Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer

Medlem

Då har man spelat igenom spelet. 17h bortslösade, borde ha slutat spela inom 5h för spelet bjuder verkligen på inget nytt direkt efter att man spelat säg 1h.

Att det är vidöppet gör ingenting, jag har inget emot öppna spel men detta är ju bara vidrigt dåligt. Som många sagt så är AIn helt genomusel och spelet verkar inte vara programmerad för att minnas något man gjort (alzheimers?) eftersom byar och korsningar återställs automatiskt efter att man åkt iväg en sträcka är bara helt löjligt. Hur sjutton hinner fienderna åka iväg med bil så snabbt efter mig? Varför skjuter alla på mig? Vad är meningen att göra extra uppgifterna som mina vänner ger mig? Har det någon effekt alls?

Tycker spelet inte lyckas skapa några som helst intressanta uppdrag och jag hade svårt att bry mig om att göra huvuduppgifterna. Att spel belönar letande, i detta fall diamanter har sällan varit lika trist.

Det som är bra är grafiken plus att man bara har 2st laddningar under hela spelet.

Crysis framstår som ett mästerverk efter det här, och öppna spel som Oblivion placeras numera högre upp i listan än tidigare. Där har de verkligen arbetat mycket mer för att göra det mer intressant samt varierande.

Medlem
Skrivet av Jabuba:

Speltillverkarna lider utav att de så gärna velat göra ett fps med rollspels-inslag likt Stalker. De har karaktärsval som känns helt omotiverat, massa karaktärer och reputation, uppgraderingar till vapen och utrustning, affärer, fordon man kan laga och allt sådant. Något som för mycket mer djup till ett vanligt FPS-spel.

Men vad händer med inlevelsekänslan som alla de här paragraferna ska hjälpa till med, när precis varenda människa man ser utanför Pala absolut och utan tvekan är ute efter att döda en? All den här mänskliga realismen med rykte och vänner och affärer tjänar INGENTING till när människorna utanför Pala är oresonabla rovdjur.

Man får heller ingen direkt motivation till varför alla skjuter. Okej, det är inbördeskrig på G och man är en foreign national. Spelet har inte informerat om att man skulle ha något pris på sitt huvud eller att man är betraktad som en persona-non-grata heller. De bara skjuter. Och skjuter och skjuter och jagar och skjuter tills hela känslan går från att vara en legosoldat i Afrika till ett halvfärdigt DATORSPEL.

Repop-situationen är också helt makalöst kass. De har ett dygns-system med klocka och allt när man savear. Ändå ploppar de blodtörstiga boerna tillbaka till vaktposterna såfort man vänt ryggen till. Vad sägs om att ha en 24h timer på varje vaktpost?

Fienden tål som vanligt för mycket. Rollspel/Arkadspel konflikten är uppenbar åter igen. Vad fan är det för immersiv känsla man ska få egentligen när en merc i trasig t-shirt och Riddick-brillor tar 15 st 7.62 i bröstkorgen och bara skriker lite innan han skjuter tillbaka därifrån han står? Det är absurdt.

Anledningen att jag spelar spelet är att det är snyggt, att jag ÄNDÅ gillar känslan jag kan få ibland när alla de här stora felen inte spelar någon roll, och för att jag vill få ihop och testa alla vapen.

Men Ubi borde verkligen tänkt efter innan de försökte göra ett mini-STALKER i Afrika. Allt snack om faktioner är pyttsan. Det är två läger man kan få uppdrag ifrån. Det kunde lika gärna vart en röd och en blå boll man fick uppdrag ifrån, det är helt onyanserat när det gäller reputation och, åter igen, att utanför staden spelar den ändå ingen roll.

Tänk, ack TÄNK, hur skönt det skulle vara att komma åkande till en bensinstation ägd av UFLL och då kunna åka igenom den för att man har det bra ställt med de, medans om man på håll såg den andra faktionens flaggor eller liknande visste att "där finns fienden". Men nej.

Jag kan hålla på förevigt, men omg orka. Far Cry 2 är en flopp, men en spelvärd flopp som jag haft en del skoj med. Att man har skoj är inte något kriterium alls för kvalitet. Jag har skoj när jag kollar på B-filmer. De är hantverk och utförelsemässigt skitdåliga, men ibland smått underhållande ändå.

Allt bara stämmer så exakt 8)


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Eller bara så totalt fel..


