"Fyra procent av alla spel går med vinst"
Ja Förmodligen Bullshit siffror! :evil:
Och det görs ju mycket skitspel oxå så det är inte många som är bra!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
frågan är vilka spel som räknas med, är det allt från gears of war 2 till online baserade pussel spel i flash?
"och att 60 procent av ett spels budget går åt till att omarbeta eller designa om spelet." <- Jaha? Är väl klart pengarna går till att faktiskt göra spelet, sen att de verkar behöva göra om spelen 15 ggr innan det släpps är ju inte direkt "vårat" fel?
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Om bara 4% av alla spel går med vinst, varför forsätter dom då göra spel?
Good point! Det lämnar ju 96% chans att man gör ett spel man inte tjänar ett öre på eller går back på. Om detta var verkligheten skulle knappast spelindustrin vara så stor och så växande. Nej, detta måste nog tas med inte bara en nypa salt utan med hela döda havet.
Det här var nog det värsta kvalificerade skitsnacket jag läst på länge. Det är ju motsägesefullt på alla punkter. Om "knappt 4% av alla spel går med vinst" finns det ju inte logisk förklaring till varför det finns så många spelutvecklare i världen.
Undrar bara vilka som betalat EEDR för sammanställningen av dessa "korrekta" siffror. Vilka kan det vara... Suck...
Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.
Hah, vilket skitsnack
Jisses, vem fan betalar dom för att "räkna" fram sånt här skit.
Undrar också hur lång period dom räknat på. Spel säljer ju under många år framåt och driver ju ständigt in pengar till utvecklarna.
Men ja, däremot så kan jag tycka att det skapas på tok för många olika spel-motorer. Detta kräver massor av pengar, tid och folk. Värdefull tid och pengar som istället kan gå till att skapa ett riktigt bra spel på en licenserad färdig motor med ett betydligt mindre team och utvecklingstid. Skulle inte alla tjäna på detta? Istället så blir det mest "Sörrö, vi har jobbat och utvecklat detta spelet i 5 år och det har gått åt en jävla massa miljoner dollar, men nu är vi klara och vi förväntar oss att halva globen ska köpa det så vi snabbt går i plus och kan börja på uppföljaren". Vad fan är det för plan liksom. Många miljon-projekt är liksom pinsamma om man jämför med vissa mod-projekt som amatörer har gjort utan någon som helst budget eller sponsring.
Oj. Jag trodde att det var så mycket som 10%.
Tack alla piratkopierare. Ni förstör för oss som faktiskt tycker om spel på riktigt.
bla bla bla.. blubb blubb blubb
sluta göra skitspel, alt. sänk priset och tänk igenom planering/design bättre
1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb