Minecraft släpps samtidigt som Skyrim
Det svenska spelet går från beta till färdigt 11 november och Notch hoppas kunna belöna sig själv med nästa del i Elder Scrolls-serien.
#minecraft, #the-elder-scrolls-v-skyrim
Så länge som Survival får något slags av slut så blir jag nöjd.
Men ja, Minecraft kommer ha det svårt i år, även om spelupplevelsen är riktigt bra.
Tufft spelår i år. Om man inte är en riktigt dedikerad MC fan så kommer det mycket gott annat i vägen.
BF3, MW3 (hoppas verkligen det blir "bra"), TES5, Duke Nukem (inte årets spel, men måste ändå uppleva det), Portal 2, Mass Effect3, Brink, The Witcher2, Deus Ex3. Några av de spelen jag vill köra som har preliminära släpp i år. Stackars plånboken
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?
¯\_(ツ)_/¯
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?
Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Spelt kommer ha passerat 2 miljoner sålda exemplar långt innan det lämnar beta, till skillnad från stora titlar så behöver Mojang därför inte bry sig om hur det går under den första försäljningsveckan. Spelet är redan uppmärksammat och drar in pengar.
Skyrim känns för övrigt betydligt mindre intressant än Minecraft och ev. BF3. Oblivion 1.5 ungefär.
Så länge som Survival får något slags av slut så blir jag nöjd.
Men ja, Minecraft kommer ha det svårt i år, även om spelupplevelsen är riktigt bra.
Tufft spelår i år. Om man inte är en riktigt dedikerad MC fan så kommer det mycket gott annat i vägen.
BF3, MW3 (hoppas verkligen det blir "bra"), TES5, Duke Nukem (inte årets spel, men måste ändå uppleva det), Portal 2, Mass Effect3, Brink, The Witcher2, Deus Ex3. Några av de spelen jag vill köra som har preliminära släpp i år. Stackars plånboken
Hoppas inte för mkt på MW3, vi har sätt dem andra 2.
Hursomhelst det ja undrar är vad för typ av slut man ska ha på survival?
¨Grattis du har nu spenderat CA 27timmar på att mine:a o bygga hust parker skäpp etc etc, och nu har du överlevt 256 nätter (som du sovit bort i en säng) grattis du klarade av det, nu kan du antingen sluta spela lr börja om från början¨ ?
Rwa?
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Det behövs både och. Finns hur många utvecklare som helst som har arbetat efter den filosofi du föreslår, men som inte lyckats hålla sig vid liv på grund av dåligt affärstänk. Om fler utvecklare hade hittade en bra balans av business och kvalitetstänk så hade spelbranschen haft ett ännu bättre rykte Jag hoppas verkligen att Mojang hitter den balansen, och inte sabbar för sig själva genom att stirra sig blinda på ohållbara filosofier.
Så stor grej är det inte att tidigarelägga releasen två veckor för att inte krocka med Skyrim. Speciellt inte för ett så litet och agilt företag som Mojang. Att lägga releasen samtidigt som ett annat spel bara för sakens skull, det är inte kvalitetstänk, det är bara dumt.
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?
Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.
Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !
¯\_(ツ)_/¯
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?
har inte det med högre kvalitetstänket att göra ? han har från början insett att han måste ändra/lägga till saker och därför gjort det lätt att ändra/lägga till.
liiiite bättre affärstänk kan man ha.
Det är inte affärstänket som gjort Mojang framgångsrika och så enormt uppskattade, det är deras förmåga att lyssna till fansen och att implementera nya och roliga detaljer i spelet.
Om fler utvecklare gjorde som Mojang, hade mindre affärstänk och mer kvalitetstänk, så skulle utvecklarbranschen ha så enormt mycket bättre rykte.
Dock så är det kanske lite lättare för Mojang att ändra i Minecraft än det är för andra spel ?
Absolut, men det förändrar inte min poäng. Att Mojangs fokus på spelets innehåll istället för affärsmodeller är något som fler utvecklare borde ha.
Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !
Absolut inte, då blir det Modern Warfare 2 av det hela. Dem lyssnade ta-mej-fan på allt som deras 'fans' (läs: 12-åriga britter) sa, och du ser vad som blev av det spelet.
Förövrigt så har Notch själv sagt att han inte gör som fansen säger, och inte har några planer på att göra det. Det är fansen som anpassar sig efter Notch, inte tvärtom.
Klart håller med din poäng till 100% alla borde följa vad fansen vill !
Absolut inte, då blir det Modern Warfare 2 av det hela. Dem lyssnade ta-mej-fan på allt som deras 'fans' (läs: 12-åriga britter) sa, och du ser vad som blev av det spelet.
Ja vi ser vad som blev av det spelet. Det mest framgångsrika FPS-spelet någonsin. Har till och med fler onlinespelare än sin "kusin" Black Ops just nu, trots att det är ett år äldre.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Han har helt rätt. Med Skyrim börjar mitt nya liv. Århundradets spel efter Oblivion.
Haha hoppas du är oseriös annars har det fan gått långt. :derp:
Huh? Jag har lagt ner över 2000 timmar på Oblivion och ca 750 timmar på Morrowind. Överfantastiska spel och nästan obeskrivliga upplevelser. Det enda jag bryr mig mer om än Elder Scrolls är min familj och min hund.
Vad är ditt allra bästa spel?
Memento Mori
alla har snart tröttnat på de, så vid lanseringen lär de inte bli någon hype iaf.