Använder du Tobak??

Medlem

hehe ballt jobb


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Alltså det jobbet hamnar nästan på samma nivå som mitt drömjobb, nämligen att jobba nattskift som sängtestare.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Alltså det jobbet hamnar nästan på samma nivå som mitt drömjobb, nämligen att jobba nattskift som sängtestare.

Men det medför nog ett antal sömnlösa nätter i hårda och obehagliga sängar vettu


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

haha, " eehhm RoGGe, du har fått uppgiften att testa vår alldesles nya spikmatta, kör hårt".


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

eller spiksäng blir det då haha:D sånna där som galna indier lägger sig på och som sedan blir överkörda av bilar...


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

Det är då man utnyttjar den där flextiden man jobbat in under extra behagliga nätter

Medlem

Röker, snusar ikke.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Näpp här röks eller snusas det inte. Det luktar så illa och ser så fult ut.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av urken:

Varken röker eller snusar, har aldrig testat heller, ser ingen mening med att lukta lilla, ha mindre pengar och bli beroende av något som gör en illa.

Så jevla rätt sagt :P.
Håller med helt och hållet.

Har förövrigt sj ba testat snusa 2ggr
aldrig fastnat fört , vill inte heller så.

Medlem

Join the dark side, and together we shall.....snusa väldigt mkt.


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Har rökt men har slutat med de, snus har jag testat nån gång men jag tycker inte om de. Nu för tiden så feströker jag bara

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Klart man snusar, man är ju man.

Så sant så

Medlem

testat och röka men var inget för mig, nu så feströker jag ibland men det är mest för att vara social.

21år


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Snusar men det slinker ner nån cigg då o då. Svårt när tanten röker eftersom det finns ju alltid cigg hemma om man råkar bli lite sugen...


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

testat och röka men var inget för mig, nu så feströker jag ibland men det är mest för att vara *social.

21år

*Cool


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

tobak is teh shiit,

m*rijuana

ftw!

nej men allvarligt, jag röker eller snusar ej.


signatur

Bengebolle

Medlem

Provade på snus redan som 12-åring, då min storebrors kompis lurade i mig det. Sen blev det lite då och då, när polarna också började prova på (man ville ju vara lite ball )
Sen efter ett tag blev det mer och mer...
Och på den vägen är det.

Ibland händer det väl att jag feströker, men det är inget jag gör allt för ofta. Det är något som jag har lovat mig själv att inte börja med.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Famest:

Mjo, är inte säker på det här men vad jag har fått veta så är vattenpipa egentligen farligare än vanliga cigaretter eftersom när du röker vattenpipa andas du in brandrök(du tänder liksom på en kol-bit, det blir inte värre än så:D!). Men sen å andra sidan så är vattenpipa knappt beroendeframkallande, har rökt från och till på fester och när en kompis har haft med sig ut, men jag har aldrig känt suget, har tackat nej många gånger och jag har aldrig själv köpt en vattenpipa!

Mja, vet inte vad ni röker för nåt med tanke på att du snackar om kolbitar men rent teoretiskt är det mindre "farligt" att röka vattenpipa. Vattnet renar nämligen röken från tunga ämnen som annars hamnar i lungorna, även om nu dess huvudsyfte är att kyla röken.
Skulle dessutom bli förvånad om tobaken (antar jag) blir mindre eller mer beroendeframkallande om man röker den i vattenpipa. Det vore väl om det isf "fastnar" en massa nikotin i vattnet men det har jag aldrig hört talas om. Fast iofs är det väl mindre beroendeframkallande rent praktist, är ju trots allt lite knepigare att släpa på en bong än ett paket cigg.

Måste bara slå ihjäl den gamla myten om att vattenpipa på något sätt skulle vara mindre farligt än cigaretter el. liknande.
Röken renas INTE i vattnet och Famest har rätt i det att man får i sig "brandrök" då det är bevisat i forskning att vattenpiperökare har högre halt koloxid i blodomloppet än vanliga cigarettrökare.

Sen vet jag att det på många paket står att det frukttobaken inte innehåller någon tjära och därför skulle vara "bättre" än cigaretter. Det vet jag ingenting om men jag tror blint på det och hoppas att jag tar mindre stryk om jag röker vattenpipa än om jag hade rökt cigaretter...

Vad det gäller beroendeframkallande och skadlighet i största allmänhet.....
En cigarettrökare röker en kort stund flera gånger per dag. Den totala tiden en cigarettrökare röker per dag skulle jag nog kunna uppnå på en vattenpipesession, men å andra sidan röker inte jag, oftast, inte vattenpipa varje dag.