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Spelet är bra. Punk slut...
Om man jämför spelkänslan mot tex BIA:HH så vinner FC2 alla gånger. Grafiken är jäkligt snygg och målar upp världen på ett ypperligt sätt. Att huruvida spawns osv ska ställas in och eventuellt hur mycket skada ett vapen ska göra, kan diskuteras. Jag hade valt att göra vapnen lite mer dödliga och kanske inte satt en spawntid på 3 minuter. Men o andra sidan har jag fått en smidig editor och kan modda om spelet själv. Lite trist för dom som inte vill eller kan modda sitt spel och vill ha detta direkt vid köp. Men det kommer moddar ska ni se.

Tillbaka till spelet;
Vissa uttryckte sina åsikter angående repetetiva uppdrag och jämför spelet med crysis. Här finns mängder av uppdrag som du själv väljer att starta genom att prata med en NPC. Vill du göra alla vapenhandlaruppdrag efter varandra så blir det väl lite samma sak om och om igen. Väljer man att ta samma uppdrag hela tiden så förstår jag det. Jag ser ingen repetetion på det sättet om man tar lite olika uppdrag från olika arbetsgivare. Jag tyckte det var mer än lite varierat. Jämför med crysis och dess bossliknande fajter ala 90-tal så är FC2 långt ifrån lika repetetivt.

Och nu svar mot kritiken "inte öppen spelvärld";
Visst, här finns inga aliens eller mutanter utan människor. Här finns inga rymdskepp inborrade i bergrunden eller liknande. Här finns djungel, relativt öppen värld. Det enda som stoppar ens framfart emellanåt är klippor. Jag tycker det är helt ok för det finns alltid ett sätt att komma runt dom. Inte som i crysis, finns det en klippa kommer du inte runt den utan den är där för att leda dig och spelet vidare i handlingen. "Inte springa i korridoren!" brukar min dotters lärare säga. Han borde få en flygbiljett och hälsa på Crytek och lära dom ett och annat...

Ljudet i spelet är helt ok, det ambienta ljudet är härligt och stämningsfullt. Musiken gör ett bra intryck och även om jag föredrar att inte ha musik igång när jag spelar FPS så har jag faktiskt inte stängt av det än. Jag har iof inte spelat igenom FC2 än heller.

Fysiken i spelet är helt ok det med. Om jag återigen jämför med tex BIA:HH och dess fysik så föredrar jag FC2. Sätt fyr på något och se en hel fiendebas förvandlas till ett brinnande inferno. Töm ett magasin med din tunga kulspruta och du kommer att få se löv, grenar och träd falla till marken lika snabbt som dina motståndare. En detalj jag gillade var när ett ammunitionsförråd råkade ta eld och "exploderade". Inte något hollywood "BOOM" här inte. Mycket trovärdigt och någon som sett ammunition ta eld vet...

Ovanpå detta lägg till en baneditor som är lätt att förstå, smidig och snabb att arbeta med så får du en komplett upplevelse som jag inte skådat på väldigt länge i ett spel.

Att PC-Gamer UK gav spelet 94% förstår jag verkligen. Och jag håller med i vart och ett av påståendena. Jag gillade spelet och som jag ser det kommer detta spelet bara vara hotat av spel som CoD5 och FO3. OM dessa levererar, för FC2 är just nu det bästa spelet på pc-marknaden.

Du verkar ju helt jävla yr för att vara ärlig

Medlem

Fc2 kom just till steam i europa....vilken jävla tur att man han testa det innan man köpt det.....haha "Far Cry 2 hasen't just exceeded my expectations, it's blown them away" 94/100 Pc gamer UK.....Haha dom måste ju fan vara mutade XD

Medlem

Oj oj oj, Har spelat detta i ca 10-15 timmar nu. Kan ju bara säga att spelet behöver en rejäl uppdatering.

Fienderna är ju hur märkliga som hellst, känns som det är konstigt animerade och Ai:n är INTE bra alls!
Sen tål ju jävlarna hur mycket som helst! Man får ju fan peppra ett helt magasin på en för att dem ska dö. Så jävla overkligt, skulle vart roligare om dem tålde 2-3 skott, än att man får skjuta 30 jävla skott på dem.
Sen även "stealth" grejjen är inte heller så mycket jobbat på.
Ser dem dig en gång, och du springer och gömmer dig på ett nytt ställe så vet dem vart du är hela tiden. Är så grymt irriterande. Dem borde ju liksom kunna tappa bort en när man försvinner från deras "line of sight" och inte ha ngt jävla wallhack typ.
Sen deras äckliga spawn ska vi inte snacka om. Kom körande mot en tom "by" och ingen var där. så körde jag lite förbi och går precis ur bilen och ska gå tillbaka och spara byn. Då ser man hur en bil ramlar ned från himlen och dem börjar köra mot mig och skit. Är så jävla irriterande.

Sen har jag upplevt när man ska hämta malaria medicinerna till sig och man ska lämna passen, så ska man ju döda några gubbar utanför deras hus. Det har buggar sönder varje gång för mig. Gubbarna är bla inte där utanför så man får hålla på och springa fram och tillbaka tills dem spawnar och man får döda dem så man kan gå in i huset.

Sen irriterande som fan att vapnena "jammar" fan hela tiden. Inte ett dugg verkligt! Sen när fiender skjuter 5 skott på bilen så börjar det rycka och man måste ut och reperara i ca 10 sekunder. Så drygt det blir. Och inte nog med det. Allt farande överallt tar sådan tid. Sen är det fullt med "stationer" Där fienden står ut efter vägen så man måste stanna flera gånger på ett uppdrag.

Sen gillar jag inte heller att det inte finns mer "kritiska" punkter. Alltså som i Crysis kan man skjuta på tanken på bilen så exploderar den, och man kan spränga hus i luften och massor.

Men så är det inte här. Tycker det skulle behöva fixa till spelet och lägga till lite saker och finslipa mer innan dem släpper det.
Sen saknar jag även detdär att man kan konfigurera vapena som i crysis när man tycker på C knappen, att man kan sätta på ljuddämpare och ljus på vapnet osv.

Dock är grafiken snygg som fan. Och roligt att man kan gå lite hur man vill.
Sen gillar jag sättet man får vapnena på, känns lite verkligare.
Sen har den sina bättre punkter än t.ex crysis på dag/natt cyklen, tycker det är underbart fint! Även hur den målar upp saker i spelet. Finns underbart vackra lägen i spelet.
Finns ju lite mer postitiva saker men orkar inte rabbla upp dem.

Tänkte köpa detta spel men nu avstår jag till 100% iaf. Om det inte blir mastodont uppdatering av det eller något.

spelet får om jag räknar som pcgamer 75% Utan att bry mig om att det är hypat som fan.


signatur

The King is Back

Medlem

Fortun vapnen man tar från andra jammar mer och oftare än de som man köper.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag vet, är ändå sjukt overkligt att vapnen jammar som det det gör i spelet. Och alldeles för ofta.
Är ju äckligt irriterande när man står mitt i en fight och vapnet jammar så man dör. Awrh man blir så sur. Visst, det får vara en jamming funktion. Men inte så ofta som det händer nu, och samma sak med bilarna


signatur

The King is Back

Medlem

Till er som måste använda ett helt magasin för att ta livet av motståndare; jag använder pistol med ljuddämpare, skjuter ett headshot och det är "lights out".


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Håller med dig på alla punkter Jabuba... Så jävla synd för vissa bitar i spelet är riktigt goa... Det känns lite som om ett "B" team och ett super team har arbetat ihop. Som t.ex. när man hade grupparbeten i skolan, då man hamnade med vissa som inte engagerade sig lika mkt som en själv.

Jag gillar ljuden ihop med animationerna som FAN! Grafiken är riktigt mysig, fysiken.... INTE alls bra.

Jag har inga problem med jamming funktionen.

Jag säger fixa hitboxes på människor, modeller (som bilar, båtar och andra fordon). Samt hela AI programmeringen!
AI:n (fienden) skall, reagera på ljud, även kvistar som knäcks, fotsteg skottljud etc. Men de ska FAN i mig inte reagera på när jag sticker upp mitt huvud ovanför en sten på 300 meters håll siktar på dem!
I Crysis reagerade AIn faktiskt riktigt bra, tyckte jag, de letade och letade, men de letade för en anledning. Var de döda så var de döada.

