Jag har fått 3 skattjaktspoäng sedan i fredags, hur lyckas man få 3000 egentligen?
Sitter inte och spammar F5 hela dagarna, men loggar ju in lite då och då.

signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Jag har då inte fått poäng på länge, för alla top10 tar ju dom direkt dom kmr känns ju inte kul

Nu har det inte släppts symboler på skitlänge. Har stått 0 ett bra tag nu. Inte mig emot dock...

Medlem

Några tips i all välmening till nästa etapp i tävlingen:

1) Många fler frågor än 6-7 st. Snarare 60-70 st olika frågor, kanske upp mot 100 stycken. Detta gör att man måste iaf stanna upp och tänka när man ser frågan. Som det har varit denna etapp så har man vetat svaret utan att ha läst frågan efter att ha kört ett par gånger.

2) Som några har sagt tidigare. Pausa under natten och var sparsam med symboler under dagtid. Ge alla en ärlig chans genom att lägga ut merparten av symboler under tidpunkter då också flertalet av användarna är online.

3) Eliminera F5-lottot. Lägg in kod så att när en symbol visats på en viss sida för en medlem så dyker nästa symbol för samma medlem upp på en annan sida. På så sätt kan man inte sitta och trycka F5 för att snabbt få upp nästa symbol utan man måste leta runt, förmodligen så som var tänkt från början.

4) Ändra inte förutsättningarna mitt i tävlingen. Även om det gått att knappa in så fick några i tävlingen ett rejält försprång innan tidsbegränsningen lades in.

5) Utannonsera tävlingen en dag innan och vilka regler och förutsättningar som gäller. I och med att det är en tävling som kräver deltagarens engagemang utspritt under en längre tid så är det inte mer än rätt att man är varse innan tävlingen börjar om vad som gäller.

Lycka till!

Medlem

Pause i all ära, men det redaktionen kanske borde ta sig en funderare på är vilka tävlingen riktar sig till? Jag menar 95% av FZ:as läsare har antagligen inte tid att lägga en vecka på att frenetiskt leta skattjaktspoäng, vilket gör den poänglös (no pun intended) för dem. Visst ska den som anstränger sig ha bättre chans att vinna, men vill man verkligen utesluta så många läsare som den nuvarande varianten faktiskt gör? Tävlingar handlar väl i slutänden om att skapa goodwill för FZ samt att håva in lite reklampengar från ett företag, en win-win-win-situation så att säga. Men det bygger väl på att så många som möjligt finner det meningsfullt att delta i tävlingen? För tillfället verkar den ju irritera fler än den tilltalar.

Det föreslagna lottsystemet där varje symbol är värd en lott i en dragning skulle t.ex. vara mycket mer rättvist och ge mig som casual-läsare en anledning att anstränga mig lite extra för att leta upp ett par symboler till, samtidigt som den som samlat 3000+ symboler får lön för sin möda i form av mycket högre chans att vinna.

Medlem

Håller med både Woodlander och naycon, plus att jag vill slå ett extra slag för att dela på priserna mer och inte trycka ihop allting till ett supermaffigt förstapris. Att ettan ska få mest är ju självklart men att sen likställa plats 2-10 känns lite tråkigt när man ändå hade tillång till så himla fina priser.

/ LordDaimos

Medlem

Ett lottsystem som nämnts vore betydligt bättre och alla kan delta och ha en chans att vinna.

Bara idén med en tävling som går ut på att man ska ge upp allt normalt liv för att sitta i flera dagar och uppdatera en sida känns ju helt bisarr. Jag har svårt att tro att någon tycker att tävlingen är rolig. Priserna lockar ju såklart men jag tror inte ens att de i toppen tycker att själva tävlandet är roligt på något sätt.

Det var även ett misstag att böra ändra på förutsättningarna efter att tävlingen börjat. Även om det var ett dåligt system så är det bättre och mer rättvist att genomföra hela tävlingen på samma sätt som den började.

En annan miss var att helt oannonserat starta tävlingen på en förmiddag. De som inte satt vid en dator just då kom ju efter på en gång.

Medlem

Jag vill inte ha ett lotteri där man får större chans att vinna desto fler poäng man har. FZ:s tävlingar är i nästan alla fall mer eller mindre turbaserade och jag tycker att det är skönt med denna typen av tävling emellanåt.

Jag förnekar dock inte att det har varit problem med tävlingen. Men nu när deltagarna är införstådda med hur tävlingen går till och diverse svagheter i systemet har åtgärdats ser jag som det enda återstående problemet att tävlingen pågår under en för lång tidsperiod, vilket även det kan åtgärdas.

För att tillgodose de som har andra åtaganden föreslår jag att tävlingen begränsas till vissa tidsinterval, exempelvis 18 till 23 tisdag, onsdag och torsdag.

Jag och förmodligen flera andra har under de senaste dagarna förberett mig inför nästa veckas tävling och optimerat min setup till tusen. Det skulle vara tråkigt om den tiden skulle visa sig vara helt bortkastad.

Inaktiv

Jag tycker att Woodlander har bra poänger. Efter att ha sett hur vissa knappt fått sömn så tycker jag det ska finnas pauser.

En kompromiss vore något i stil med 18-24 under veckordagarna samt betydligt längre under helgen. Det gör att man har chans att komma ikapp om man missar lite nån dag. Om det bara är några timmar i några dagar är man dels körd om man inte sitter här absolut _hela_ tiden samt har tur med symbolerna.

Dessutom håller jag med om problemet om att starta oannonserat på en förmiddag då man på samma gång hade en fördelaktigare villkor (ingen timer?). Denna gången bör fler vara förberedda och det bärgar förstås för en schysstare tävling. Nuvarande form + lite smärre justeringar vore det bästa enligt mig. Tävlingar baserade på tur finns det gott om redan så detta var ett väkommet avbräck.

/former fragzone-lurker

Skrivet av Rhino:

Dessutom håller jag med om problemet om att starta oannonserat på en förmiddag då man på samma gång hade en fördelaktigare villkor (ingen timer?).

/former fragzone-lurker

En parentes är att jag startade efter tidsbegränsingen. Men jag förstår din punkt helt och hållet. Jag själv var rätt bitter på att finna tävlingen efter dom satt tidsbegränsningen men jag gav mig fan på att här skulle inte ges upp, jag skulle verkligen pressa.

Medlem

Ja men då satt du typ dygnet runt efter det också vilket inte alla hade möjlighet till

/ LordDaimos

Skriv svar