EA teasar Dead Space 3

KoP
Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av KoP:

Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G.

Inga plötsliga hints? Hörde du inte vad de sa efter eftertexterna?
Tar bara med en del av konversationen:
- "Marker site 12 is a total loss"
- "Pity. The other sites will have to pick up the pieces."

Minns när min kompis berätta om det. Satt man där och plåga sig igenom en kvart lång credits bara för att se den lilla scenen. Önskar att han bara hade sagt det till mig direkt istället xd

Haha! Brukar alltid plåga mig igenom creditsen till spel. För oftast gömmer dom alltid något i slutet. Fast i detta fallet hade jag helt glömt bort vad som följde efter eftertexterna i DS2.

Medlem

Grymt! Hoppas de inte ändrar för mycket på konceptet från DS 2 bara, framförallt den rakt av briljanta hardcore-nivån - brutalt och intensivt, med maximalt tre saves och inga checkpoints alls vilket garanterar en finfin tryckande stämning som man kan skära i med motorsåg.

Inaktiv
Skrivet av Salami:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Salami:

Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.

Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.

Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.

Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.

Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.

Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva

vad menar du med vettigare?
Menar du att det inte är genomtänkt?
Välformulerat? och beskriver en tankegång och problematiken exakt med detta spel och många av dagens modärna spel?

http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/28/why-modern-warfare...
En artikel om MW3 som ett så kalla un-Game och där janitor också nämns, ej i samma kontext men ändå åter igen ett stort modärnt spel som känns som ett "un-Game"

Var jag och mina vänner som formulerade "janitor" games rätt tidigt i Dead space 1 för var så vi kände oss och kännslan vi hade och den kännslan förföljde oss hela spelet.

Problemet blir väl när de uppfinner fel hela tiden som gör att skeppet hotas. istället för att ha en naturlig känsla.

Men kanske kommer ifrån den modärna så kallade "Janitor" musiken som folk gillar idag.

Bara slå på nyaste Chris Brown hitten som hela tiden uppmanar en att "put your hands up" "turn the music up" "you are sexy, and you know it" etc

Men nu slutar min Rant som uppenbarligen inte förstås på Fz

Nu kom du med en vettigare förklaring. Den förra var faktiskt riktigt barnslig och dålig, kan du inte acceptera det så är det ditt eget bekymmer men fler tyckte den var riktigt värdelöst formulerad också

Medlem

Härlig spelserie! hoppas på en fin collectors edition denna gång

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av KoP:

Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G.

Minns när min kompis berätta om det. Satt man där och plåga sig igenom en kvart lång credits bara för att se den lilla scenen. Önskar att han bara hade sagt det till mig direkt istället xd

Haha! Brukar alltid plåga mig igenom creditsen till spel. För oftast gömmer dom alltid något i slutet. Fast i detta fallet hade jag helt glömt bort vad som följde efter eftertexterna i DS2.

Brukar även lite på skoj fundera varför folk går innan filmen på biografen är klar också
Vill ju också visa lite vördnad åt de som kämpat med spelet/filmen. Sen brukar det ju också vara en bra låt eller två

signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av KoP:

Jag gjorde det med Diablo 3 nu senast. Nog en halvtimme lång och där var inget där ändå

12
Skriv svar