Att inte kunna lägga sig ner är en jävla skandal!!! Jag vill stämma Ubisoft för deras maktmissbruk att göra så folk hypar upp deras jävla spel, som borde klassas som shareware!
Att inte kunna använda "prone" när motorn erbjuder sååå mkt gräs att gömma sig i! Gud, vad tänkte de på?
Det enda jag kan komma på är bristen på knappjävlar på xbox/PS3 kontrollerna. Och PC spelarna får lida...

Gore effekterna; Vafan är det för jävla miffo som konkat ihop detta? Blodet som sprutar ut vart man än skjuter ser ut som en goja av inälvor el grymt kladdig ketchup.
Om man sen ställer sig och pepprar i flera kulor i en kropp så komer det upp små röda skotthål/köttsår, men de försvinner efter 2 sekunder. HAHAH, vad fan e det då för mening med skotthål? Samma gäller med kniven...

Allt känns så B, som att jag själv vill springa iväg med spelmotorn och gömma mig i 4 år och göra det som skulle gjort med den, en gång för alla... För det är inget fel med Dunia motorn, bara med de som fick leka med den innan spelet släpptes.

Datorspelsutvecklandet har fan inte gått åt rätt riktning... Inte de stora företagen iaf.

Medlem

Hur är spelet i multiplayer annars? Någon som testat? Ge gärna en bra beskrivning av hur det är.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Spelet håller en väldigt ojämn kvalité, ibland vill man prisa det och ibland hatar man det.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Då har man spelat igenom spelet. 17h bortslösade, borde ha slutat spela inom 5h för spelet bjuder verkligen på inget nytt direkt efter att man spelat säg 1h.

Att det är vidöppet gör ingenting, jag har inget emot öppna spel men detta är ju bara vidrigt dåligt. Som många sagt så är AIn helt genomusel och spelet verkar inte vara programmerad för att minnas något man gjort (alzheimers?) eftersom byar och korsningar återställs automatiskt efter att man åkt iväg en sträcka är bara helt löjligt. Hur sjutton hinner fienderna åka iväg med bil så snabbt efter mig? Varför skjuter alla på mig? Vad är meningen att göra extra uppgifterna som mina vänner ger mig? Har det någon effekt alls?

Tycker spelet inte lyckas skapa några som helst intressanta uppdrag och jag hade svårt att bry mig om att göra huvuduppgifterna. Att spel belönar letande, i detta fall diamanter har sällan varit lika trist.

Det som är bra är grafiken plus att man bara har 2st laddningar under hela spelet.

Crysis framstår som ett mästerverk efter det här, och öppna spel som Oblivion placeras numera högre upp i listan än tidigare. Där har de verkligen arbetat mycket mer för att göra det mer intressant samt varierande.

Håller med 100%.

Skrivet av PaLL3:

Till er som måste använda ett helt magasin för att ta livet av motståndare; jag använder pistol med ljuddämpare, skjuter ett headshot och det är "lights out".

Ja det är ännu en grej, det går typ att snipa med pistolen fan. Jag satt uppe på ett berg och sköt ner på fiender, fick slut på ammo (eftersom dom tål hur mycket som helst), så jag provade pistolen lite desperat. Och till min förvåning så kunde jag döda folk på ett skott genom att sikta i huvet och trycka av, på typ 70 meters avstånd. GL HF att göra nått sånt irl eller i nått annat spel.

Far Cry 2 skulle varit mycket roligare om det hade coop, men som det är nu suger det brutalt.

Medlem

alltså nu vet jag inte hur många som har gjort lumpen eller bara sett på film och sedan klagar på att vapnen jammar(eldavbrott)och säger att det är ovärkligt.
själv hade jag ksp90b(m249/saw/para i cs) i lumpen och sket jag i vapenvården under övning eller liknande så får man eldavbrott simple as that, men att alla vapen som FI har skulle vara så helt fatalt dåliga känns lite långsökt

bra idée av Ubisoft men de är en av få i FC2

Medlem
Skrivet av Prime:

alltså nu vet jag inte hur många som har gjort lumpen eller bara sett på film och sedan klagar på att vapnen jammar(eldavbrott)och säger att det är ovärkligt.
själv hade jag ksp90b(m249/saw/para i cs) i lumpen och sket jag i vapenvården under övning eller liknande så får man eldavbrott simple as that, men att alla vapen som FI har skulle vara så helt fatalt dåliga känns lite långsökt

bra idée av Ubisoft men de är en av få i FC2

Speciellt att ak47an skulle jamma så mkt.....overkligt!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Prime:

alltså nu vet jag inte hur många som har gjort lumpen eller bara sett på film och sedan klagar på att vapnen jammar(eldavbrott)och säger att det är ovärkligt.
själv hade jag ksp90b(m249/saw/para i cs) i lumpen och sket jag i vapenvården under övning eller liknande så får man eldavbrott simple as that, men att alla vapen som FI har skulle vara så helt fatalt dåliga känns lite långsökt

bra idée av Ubisoft men de är en av få i FC2

Speciellt att ak47an skulle jamma så mkt.....overkligt!

Det är ingen slump heller att den jammar sig, det är efter 120 skott tror jag det va jag fick till det

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Spelet håller en väldigt ojämn kvalité, ibland vill man prisa det och ibland hatar man det.

Kan inte annat än hålla med dig om den saken.

Medlem

hahaha kolla GPs review.. dom går verkligen emot va alla skriver här. o sågar gta iv

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=607&a=453780&ref=puff

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

hahaha kolla GPs review.. dom går verkligen emot va alla skriver här. o sågar gta iv

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=607&a=453780&ref=puff

Undrar om de fick lika mycket betalt som alla andra recensenter.
PCG UK är ju bara löjligt. Är ett spel hypat så säljer de ju reklamplatser på sin hemsida/tidning, självklart att de prisar spelet.

Det är så det funkar, och spelar man inte som de vill så går det som det går. Det var väl på Gamespot som en anställd blev kickad för att han sa som det var om Kane & Lynch?

Tycker personligen FC2 är rätt överhypat och inte alls lever upp till allt snack, men ska ge det en chans när jag inte har annat för mig. I värsta fall så kanske jag slår på nåt fusk som ger mig maximalt med ammo och leker skogsbransnisse

Medlem

Äh, jag kan bara säga att det är lättare att klaga än att komma med positiv konstruktiv kritik. Som denna tråden har kommit till är det snarare rena häxjakten och alla försöker överträffa varandra till det yttersta. Verkar som om alla med negativ kritik varit på samma stand up konvent...

Spelet är långt ifrån så dåligt som dom flesta här vill få det till. Det är fasiken så mycket roligare än crysis och bia:hh tillsammans. Och om man ser till vem som klagar på spelet mest så är det med största sannolikhet crysis fanboys club...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av Richiraptor:

hahaha kolla GPs review.. dom går verkligen emot va alla skriver här. o sågar gta iv

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=607&a=453780&ref=puff

Orka att de ens lägger tid på att "testa" spel när det blir så fjuttiga och innehållslösa recensioner.
Det hade inte förvånat mig om recensenten bara läst igenom någon annan sidas recension, kortat ner och skrivit om.

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Äh, jag kan bara säga att det är lättare att klaga än att komma med positiv konstruktiv kritik. Som denna tråden har kommit till är det snarare rena häxjakten och alla försöker överträffa varandra till det yttersta. Verkar som om alla med negativ kritik varit på samma stand up konvent...

Listen på vad som skulle behövas ändras skulle bli för stor för att jag ska orka skriva ner det. Plus...vad skulle det hjälpa? Spelet kommer få några ändringar och buggfixar som max.

Skrivet av PaLL3:

Äh, jag kan bara säga att det är lättare att klaga än att komma med positiv konstruktiv kritik. Som denna tråden har kommit till är det snarare rena häxjakten och alla försöker överträffa varandra till det yttersta. Verkar som om alla med negativ kritik varit på samma stand up konvent...

Spelet är långt ifrån så dåligt som dom flesta här vill få det till. Det är fasiken så mycket roligare än crysis och bia:hh tillsammans. Och om man ser till vem som klagar på spelet mest så är det med största sannolikhet crysis fanboys club...

Ja men snälla säg vad du tycker är så bra med spelet då!? AI'n kanske?


signatur
Medlem
Skrivet av PaLL3:

Äh, jag kan bara säga att det är lättare att klaga än att komma med positiv konstruktiv kritik.

Jag tycker de flesta som postar här kommer med negativ konstruktiv kritik, om vad som borde förbättras osv, det är väl bra?

Skrivet av PaLL3:

Verkar som om alla med negativ kritik varit på samma stand up konvent...

Nej alla har bara spelat samma spel med samma brister, därav samma negativa kritik.

