Intryck av Enslaved
Jag körde igenom demot av Enslaved igår och det var en resa mellan "meh" och "woh". Det största meh:t var kontrollen, det fanns någon märklig fördröjning i allt som jag inte alls synkade med. Ett mindre, och som senare byttes mot ett woh, var bandesignen. Jag undrade vad sjutton Team Ninja höll på med, det var samma identiska korridorer efter varandra inuti slavskeppet.
Jag skulle gissa att det var just för att förstärka svindelkänslan när jag väl fick kuta utanför skutan. Minuterna fram till kraschen var rejält välsvarvade, ett stort woh. Måste spela resten.
Lyssna på Virtuellt-Veckan med mig och @vicachu
Håller ni med pm kontrollerna? Kändes lite som en gammal trådlös mus.
Lyssna på Virtuellt-Veckan med mig och @vicachu
Det enda med Enslaved som inte gjorts bättre på annat håll är interaktionen och dialogen mellan karaktärerna, Plattformandet och combat är för enkelt. Nä, detta är ett spel där Cut-scenerna gör spelet.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett