Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Ungefär lika fantasilöst som Playstation 2, 3, 4.
Sega däremot hade iaf lite fantasi, såsom Sega Saturn och Sega Dreamcast.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Testpilot

Det som ser tråkigt ut med den kommande generationen av konsoller är att de verkar satsa på att de skall vara billiga och inte maxar prestandan.

Nån får gärna rätta mig hur det var då första Xbox/PS1/2 kom men nog fasen var de i framkant på teknologin precis som PS3 och 360 ?

Då PS3 och 360 kom så var de lika skarpa som PC hårdvaran under en tid , nästkommande generation av konsoller verkar enligt de rykten jag sett vara byggda på hårdvara som redan då grejerna släpps är 1 generation gammal ur PC synpunkt.

Detta innebär ju ännu större glapp om några år än vad vi har nu , särskilt om de tänker ha samma livslängd på konsollhårdvaran.

Man förstår att flera branchförespråkare börjar prata om att detta är sista generationen av konsoller.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dagens Xbox 360 spel ser ut som en påse med ****. En flera år gammal dator kan spela senaste Xbox 360 Unreal Engine 3 spelet på högsta inställningar.

Om 10 år kommer 1st GTX780 kunna spela senaste Xbox 720 Unreal Engine 4 på högsta inställningar garanterat.

Majoriteten bryr sig inte om sånt.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).

Välkommen till hack i skivan år 2005. År ut och in så sägs det att PC:n är död och ingen spelar på den, och att den marknaden kommer dö. Ändå så är den kvar, nu starkare än någonsin med digitala distributionssajter som Steam m.fl.

Inaktiv
Skrivet av mullvaden13:

eller så har man bara ett litet program (till exempel Robycopy) som utför ett script som tala om för datorn att kopiera olika platser på din lokala dator (så som skrivbordet, mina dokument, mina favoriter) dessa filer/mappar kopieras då till din user-katalog eller någon annan utdelad nätverksplats från din filserver som i sin tur gör dagliga backuper.

Det här är Microsoft vi pratar om. De borde köra Sharepoint och serverlösningar, inte jobba med dokument lokalt och manuella skript för att backa det. Går disken sönder så försvinner allt lokalt, och med lagen om alltings jävlighet så lär det hända 5 minuter innan man skulle köra det där skriptet för backup.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Kommer bli en intressant dag på jobbet för herr Nauren Kachroo idag

Det kan man säga, dags för honom att dra till arbetsförmedligen om allt det här stämmer


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Testpilot
Skrivet av Buio:
Skrivet av Pretorian24:

Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).

Välkommen till hack i skivan år 2005. År ut och in så sägs det att PC:n är död och ingen spelar på den, och att den marknaden kommer dö. Ändå så är den kvar, nu starkare än någonsin med digitala distributionssajter som Steam m.fl.

Det roliga är att på årets E3 mässa så var typ alla presentationer av storspel för konsoll gjorda på PC , presentationen och /eller demot kördes på PC hårdvara

Källa:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/07/pc-gaming-e3s-dirt...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av mullvaden13:

eller så har man bara ett litet program (till exempel Robycopy) som utför ett script som tala om för datorn att kopiera olika platser på din lokala dator (så som skrivbordet, mina dokument, mina favoriter) dessa filer/mappar kopieras då till din user-katalog eller någon annan utdelad nätverksplats från din filserver som i sin tur gör dagliga backuper.

Det här är Microsoft vi pratar om. De borde köra Sharepoint och serverlösningar, inte jobba med dokument lokalt och manuella skript för att backa det. Går disken sönder så försvinner allt lokalt, och med lagen om alltings jävlighet så lär det hända 5 minuter innan man skulle köra det där skriptet för backup.

Varför gnälla när man inte har någon koll på området? 1, läs på om redirects i Windows (och förmodligen också off-line files). 2, läs på om sharepoint, förstå sedan dess användingsområde. 3, läs på om Microsoft och deras interna IT. 4, fundera på varför du vill gnälla på saker när du uppenbarligen inte förstår eller tillför något som har med verkligheten att göra.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av mullvaden13:

eller så har man bara ett litet program (till exempel Robycopy) som utför ett script som tala om för datorn att kopiera olika platser på din lokala dator (så som skrivbordet, mina dokument, mina favoriter) dessa filer/mappar kopieras då till din user-katalog eller någon annan utdelad nätverksplats från din filserver som i sin tur gör dagliga backuper.

