Samlarutgåvan av Fable 2 decimerad

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av Silentzio:

Jag har aldrig någonsin funnit anledning till att betala extra för en samlarutgåva.. brukar folk seriöst köpa sådana?

Ja absolut. World in Conflict vart ju hur grymt som helst med Behind the Scenes video, dokumentär om Berlinmuren och även en bit av den med äkthetsbevis

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Seriöst??? Nu blir jag fan galen. undrar hur det blir i sverige... Beställde ju CE för figuren och allt coola extra. Kan de inte bara skjuta fram releasen och göra klart spel hel***** istället för att göra sånt här trams.

Du får väl vänta isåfall. Du kan ju inte begära mera? Vad ska du göra? Skicka brev? Skaffa namnpåskrivninar.

Köp inte spelet om du inte ska köpa det. Snacka inte då heller.

Jag köper Fable 2 eftersom jag älskade Fable 1.

Tror ni alla att ni ska få nån Halo 3 hjälm eller? Dom har ju sänkt priset också så var nöjda istället. Var nöjda att spelet är klart!

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av lyrael:

Seriöst??? Nu blir jag fan galen. undrar hur det blir i sverige... Beställde ju CE för figuren och allt coola extra. Kan de inte bara skjuta fram releasen och göra klart spel hel***** istället för att göra sånt här trams.

Du får väl vänta isåfall. Du kan ju inte begära mera? Vad ska du göra? Skicka brev? Skaffa namnpåskrivninar.

Köp inte spelet om du inte ska köpa det. Snacka inte då heller.

Jag köper Fable 2 eftersom jag älskade Fable 1.

Tror ni alla att ni ska få nån Halo 3 hjälm eller? Dom har ju sänkt priset också så var nöjda istället. Var nöjda att spelet är klart!

Spelet är inte klart


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tror ni alla att ni ska få nån Halo 3 hjälm eller? Dom har ju sänkt priset också så var nöjda istället. Var nöjda att spelet är klart!

1. Vi skulle få en hobbe-figur.
2. Priset är inte sänkt i Sverige.
3. Live Co-Op saknas, spelet är alltså inte klart.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:

Tror ni alla att ni ska få nån Halo 3 hjälm eller? Dom har ju sänkt priset också så var nöjda istället. Var nöjda att spelet är klart!

1. Vi skulle få en hobbe-figur.
2. Priset är inte sänkt i Sverige.
3. Live Co-Op saknas, spelet är alltså inte klart.

Stog för några dagar sen : Fable 2 har gått guld.

Ett spel är aldrig klart tills dom slutar patchar det, eller har jag fel nu?

Var nöjd att du får spela spelet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av lyrael:

Seriöst??? Nu blir jag fan galen. undrar hur det blir i sverige... Beställde ju CE för figuren och allt coola extra. Kan de inte bara skjuta fram releasen och göra klart spel hel***** istället för att göra sånt här trams.

Du får väl vänta isåfall. Du kan ju inte begära mera? Vad ska du göra? Skicka brev? Skaffa namnpåskrivninar.

Köp inte spelet om du inte ska köpa det. Snacka inte då heller.

Jag köper Fable 2 eftersom jag älskade Fable 1.

Tror ni alla att ni ska få nån Halo 3 hjälm eller? Dom har ju sänkt priset också så var nöjda istället. Var nöjda att spelet är klart!

Man kan väl begära att de skall leverera vad de lovar?
Eller det kanske inte gäller längre.
Är ett spel skit kasst och man hypat det innan så är det väl en sak, men när man inte ens kan ge de extra saker man lovat i en samlar utgåva som man tagit 300:- extra för så e man fan ute på hal is.

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av Silentzio:

Jag har aldrig någonsin funnit anledning till att betala extra för en samlarutgåva.. brukar folk seriöst köpa sådana?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Blir inge mer Peter M spel för mig, lika lite som jag köper Failcom's hype. Varenda gång har man suttit efteråt och haft ågren för att man varit så korkad att man köpt skiten. Inte denna gång.

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av frunk:
Skrivet av Silentzio:

Jag har aldrig någonsin funnit anledning till att betala extra för en samlarutgåva.. brukar folk seriöst köpa sådana?

Medlem

Tokar, ni sammlar uppenbarligen inte på spel.
hur kan man få snygga spel-hyllor utan CE versioner?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Samlarutgåva på webhallen : 699 kr

Spelet : 599

Sänkt priset.. jo det har dom!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Samlarutgåva på webhallen : 699 kr

Spelet : 599

Sänkt priset.. jo det har dom!

Har dom? Jag fick första versionens LCE på GAME för 649kr inkl frakt och Pub Games.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Poängen i slutändan är inte priset, det är att dem utlovat något som i många fall fått konsumenter att förboka deras spel. När det gäller specialutgåvor så är det inte spelet i sig som säljer, det är extrasakerna all the way. Vill man ha bara spelet, ja då köper man bara spelet.

Och jag tycker att vi ska komma ihåg att det inte är ett privelegium i att spela deras spel (Eller ja, det kanske är ett Ilandsprivelegium att spela spel rent generellt), men i botten skapar dem spel åt oss konsumenter. Termen att vi ska vara nöjda med att få spela spelet och sen vara tysta är en farlig term. För så fort vi börjar följa detta så är det inte konsumenterna makten ligger hos, det blir företagen. Följden blir förstås undermåliga produkter vilket iallafall jag tycker vi har nog med som det är!

Överallt så gäller principen att det man lovat att leverera, det ska man också leverera annars så ska man anses som oseriös. Varför ska det inte gälla samma princip här då dem sålt förbokningar på vad dem lovat?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Avbeställde min kopia.... tar den från PB .....

Medlem
Skrivet av Color42:

Avbeställde min kopia.... tar den från PB .....

Jag ska bli lika tuff som dig när jag blir stor!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Så... Vad är egentligen med i CE versionen nu då?
Känner mig lite besviken på den, bara för att man bokat och betalat redan x)

Medlem

Upp till kamp, nu blir det revolution!
Man borde anmälda dom till KO.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar