Medlem
WiiWare?

Den här frågan kanske har ställts förut men jag hitta inte något liknande fråga.

Har det kommit några uppgifter när WiiWare kommer till Europa? Tror jag läste någonstans att det skulle komma nästa år, men det låter lite långt med tanke på att USA och Japan har det redan.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

^- Varför skulle det låta långt? Vi fick vänta på brawl i ett halv år.

MFC
Medlem

hm, av någon anledning så minns jag att Gameboy (nej, inte färg-versionen) släpptes i USA .. bra långt innan det släpptes i Sverige. Inget unikt m.a.o.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

WiiWare finns nu i Europa! Tog väl inte så lång tid?

Inaktiv

Någon som provat på att köpa några spel till WiiWare? Är sugen på Lost Winds och Final Fantasy, men de får mixade recensioner så e lite skeptisk.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Jag har köpt Dr. Mari & germ buster. Det är svinkul. Germ buster kan man spela två spelare med varandra och Dr. Mario går utmärkt att köra splitscreen såväl som över nätet. Lyd mitt generella råd bara, spela inte mot spelare vars namn består av japanska tecken!

Medlem
Skrivet av Nolite:

Någon som provat på att köpa några spel till WiiWare? Är sugen på Lost Winds och Final Fantasy, men de får mixade recensioner så e lite skeptisk.

Jag laddade hem LostWinds och TV Game Show eller vad det heter. Jag kan ju säga att LostWinds är riktigt mysigt med väldigt originella kontroller, som fungerar riktigt bra. Man kan också spela två, ungefär som i Mario Galaxy, båda spelarna har en varsin markör man kan dra vinden med.

TV Game Show spelade jag med en polare igår, och det var ruskigt kul. Det liknas väl bäst med Jeopardy, förutom att alla får en gemensam fråga och den som svarar först får mest pengar. Man dessutom kan välja lätta, medel eller svåra frågor. Man kan även spela ett minispel som liknar "Vem vill bli miljonär?"

Jag ger tummen upp åt båda, lätt värda 100~ spänn styck. Jag personligen har inte haft lika kul med vare sig Zelda: Twiligt Princess eller Metroid Prime 3.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Någon som provat på att köpa några spel till WiiWare? Är sugen på Lost Winds och Final Fantasy, men de får mixade recensioner så e lite skeptisk.

Tanka hem final fantasy från wiiware..

Enligt mig så är spelet värt sina 1500 poäng helt klart..
Men för att få all glädje ur spelet så måste man tanka hem en massa extra grejor för 1600 poäng till.

Av det blir spelet lite bättre och lite lättare kanske. Men är inte värt 3100 poäng som allt kostar tillsammans.

Problemet är juh att när man tankar hem spelet så vill man ju ha hela och det får man inte för det priset som wiiware först berättar.

Nå spelet går mest ut på att springa omkring i sitt slott och prata med folk för att hålla moralen uppe och bygga hus för att träna och få äventyrare som gör alla quests åt dig, för som kung får du endå inte göra dom.

Kul spel och skulle ge en 3/5 för det om man inte var tvungen o tanka hem en massa extra. För då ger jag den 2/5

1
Skriv svar