Kristen eller Satanist ?

Medlem
Skrivet av toomuch:

Ju mer Kristen man blir dessto mer HIV får man, om man blir tillräckligt kristen så utvecklar man AIDS

du verkar ha väldigt mycket aggressioner mot kristna, vill du dela med dig? Känner på mig en bomb som bara väntar på en reaktion för att explodera
(helt naturlig känsla, inga religösa ting här inte)

signatur

thank you, come again

Medlem

eliasn: till ditt tidigare inlägg, vill bara säga att jag inte är kristen i samma bemärkelse som du. Jag delar väldigt olikt syn på det mesta du säger, men grundkonceptet kan vara likt.
Jag lever heller inte inne i någon religion för tillfället utan håller helt enkelt intresset och tron i livet.

signatur

thank you, come again

Avstängd
Skrivet av Rissan:

Ovanligt att kristna blir deprimerade? Skämtar du? Det finns inte färre religösa deprimerade än det finns icke-religösa deprimerade.

Hur kan du veta det? Jag baserar mitt påstående på de personer jag har mött med samma tro som mig. Nog kan det vara ganska llika, men jag har svårt att tro det. Som kristen behöver du inte ha några mindervärdeskomplex eller ätstörningar eller vad som helst. Du duger som du är. Visserligen kan man förstås få problem med det ändå och känna sig nere. Bara för att Gud går med en blir man inte direkt som Ned Flanders.

Skrivet av huxflux:

eliasn: till ditt tidigare inlägg, vill bara säga att jag inte är kristen i samma bemärkelse som du. Jag delar väldigt olikt syn på det mesta du säger, men grundkonceptet kan vara likt.
Jag lever heller inte inne i någon religion för tillfället utan håller helt enkelt intresset och tron i livet.

Jo, det har jag märkt, men det spelar ingen roll - "Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad". Apg 16:31a

Medlem

I USA tror nästan alla på Jesus. Varför räddade inte han inte de som störtade ner med World Trade Center? Om man nu blir räddad av att tro på Jesus *lol*

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Rissan:

Ovanligt att kristna blir deprimerade? Skämtar du? Det finns inte färre religösa deprimerade än det finns icke-religösa deprimerade.

Hur kan du veta det? Jag baserar mitt påstående på de personer jag har mött med samma tro som mig. Nog kan det vara ganska llika, men jag har svårt att tro det. Som kristen behöver du inte ha några mindervärdeskomplex eller ätstörningar eller vad som helst. Du duger som du är. Visserligen kan man förstås få problem med det ändå och känna sig nere. Bara för att Gud går med en blir man inte direkt som Ned Flanders.

Vi återkommer igen till att det är inte skeptikern som ska komma med bevis, återigen ligger bevisbördan på dig. Personliga bevis räknas inte, flertalet av dom jag känner verkar inte vara deprimerade och i princip alla av dom är icke troende.

Du tror inte det finns kristna med ätstörningar eller mindervärdeskomplex? Menar du verkligen allvar? Träffar du folk utanför din kristna pingstkyrksgrupp?

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd
Skrivet av Ariath:

I USA tror nästan alla på Jesus. Varför räddade inte han inte de som störtade ner med World Trade Center? Om man nu blir räddad av att tro på Jesus *lol*

Inte räddad som i räddad i från alla hemskheter i världen utan räddad som i räddad från Helvetet.

Skrivet av Rissan:

Vi återkommer igen till att det är inte skeptikern som ska komma med bevis, återigen ligger bevisbördan på dig. Personliga bevis räknas inte, flertalet av dom jag känner verkar inte vara deprimerade och i princip alla av dom är icke troende.

Ja.

Citat:

Du tror inte det finns kristna med ätstörningar eller mindervärdeskomplex? Menar du verkligen allvar? Träffar du folk utanför din kristna pingstkyrksgrupp?

Nej. Det har jag inte sagt.

[http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken073.asp]
Länken ovan går till en länk på tidsskriften Flammors hemsida. Hela sidan visar bara länken till huvudsidan, så för att hitta länken till den sidan var jag tvungen att öppna den i en ny flik.
Huvudsidan är alltså [http://www.flammor.com/].

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Rissan:

Ja..

Ja vadå?

Skrivet av EliasN:
Citat:

Nej. Det har jag inte sagt.

Citat:

Som kristen behöver du inte ha några mindervärdeskomplex eller ätstörningar eller vad som helst.

För mig ser det ut som om du sa det.

Skrivet av EliasN:

[http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken073.asp]
Länken ovan går till en länk på tidsskriften Flammors hemsida. Hela sidan visar bara länken till huvudsidan, så för att hitta länken till den sidan var jag tvungen att öppna den i en ny flik.
Huvudsidan är alltså [http://www.flammor.com/].

Tror du att Jesus kommer tillbaka i år och att jorden kommer gå under?

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd
Skrivet av Rissan:

Ja vadå?

Ja, som i "Ja, det har du rätt i".

Citat:

För mig ser det ut som om du sa det.

Men det sa jag inte.

