Minecraft släpps samtidigt som Skyrim

Robot
Minecraft släpps samtidigt som Skyrim

Det svenska spelet går från beta till färdigt 11 november och Notch hoppas kunna belöna sig själv med nästa del i Elder Scrolls-serien.

#minecraft, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Minecraft släpps samtidigt som Skyrim

Frågan blir ju då vad man ska spela 11/11/11, skyrim eller minecraft

Medlem

Inte Minecraft iaf lololo

Medlem

Battlefield 3 kommer jag spela !


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Ja, bf3 om det är släppt!

Medlem

Så länge som Survival får något slags av slut så blir jag nöjd.
Men ja, Minecraft kommer ha det svårt i år, även om spelupplevelsen är riktigt bra.

Tufft spelår i år. Om man inte är en riktigt dedikerad MC fan så kommer det mycket gott annat i vägen.
BF3, MW3 (hoppas verkligen det blir "bra"), TES5, Duke Nukem (inte årets spel, men måste ändå uppleva det), Portal 2, Mass Effect3, Brink, The Witcher2, Deus Ex3. Några av de spelen jag vill köra som har preliminära släpp i år. Stackars plånboken

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Medlem

Fixa multiplayer, allt annat kvittar

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?

Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Spelt kommer ha passerat 2 miljoner sålda exemplar långt innan det lämnar beta, till skillnad från stora titlar så behöver Mojang därför inte bry sig om hur det går under den första försäljningsveckan. Spelet är redan uppmärksammat och drar in pengar.

Skyrim känns för övrigt betydligt mindre intressant än Minecraft och ev. BF3. Oblivion 1.5 ungefär.

Medlem

Jag är personligen trött på FPS spel över hivid taget...Men bf3 kommer säkert bli skit bra. Men jag kommer i allafall lira tes ´v skyrim. Har nötat alla offline rpg spel som in i tusan.

Medlem

Han har helt rätt. Med Skyrim börjar mitt nya liv. Århundradets spel efter Oblivion.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Så länge som Survival får något slags av slut så blir jag nöjd.
Men ja, Minecraft kommer ha det svårt i år, även om spelupplevelsen är riktigt bra.

Tufft spelår i år. Om man inte är en riktigt dedikerad MC fan så kommer det mycket gott annat i vägen.
BF3, MW3 (hoppas verkligen det blir "bra"), TES5, Duke Nukem (inte årets spel, men måste ändå uppleva det), Portal 2, Mass Effect3, Brink, The Witcher2, Deus Ex3. Några av de spelen jag vill köra som har preliminära släpp i år. Stackars plånboken

Hoppas inte för mkt på MW3, vi har sätt dem andra 2.
Hursomhelst det ja undrar är vad för typ av slut man ska ha på survival?
¨Grattis du har nu spenderat CA 27timmar på att mine:a o bygga hust parker skäpp etc etc, och nu har du överlevt 256 nätter (som du sovit bort i en säng) grattis du klarade av det, nu kan du antingen sluta spela lr börja om från början¨ ?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Han har helt rätt. Med Skyrim börjar mitt nya liv. Århundradets spel efter Oblivion.

Haha hoppas du är oseriös annars har det fan gått långt. :derp:

Skrivet av StrongBad:

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Det behövs både och. Finns hur många utvecklare som helst som har arbetat efter den filosofi du föreslår, men som inte lyckats hålla sig vid liv på grund av dåligt affärstänk. Om fler utvecklare hade hittade en bra balans av business och kvalitetstänk så hade spelbranschen haft ett ännu bättre rykte Jag hoppas verkligen att Mojang hitter den balansen, och inte sabbar för sig själva genom att stirra sig blinda på ohållbara filosofier.

Så stor grej är det inte att tidigarelägga releasen två veckor för att inte krocka med Skyrim. Speciellt inte för ett så litet och agilt företag som Mojang. Att lägga releasen samtidigt som ett annat spel bara för sakens skull, det är inte kvalitetstänk, det är bara dumt.

Medlem
Skrivet av rysssen:

Fixa multiplayer, allt annat kvittar

Vad ska fixas i multiplayer? Funkar fint, kanske någon mer bugg än i singleplayer. Men ändå.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?

Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.

Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?

har inte det med högre kvalitetstänket att göra ? han har från början insett att han måste ändra/lägga till saker och därför gjort det lätt att ändra/lägga till.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av slartibartfast:

liiiite bättre affärstänk kan man ha.

Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.

Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.

Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?

Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.

Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !

Absolut inte, då blir det Modern Warfare 2 av det hela. Dem lyssnade ta-mej-fan på allt som deras 'fans' (läs: 12-åriga britter) sa, och du ser vad som blev av det spelet.

Förövrigt så har Notch själv sagt att han inte gör som fansen säger, och inte har några planer på att göra det. Det är fansen som anpassar sig efter Notch, inte tvärtom.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag tror att Markus Persson kommer ha fullt upp att spela Skyrim och därför inte kommer ha tid att uppdatera Minecraft, och därför släpper man fullversionen på samma datum.

Medlem

Vilket jädra spelår detta kommer bli. Och jag som hade lovat mig själv att minimera datortiden ;p

Härligt att se att det ändå kommer dröja innan det blir "färdigt" hoppas vi kommer få se mycket mer saker i spelet!


signatur

Life is short , play more

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Jesper1230:

Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !

Absolut inte, då blir det Modern Warfare 2 av det hela. Dem lyssnade ta-mej-fan på allt som deras 'fans' (läs: 12-åriga britter) sa, och du ser vad som blev av det spelet.

Ja vi ser vad som blev av det spelet. Det mest framgångsrika FPS-spelet någonsin. Har till och med fler onlinespelare än sin "kusin" Black Ops just nu, trots att det är ett år äldre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Slimebeast:

Han har helt rätt. Med Skyrim börjar mitt nya liv. Århundradets spel efter Oblivion.

Haha hoppas du är oseriös annars har det fan gått långt. :derp:

Huh? Jag har lagt ner över 2000 timmar på Oblivion och ca 750 timmar på Morrowind. Överfantastiska spel och nästan obeskrivliga upplevelser. Det enda jag bryr mig mer om än Elder Scrolls är min familj och min hund.

Vad är ditt allra bästa spel?


signatur

Memento Mori

Medlem

detta år...bästa spelåret(om diablo3 släpps) skyrim,bf3 och som tidigare diablo3: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

BF3 rätt igen kommer jag så klart och så kommer jag Vaska ett MW3 på GAME och sedan bar bryta sönder det andra som jag vore en arg hund som rev upp en riktigt fin kudde men med mask inuti hehe:D

Medlem

alla har snart tröttnat på de, så vid lanseringen lär de inte bli någon hype iaf.

Ish
Medlem

Kan man få den färdiga versionen i typ.. INTE Java?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar