2,5 miljoner sålda Kinect på 25 dagar

Robot
2,5 miljoner sålda Kinect på 25 dagar
Medlem
2,5 miljoner sålda Kinect på 25 dagar

100000 kinect / dag. Många feta amerikaner finns det... Det vet man ju

Medlem

2,5 miljoner? Hur fasen gick det till?

Medlem

Enligt en enig spelpress tycks det finnas många "bra spel" till Kinect som snittar 7-8/10 om inte bättre. Spel som Kinectimals, Dance Central, Your shape...
Tycks som om den svenska icke-professionella spelpressen (aftonbladet och "vanliga hemsidor) såväl som övrig internationell spelpress tycks gilla Kinect och en hel del av spelen
Å andra sidan är Kinect grymt kul, och erbjuder nya funktioner till spelandet, samt lite välbehövlig träning. Inte så hardcore, men otroligt kul

Medlem

Frågan är inte när, utan OM de bra spelen kommer!

Medlem

Man får hoppas på att Microsoft har fixat responsen till nästa version av Kinect.
Var på Webhallen i Stockholm, där hade dom satt upp en Kinect och folk som stod och hoppade som galningar, för att sekunden senare se gubben på lådbilen som gick på räls, hoppa. Det är inte bra alls. Jag vill se ett Kinect där responsen är direkt när man utför en rörelse, inte som det är nu, typ 1 sekunds fördröjning.

Inaktiv

Behöver inte fixa någon respons - sluta snacka gojja ni som inte har kinect. Jag har två och de är super. Laggen som ni pratar om är icke existerande. Testa själva innan ni försöker snacka ner kinect.

Inaktiv
Skrivet av chrillemeter:

Man får hoppas på att Microsoft har fixat responsen till nästa version av Kinect.
Var på Webhallen i Stockholm, där hade dom satt upp en Kinect och folk som stod och hoppade som galningar, för att sekunden senare se gubben på lådbilen som gick på räls, hoppa. Det är inte bra alls. Jag vill se ett Kinect där responsen är direkt när man utför en rörelse, inte som det är nu, typ 1 sekunds fördröjning.

Det kan du redan idag med kinect. Adventures kanske är laggigt, men det är inget man tänker på och dessutom är det inte hårdvarans fel OM det nu skulle vara så.

Medlem

det är sjukt bra det säljer bra, för att vara så dåligt egentligen

Inaktiv

Det är inte konstigt alls att en så bra produkt säljer så bra..... sluta nu vara avundsjuka alla ni som sitter på "andra lösningar" och testa kinect med öppet sinne så ska ni att även ni kommer gilla det.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Man får hoppas på att Microsoft har fixat responsen till nästa version av Kinect.
Var på Webhallen i Stockholm, där hade dom satt upp en Kinect och folk som stod och hoppade som galningar, för att sekunden senare se gubben på lådbilen som gick på räls, hoppa. Det är inte bra alls. Jag vill se ett Kinect där responsen är direkt när man utför en rörelse, inte som det är nu, typ 1 sekunds fördröjning.

Plus på SVT gjorde faktiskt ett test på responsen på Wii, Move och Kinect. Gissa vilken som var bäst, jo Kinect tro det eller ej. Står det ett Kinect uppställt på Webhallen så tror jag inte den är kalibrerad för alla kroppar, kanske därför det ser konstigt ut.

Säger inte att jag gillar Kinect, skulle aldrig köpa den för det priset som är nu själv. Just stating the facts.


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem

Jag skulle vilja se ett spel som man har den vanliga kontrollen till men kan använda sig av Kinect också på något sätt. Hade varit intressant att se men PS Move har imponerat mig mer hittils.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Föga förvånande, det är ju rätt revolutionerande teknologi. Jag saknar dock röststyrningen, fast vad jag har hört kommer det nästa år med en patch, om det nu kan stämma?

Och sen för att påtrycka att responstiden inte alls är kass, Dance Central tex fungerar alldeles utmärkt. För en casual gamer som mig rekommenderar jag starkt Kinect, och jag kan knappt bärga tills nya fräcka lir som utnyttjar tekniken på nytt sätt, ie Star Wars Kinect

Inaktiv

Man kan testa röststyrningen redan nu om man vill, dock inte online (längre). Funkar riktigt bra. Gäller bara att man sätter boxen till annan region(US). Jag har kört den även på onlinedelarna och den funkar smärtfritt! Kommer bli glad när den släpps här. Dock saknar jag kinect styrning på nätverksmedia =(

Inaktiv
Skrivet av Vippe:

Frågan är inte när, utan OM de bra spelen kommer!

Säger en person som har ps3 och ingen xbox, förvånande ? Nej.

Vet du ens vilka för spel som kommit till Kinect ?

Flertalet har fått bra betyg på diverse ställen.
Och dessutom är det ju nyligen släppt.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Det är inte brist på bra spel utan snarare på olika typer av bra spel. Ingen frisk människa som gillar dansspel kan klaga på Dance central.

Problemet med fördröjningen ligger inte endas i kinect utan också i folks tv-apparater. Det hela handlar om att det kommer till en viss gräns innan vi börjar reagera. Många sitter med tv-apparater som har uppåt 100 ms fördröjning. Det kan bli ännu värre utan game-mode eller med interpolering på. Inte minst ny s k LED-LCD har börjat få rejäla fördröjningar och det är få tv-apparater (typ bara Panasonic plasma det här året) som har någ fördröjning (under 20ms). LG:s plasmor har t.ex. typ 80ms.

Detta behöver inte vara någon katastrof i sig självt när man spelar ett spel. 80 ms går att vänja sig vid. Men när kinect lägger på ytterligare än 120 ms (vild gissning) blir det helt plötsligt extremt och man kommer långt över toleransnivån...

Problemet är alltså att mångas tv-apprater redan ligger på en sådan nivå att man helt enkelt inte kan hantera mer fördröjning. Hade man inte haft någon fördröjning där hade man däremot inte klagat på fördröjningen i kinect...

Fördröjingen mellan när du ska göra saker och när det händer i spelet kan man som speltillverkare korrigera för rätt bra på sinnrika vis så det är mest att det händer på skärmen som är det stora problemet och som inte går att komma runt.

Ironin ligger i att de som faktiskt har tv-apprater med lite lagg sannolikt är sådana personer som är extra känsliga för lagg och därför har letat med ljus och lykta för att slippa detta. Dessa personer kommer ine heller gilla kinect.

Det jag funderar på nu personligen är ju om det är värt att köpa en ny tv utan massa lagg för att få ut max av kinect...

Eller om det ändå är så att industin kommer inse detta och göra spel utifrån det. I spel som dance central kan ju ha hur mycket lag som helst eftersom det går att justera så att det inte spelar någon som helst roll. Det är bara att spelar låten och bilden lite före så blir det perfekt synkat. Fördröjningen blir alltså inget problem alls i det spelet (om man inte tittar på sin avbilds rörelser dvs!) när man väl har kalibrerat.

Värre är det ju i spel med 1/1 rörelser i realtid där man styr händelserna och inte bara härmar efters om i guitar hero, dance central-typen av spel, då blir det ju påtagligt med lagg.

Inaktiv

Faktum är att det spelet som har en viss fördröjning är ju spelet som hänger med kinect,
och det är ju inget direkt lysande drag av MS.

Men för min del så är det inte direkt störande, eftersom medföljande spelet inte är nåt direkt avancerat spel där superprecision krävs.

Man hoppar och styr en gummibåt, tätar läckor slår på bollar medmera utan större problem.

Övriga spel såsom Crossboard 7 funkar riktigt bra med bra respons.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

2,5 miljoner? Hur fasen gick det till?

Tycker inte det låter så konstigt, alla gillar ju inte såkallade hardcore spel,
det är ju många som helst föredrar såkallade seriösa spel som Call of duty och sånt,

och dom har ju oftast nån tjej eller kille eller familjemedlem som gärna vill spela också,
men föredrar enklare spel där det är aktivitet som gäller.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv

Skönt att få alla Move-fanboys på plats. Folk sa att detta skulle floppa, nejnej! 3D och Harcore är inte framtiden.

Kolla på Minecraft och Wow...

Medlem

Det som är tragiskt är att spelvärlden fokuserar mer och mer på konsol-världen istället för PC. PC är så grymt mycket bättre än både PS3 och Xbox360 och man mår bara illa av alla konsol-fanboys.

Medlem

Jag äger move och är väldigt nöjd. Har testat kinect och kan se charmen i det hela, men jag delar dock inte samma åsikt som testet som gjordes på Svtplus.

I min mening är move bättre för precision än kinect, move kan dessutom göras mer precis om playstation partner kräver det enligt utvecklarna av move.

Jag tycker det är bra med motion games och tillbehör säljs i miljoner oavsett enhet eftersom det kommer ge oss bättre spel i framtiden.

Här ett exempel på hur det fight reagerar på move, bra video.
http://www.youtube.com/watch?v=15C8j6o9fKI&feature=player_emb...

Medlem
Skrivet av Dreako:

Det som är tragiskt är att spelvärlden fokuserar mer och mer på konsol-världen istället för PC. PC är så grymt mycket bättre än både PS3 och Xbox360 och man mår bara illa av alla konsol-fanboys.

Visst är det trist när det gäller vissa spel typ FPS... men sånt här är ju till för konsolmarknaden... köra såna här spel och typ guitar hero och liknande på PC skulle ju bara vara värdelöst... jag är inte trött på konsol-fanboys... jag är trött på de som gnäller om att det dom kör är bäst dvs de som bara spelar pc, xbox 360 eller ps3... olika spel passa olika bra på olika maskiner

Medlem
Skrivet av oNliner:

Plus på SVT gjorde faktiskt ett test på responsen på Wii, Move och Kinect. Gissa vilken som var bäst, jo Kinect tro det eller ej. Står det ett Kinect uppställt på Webhallen så tror jag inte den är kalibrerad för alla kroppar, kanske därför det ser konstigt ut.

Säger inte att jag gillar Kinect, skulle aldrig köpa den för det priset som är nu själv. Just stating the facts.

Jag såg oxå det och Wii hade 0 fördröjning medan PS3 och Kinect hade 0.3 och 0.6 sek fördröjning!

Inaktiv

Säger bara detta: Stackars de som har Kinect och inte vet om att Microsoft spionerar på dem 24/7 genom mikrofonen och webbkameran. Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8130444.ab

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Säger bara detta: Stackars de som har Kinect och inte vet om att Microsoft spionerar på dem 24/7 genom mikrofonen och webbkameran. Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8130444.ab

På med foliehatten!

1
Skriv svar