Citat:

Tror du att Jesus kommer tillbaka i år och att jorden kommer gå under?

Jag tror inte att Jesus kommer tillbaka i år. Jag tror att det dröjer några år till.

Inaktiv

EliasN:

Nu tänkte jag fråga en liten sak här om kristendomen/judendom, är ingen aggresiv fråga utan snarare ur historisk synvinkel. Jag ser på serien "Roms uppgång och fall" på SVT 1, som skildrar de viktigaste biterna ur det antika Roms historia. Lördagens program handlade om upproret i Israel där en av upprorsmakarna hette Josefos.
När Romarna intog en Israelisk stad som Josefos fanns i, gavs han möjligheten att ge upp. Hans män tyckte inte det och ville hellre begå självmord. Josefos hävdade dock att Gud inte kunde förlåta självmord utan att de isåfall fick döda varandra, då de kunde bli förlåtna.

Så här kommer den nyfikna frågan, hur argumenterar Bibeln/Gud/Jesus elelr vad det nu är i denna fråga; Varför förlåter Gud ett mord men inte ett självmord?

signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Bara för att Elias är rak och säger att han är kristen, betyder knappast att han håller alla svaren, är redan förundrad över killens tålamod.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Avstängd

Precis som PurreSnurre säger så har jag inte alla svar och jag vet inte vad Bibeln säger om det, men jag tycker du ska läsa detta: Vad säger Bibeln om självmord? Jag kan dock inte säga att jag håller med särskilt mycket om det svaret. Om man mår jättedåligt kan man alltid bli tröstad.
Vidare anser jag att mörda någon annan är värre än att ta självmord och att Josefos och de sina inte skulle ha gjort det de gjorde.

Inaktiv

Ärligt, vad är religion om inte något att kontrollera andra med?
De jag har sett från mina kristna kompisar är nog.. De är sjukt.

signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Avstängd

Idag far jag till Stockholm och kommer hem på lördag. Jag gissar på att tråden är död när jag kommer tillbaka.

Vila i frid

Inlägg borttagna med påhopp mot EliasN. Även fast hans åsikter skiljer sig från era betyder det inte att ni kan kritisera honom som person.

Framtida påhopp kommer att få följder i form av straff.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Inlägg borttagna med påhopp mot EliasN. Även fast hans åsikter skiljer sig från era betyder det inte att ni kan kritisera honom som person.

Framtida påhopp kommer att få följder i form av straff.

Alltså... vad räknas som ett "påhopp" här egentligen?

(Blev censurerad för den som undrar varför jag undrar)

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

I princip alla dina inlägg. Sen en tid tillbaka har jag börjat anmäla alla inlägg jag tar illa upp av, alltså till exempel dem där du menar att jag har en total oförmåga att ta in vad andra skriver och att jag är en idiot och så vidare.

Medlem
Skrivet av EliasN:

I princip alla dina inlägg. Sen en tid tillbaka har jag börjat anmäla alla inlägg jag tar illa upp av, alltså till exempel dem där du menar att jag har en total oförmåga att ta in vad andra skriver och att jag är en idiot och så vidare.

Med dina minst sagt kontroversiella åsikter så måste du vara beredd på att mötas av motstånd - om du inte gillar vad jag skriver till dig så säg det till mig - att säga att alla mina inlägg är påhopp är... ett påhopp. Och rent skitsnack.

Ta inte allt på så stort allvar, EliasN - när det finns en smiley med i uttalandet så är det som sägs inte avsett att ta på fullaste allvar. En smiley är ingen licens att skriva vad man vill men ändå...

Sedan tycker jag du skall fråga dig själv om du driver folk du pratar med MOT gud eller FRÅN gud?

signatur

Vila i frid

Observera CastorFiber, att det är stor skillnad mellan att kritisera någons åsikter och att kritisera personen i sig.

Det gäller alla för den delen.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Observera CastorFiber, att det är stor skillnad mellan att kritisera någons åsikter och att kritisera personen i sig.

Det gäller alla för den delen.

Observerat. Kan säga direkt att jag har svårt att se skillnaden i ett forum. Man blir vad man säger liksom, därför alla tycker att jag är så gullig... typ.

Edit: För att förtydliga vad jag menar:

Om jag skriver att man borde släppa ut alla mördare ur fängelset och någon skriver att jag är en idiot... borde det verkligen räknas som ett påhopp? Det enda personen vet om mig är det galet kontroversiella jag skrev... är idiotkommentaren avsedd för mig eller för det jag skrev?

signatur

Inaktiv
Skrivet av Pilvars:

Anser du det sjukt att stå upp för en religion/att ha en religiös övertygelse kan jag inte annat än beklaga. Tror inte att du är medveten om vilken betydelse till exempel kristendom(en) haft i skapandet av den civilisation och kultur vi har i Väst och även andra delar av världen.

För det andra skulle jag föreslå att du funderar över vilka andra medel, forum etc. som används dagligen för att påverka och i någon mån kontrollera dig med.