Skrivet av PaLL3:

Spelet är långt ifrån så dåligt som dom flesta här vill få det till.

Spelet är väl så dåligt som folk tycker det är. Om du tycker det är bra så är det väl din sak. Men du kan inte säga att vi andra "har fel" i vårt tyckande.
Själv gav jag mig in i spelet med ett öppet sinne och neutrala förhoppningar men klarar inte längre av att spela det då det helt enkelt är för enformigt/tråkigt. Ingen fanboyism eller för höga förväntningar, bara ett tråkigt spel. Sådetså!

Medlem

Spelar ingen roll om man kommer med en lista på allt vad man nu vill ha ändrat, det är inte speciellt sannolikt att det kommer att ändras bara för att "jag spelar hellre crysis"-gamers fått för sig att crysis är sååå öppet och underbart och, och, och...
Om ni nu inte gillar spelet, lämna det och återgå till era bossfighter i crysis och njut av korridorspringet...
Jag har fått en åsikt sen jag spelade FC2 och kommer definitivt inte ändra på den heller, för att några personer klagar. Visst, jag kan hålla med viss kritik men det har jag sagt med i mina inlägg. Men att några försöker gå till personangrepp eller liknande bara för att bevisa sin åsikt är direkt löjligt.

För trots allt är det åsikter vi vädrar. Det spelar ingen roll om en person recenserat ett spel och en annan inte håller med. Det är fortfarande en åsikt. En person är inte köpt för att han tycker om något som en annan person inte gillar. Är du/ni köpta av crytek då många lovordar crysis som om det skulle vara det heliga spelet från Antioch?! Nä grabbs und gurls, lite skärpning nu tack...

Håll kritiken saklig och kom med bra argument. Möjligen kan man föra en diskussion på ett bra sätt då men som det börjar bli nu är det mer att man ska försöka göra sig putslustig och då faller bara ens kritik än mer.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av Mang:

*snipp*

Skrivet av PaLL3:

Spelet är långt ifrån så dåligt som dom flesta här vill få det till.

Spelet är väl så dåligt som folk tycker det är. Om du tycker det är bra så är det väl din sak. Men du kan inte säga att vi andra "har fel" i vårt tyckande.
Själv gav jag mig in i spelet med ett öppet sinne och neutrala förhoppningar men klarar inte längre av att spela det då det helt enkelt är för enformigt/tråkigt. Ingen fanboyism eller för höga förväntningar, bara ett tråkigt spel. Sådetså!

Så det så?! Lol.. ok..
Det är ju samma röster som hörs i vimlet. Jag ser bara att det är samma människor som skriver om och om igen hur mycket dom hatar FC2 och dom önskar att dom aldrig köpt spelet mm. Jag har dessutom aldrig påstått att min åsikt är den enda rätta men jag ser däremot motståndare till FC2 som tror att deras åsikt är den enda rätta och att man ska ställa sig i ledet och tycka precis likadant annars är man helt yr...
Det är inga argument i det. Och som jag skrivit i många av mina tidigare inlägg, det finns dom som kommer med bra konstruktiv kritik men dom flesta gör inte det. Och därav min kommentar. Så det så! ;P


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Jag ser verkligen fram emot FZs recension Det är faktiskt bortom verkligheten hur detta spel kan ha fått SÅ bra (och även "bara bra" för den delen, i vissa fall) betyg på diverse sajter :-\ Som sagts förut men måste påpekas av mig igen bara för att jag vill ok?

1. Fixa Spawnen på alla fu**ing guardposts herregud??? Det känns som ett gammalt GTA spel när något av gängen poppar upp här o där när man för 10 sek sedan åkte förbi där precis... Detta är spelets största problem och får mig att vilja stänga av skiten helt seriöst.. Varför vill alla slakta en så fort de ser en bil på 200 meters håll trots att de inte har den blekaste om vem fan som sitter i den?............. Kanske deras morsa?

2. Vad hände med bakgrunden till hela storyn? Ok man får reda på vad det handlar om i stort precis i början men Cmon?

3. Bilfysiken är underbar not.. Kräver inte att den skall vara realistisk men.. eehhm.. Inte allt för ofta man lyckas accelerera från 0-ca 70? på 1 sek i en whatever för att inte tala om bromssträckan som kanske är på ca 2 m på vägunderlag som utgörs av LERA eller GRUS.. Kanske varit ok om det var asfalt men tveksamt..

4. Som alla sagt: Detta eviga JAMANDe av vapnen aaaah jag orkar inte skriva om det..

5. Varför allt snack om "Do it Rambostyle or stealthstyle" i utvecklartrailers när stealth inte överhuvudtaget existerar NÅGONSTANS i detta spel? Dum fråga iofrsj eftersom de vill sälja ett spel men jaja..

6. Alla Fiender Wallhackar så installera punkbuster om det hjälper

7. UBISOFT tyckte säkert idén att dra ut kulor ur armen etc för att heala var väldigt nyskapande och det tycker jag verkligen är AAAAAH! Ta sprutjäveln och du dra ut kulor o skit sen om du har tid med det, u get the picture.

8. Färdsträckorna med bil just ja... Har inte några som helst problem med detta faktiskt eftersom grafiken och miljöerna i princip är det enda som talar för detta spel.. (MEN!) Pga av punkt 1 så förstörs hela denna atmosfäriska och grafiska upplevelse..

9. Fri värld i all ära men.. Om man inte kan ta sig upp för en 1 meters klippa är det faktiskt inte helt ok någonstans.

Till sist då lite positiva saker med spelet vilka inte förtjänar numrering.. Grafiken är OK men absolut inte häpnadsväckande.. Fysiken på VEGETATIONEN är fantastiska, speciellt hur den reagerar på explosioner. Chill att gå omkring o kolla in solens effekter from dusk till dawn och känna hettan på de norra savannerna men detta avbryts oftast, som tidigare nämnts, av iq-befriade gängmedlemmar som skjuter på allt (eller var det bara på mig?) som rör sig borta i horisonten.

Det kan helt ärligt inte vara möjligt att skaparna har testat detta spel tillräckligt (om ens en par timmar?) och därefter kommit fram till slutsatsen "Skitbra! Nu lanserar vi!"? Om man tänker på alla BRUTALA brister som folk påpekat på endast detta forum, så känns det orimligt att ett så stort spelföretag som ubisoft kan ha missat så vitala punkter i ett spel som de faktiskt har.

Det är löning så imorn ska jag köpa 24 tums skärm och spela Warhead! Ciaooo Bella!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Äh, jag kan bara säga att det är lättare att klaga än att komma med positiv konstruktiv kritik. Som denna tråden har kommit till är det snarare rena häxjakten och alla försöker överträffa varandra till det yttersta. Verkar som om alla med negativ kritik varit på samma stand up konvent...

Spelet är långt ifrån så dåligt som dom flesta här vill få det till. Det är fasiken så mycket roligare än crysis och bia:hh tillsammans. Och om man ser till vem som klagar på spelet mest så är det med största sannolikhet crysis fanboys club...

Tycker det har varit en hel del bra inlägg angående spelets brister däremot verkar ingen kunna skriva vad som är så jävla bra med spelet? Det enda jag läst har väl varit att grafiken är bra men om det är det enda spelet har att komma med är det ganska illa.

Men eftersom det är bättre än både crysis och bia:hh så kan du väl berätta just vad det är som gör spelet så bra? Jag är jävligt nyfiken att höra iaf.

Medlem

Tänkte köpa far cry 2. Men står över efter att jag kört "hos en kompis" och nu vet jag vad det går för. Definitivt inget köp.

Detta spel kunde blivit så mycket mer om dem lagt mer tid på det!

Blir köp av Crysis ist och köra multiplayer.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Richiraptor:

hahaha kolla GPs review.. dom går verkligen emot va alla skriver här. o sågar gta iv

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=607&a=453780&ref=puff

Orka att de ens lägger tid på att "testa" spel när det blir så fjuttiga och innehållslösa recensioner.
Det hade inte förvånat mig om recensenten bara läst igenom någon annan sidas recension, kortat ner och skrivit om.

Dom gav ju Gta IV 2fyrar åh, sa att det va inget nytt.. samma vanliga gta..:P hur kan dom säga att detta inte kommer i närheten av gta iv o så fick dom samma betyg.. hmm

ps. ett ord jag tröttnat välldigt mycket på, blir typ irriterad man bara hör det eller läser.. Hajp/hype whatever.. orka tjöta.. alla som pratar om att hajpen o hur dom lurat er.. sen när är reklamen 100% sann? ursäkta men, idioter.

Skriv svar