Man får ju även tänka på de _enorma_ mängder rök man drar ner i lungorna. En cigarett sitter du och småpuffar lite på medans du drar i dig vattenpiperök för kung och fosterland

Summan av kardemumman är alltså. Att vattenpipa skulle vara mindre skadligt än cigaretter... :down::down::down: bullshit

Inaktiv

Observera "teoretiskt".
Trodde dessutom att jag hade skrivit frågetecken angående förhållandet vattenpipa vs filtercigaretter, men hade tydligen glömt det.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Observera "teoretiskt".
Trodde dessutom att jag hade skrivit frågetecken angående förhållandet vattenpipa vs filtercigaretter, men hade tydligen glömt det.

Ja, jag såg det.
Ville bara se till att det var klart hur det egentligen står till. Tester har visat att alla myter om att vattenpipan skulle vara bättre än cigarettrökning är skitsnack.

Det är många som är helt övertygade om att det inte är farligt att röka vattenpipa och det i sig är en fara.
Jag var själv helt inne på det när jag började.. har alltid haft svårt för rökare själv så det kändes ju lite si och så när man började själv.. då var det enkelt att inbilla sig att det inte var det minsta likt cigarettrökning (skademässigt sett).
Men tänk vad fel jag hade

Anyway, spread the news

Medlem

Varken snusar eller röker.

Lägger pengarna på spel istället

Inaktiv

det finns en anledning god nog att aldrig röka eller snusa, och den heter 'cancer'.

Medlem

Men får man cancer av snus? Nej det får man inte.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Är mer orolig för bronkit och kol isf. Cancer kan man utveckla av allt möjligt, och helt spontant. Min morfar dog exempelvis av strupcancer sannolikt orsakad av alkohol även fast han hade rökt i över 30 år.

Medlem

Finns inte tillräckligt med forskning runt snus angående cancer

Så ett def nej är det inte imo.

Däremot som är ett faktum som snusare så är det jkligt mycket svårare att sluta så jag rekommenderar ingen att sluta röka och börja med snusningen det är bara stendumt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Att oroa sig över vad som skall ge en cancer - det är det man får cancer av. Summan av en människas laster är konstant, det gäller bara att justera dem rätt och ta det med ro.

P.S
Allt är grått och trist sedan jag slutade snusa och jag väger nog 115 kg.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så du menar att när du gav upp snuset så förlorade du din lycka och gick upp i vikt. Du fick altså nya laster när du förlorade snuset, intressant sätt att se på saken.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Så du menar att när du gav upp snuset så förlorade du din lycka och gick upp i vikt. Du fick altså nya laster när du förlorade snuset, intressant sätt att se på saken.

Lycka och lycka... jag njöt verkligen av att snusa, ingenting kan ersätta snuset. Nu äter jag en massa skit hela tiden istället, när jag snusade åt jag nästan aldrig godis eller en massa skräp... kaffe och snus räckte gott.

Men ja, jag tror att summan av en människas laster är konstant... ta bort en stimulansia så ersätter man den med något annat, bra eller dåligt så måste den där njutningen ersättas.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Att oroa sig över vad som skall ge en cancer - det är det man får cancer av. Summan av en människas laster är konstant, det gäller bara att justera dem rätt och ta det med ro.

P.S
Allt är grått och trist sedan jag slutade snusa och jag väger nog 115 kg.

iofs men som sagt imo finns tillräckligt bevisade nackdelar för att inte snusa .

När jag rökte så var det många ickerökare som sa sluta röka och börja snusa och för mig lät det helkorkat.

Valde istället att sluta med cigarrer,cigaretter, ochsnus lät jag helt enkelt bli har dock snusat i lumpen så vet effekterna av det.

Visst man gick upp och tog lång tid innan jag började göra nått åt saken och har antagligen sabbat kroppen för livet men ,genom träning så håller jag mig fräsh och hyffsat i form.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av sno0zer:

Så du menar att när du gav upp snuset så förlorade du din lycka och gick upp i vikt. Du fick altså nya laster när du förlorade snuset, intressant sätt att se på saken.

Lycka och lycka... jag njöt verkligen av att snusa, ingenting kan ersätta snuset. Nu äter jag en massa skit hela tiden istället, när jag snusade åt jag nästan aldrig godis eller en massa skräp... kaffe och snus räckte gott.

Men ja, jag tror att summan av en människas laster är konstant... ta bort en stimulansia så ersätter man den med något annat, bra eller dåligt så måste den där njutningen ersättas.

Då måste man ju fråga sig, vilken tar man mest skada av? Det kanske är bättre för dig att snusa i så fall. Om för övrigt är gladare och äter bättre är det kanske värt den extra ekonomiska bördan.
Personligen så delar jag inte din livssyn, jag rökte förbjudna substanser när jag bodde i USA väldigt frekvent och mådde skitbra av det. När jag sedan flyttade tillbaks till sverige hade jag inga som helst problem med att sluta och ersatte inte den njutningen med något annat, inte som jag märkte iaf.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Skriv svar