Medlem
Skrivet av Edelweiss:

Tror inte att du är medveten om vilken betydelse till exempel kristendom(en) haft i skapandet av den civilisation och kultur vi har i Väst och även andra delar av världen.

Klart religionen haft stort inflytande över människans utveckling, men det betyder inte att det finns nån sanning i gud/bibeln/whatever.

signatur

Butt!

Medlem
Skrivet av Edelweiss:
Skrivet av Pilvars:

Anser du det sjukt att stå upp för en religion/att ha en religiös övertygelse kan jag inte annat än beklaga. Tror inte att du är medveten om vilken betydelse till exempel kristendom(en) haft i skapandet av den civilisation och kultur vi har i Väst och även andra delar av världen.

Är du medveten om hur mycket elände och lidande kristendomen ligger bakom? När det gäller civilisation och kultur så får du nog ändra ditt uttalande eftersom vi har detta trots kristendomen, inte på grund av. Visst har kyrkan bevarat mycket från förr men hade det inte funnits kristendom hade dessa saker saknat värde ändå... kyrkor, reliker, silver och guld och annat de stulit från sina rätta ägare genom tiderna.

Det som är beklagligt är att det fortfarande finns människor som slösar så ofantligt mycket tid och energi på att förvissa sig om att de inte skall dö... Ni som sysslar med religion är symptom på baksidan av att vara en intelligent, tänkande varelse och inse att man en dag kommer att dö.
Hur skyddar man sig mot denna oundvikliga undergång? Man skapar håller varandra i handen och skapar vanföreställningar kring vad som komma skall och är man riktigt rädd och otrygg, är man van att gå dit andra pekar... då kanske man verkligen tror på sagorna.

Vill man tro så är det ok för mig så länge man inte försöker trycka ner det i halsen på någon annan.

Bra saker händer trots kristendom, absolut inte på grund av. Anteckna det, det blir förhör senare.

signatur

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Edelweiss:
Skrivet av Pilvars:

Är du medveten om hur mycket elände och lidande kristendomen ligger bakom? När det gäller civilisation och kultur så får du nog ändra ditt uttalande eftersom vi har detta trots kristendomen, inte på grund av. Visst har kyrkan bevarat mycket från förr men hade det inte funnits kristendom hade dessa saker saknat värde ändå... kyrkor, reliker, silver och guld och annat de stulit från sina rätta ägare genom tiderna.

Det som är beklagligt är att det fortfarande finns människor som slösar så ofantligt mycket tid och energi på att förvissa sig om att de inte skall dö... Ni som sysslar med religion är symptom på baksidan av att vara en intelligent, tänkande varelse och inse att man en dag kommer att dö.
Hur skyddar man sig mot denna oundvikliga undergång? Man skapar håller varandra i handen och skapar vanföreställningar kring vad som komma skall och är man riktigt rädd och otrygg, är man van att gå dit andra pekar... då kanske man verkligen tror på sagorna.

Vill man tro så är det ok för mig så länge man inte försöker trycka ner det i halsen på någon annan.

Bra saker händer trots kristendom, absolut inte på grund av. Anteckna det, det blir förhör senare.

CastorFiber, jag kan inte annat än berömma dig för denna utomordentligt sakliga text. Hade inte du skrivit det så hade jag det. Det behövdes verkligen.:)

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av ReyQune:

Testet är gjort av en kristen person. -_-
Testa detta istället:
http://quizfarm.com/run.php/Quiz?quiz_id=1619
Jag fick:
Paganism
80%

Satanism
80%

Atheism
60%

Islam
0%

Judaism
0%

Christianity
0%

Hinduism
0%

Atheism

100%

Satanism

65%

Paganism

40%

Judaism

20%

Islam

20%

Christianity

5%

Hinduism

0%

Medlem
Skrivet av Ariath:

CastorFiber, jag kan inte annat än berömma dig för denna utomordentligt sakliga text. Hade inte du skrivit det så hade jag det. Det behövdes verkligen.:)

Tackar, jag ställer ner kaffekoppen så du kan dunka mig i ryggen.

signatur

Medlem

Den här tråden är ett tydligt exempel på varför saker som politik och religion hör dåligt hemma på allmänna forum. Men Det är ju alltid kul att läsa;)

signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Den här tråden är ett tydligt exempel på varför saker som politik och religion hör dåligt hemma på allmänna forum. Men Det är ju alltid kul att läsa;)

Varför tycker du det?

signatur

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Tackar, jag ställer ner kaffekoppen så du kan dunka mig i ryggen.

Dunk, dunk.:D

signatur

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Ravenknight:

Varför tycker du det?

Jo, därför att man förr eller senare riskerar att trampa någon på ömma tår. Särskilt som folk gärna skriver saker anonymt, förolämpningar och annat som man dragit sig för om man hade stått öga mot öga.

Sedan är både politik och religion så pass brännbara och kraftiga ämnen att de väcker känslor hos folk. Känslor som ofta hamnar före de rena förnuftsargumenten när man försöker få ner vad man tycker i skrift.

(Därav varför dena här tråden var rolig att läsa.)

signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

-230

signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skriv svar