Det här är Microsoft vi pratar om. De borde köra Sharepoint och serverlösningar, inte jobba med dokument lokalt och manuella skript för att backa det. Går disken sönder så försvinner allt lokalt, och med lagen om alltings jävlighet så lär det hända 5 minuter innan man skulle köra det där skriptet för backup.

Varför gnälla när man inte har någon koll på området? 1, läs på om redirects i Windows (och förmodligen också off-line files). 2, läs på om sharepoint, förstå sedan dess användingsområde. 3, läs på om Microsoft och deras interna IT. 4, fundera på varför du vill gnälla på saker när du uppenbarligen inte förstår eller tillför något som har med verkligheten att göra.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av mullvaden13:

eller så har man bara ett litet program (till exempel Robycopy) som utför ett script som tala om för datorn att kopiera olika platser på din lokala dator (så som skrivbordet, mina dokument, mina favoriter) dessa filer/mappar kopieras då till din user-katalog eller någon annan utdelad nätverksplats från din filserver som i sin tur gör dagliga backuper.

Det här är Microsoft vi pratar om. De borde köra Sharepoint och serverlösningar, inte jobba med dokument lokalt och manuella skript för att backa det. Går disken sönder så försvinner allt lokalt, och med lagen om alltings jävlighet så lär det hända 5 minuter innan man skulle köra det där skriptet för backup.

Varför gnälla när man inte har någon koll på området? 1, läs på om redirects i Windows (och förmodligen också off-line files). 2, läs på om sharepoint, förstå sedan dess användingsområde. 3, läs på om Microsoft och deras interna IT. 4, fundera på varför du vill gnälla på saker när du uppenbarligen inte förstår eller tillför något som har med verkligheten att göra.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ignorera han bara, har inget på detta forum att göra då han uppenbarligen inte har någon minsta koll what-so-ever.

Spelar man spel på konsol är man ingen gamer, det är fakta. Det är dessutom ofta dyrare att spela på konsol än dator.

Det är det klassiska Firefox vs Chrome.. Chrome är för lata som inte vet bättre, Firefox för dom seriösa som vet vad dom vill

En mindre verktygslåda med få verktyg (Chrome) eller en större verktygslåda med många verktyg (Firefox)

Kan dra samma exempel med PC vs Konsol, dom som vet vad dom vill och vill göra det ordentligt köper en PC, för man kan göra öändligt mycket mer och bättre med den, än en konsol.

Nu när du anklagar andra för att inte ha någon koll, har du någon koll själv?

Självklart man är gamer om man spelar på konsol, det är sen många gånger dyrare med att spela på dator. Det kan bero på.

Vilken webbläsare man väljer handlar inte om man är lat eller inte. Jag använder inte firefox för jag hatar den webbläsaren, jag använder inte heller chrome då jag anser att Opera är bättre.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Pretorian24:

Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).

Välkommen till hack i skivan år 2005. År ut och in så sägs det att PC:n är död och ingen spelar på den, och att den marknaden kommer dö. Ändå så är den kvar, nu starkare än någonsin med digitala distributionssajter som Steam m.fl.

Ignorera han bara, har inget på detta forum att göra då han uppenbarligen inte har någon minsta koll what-so-ever.

Spelar man spel på konsol är man ingen gamer, det är fakta. Det är dessutom ofta dyrare att spela på konsol än dator.

Det är det klassiska Firefox vs Chrome.. Chrome är för lata som inte vet bättre, Firefox för dom seriösa som vet vad dom vill

En mindre verktygslåda med få verktyg (Chrome) eller en större verktygslåda med många verktyg (Firefox)

Kan dra samma exempel med PC vs Konsol, dom som vet vad dom vill och vill göra det ordentligt köper en PC, för man kan göra öändligt mycket mer och bättre med den, än en konsol.

Haha ok så om man har en konsol är man ingen "gamer", hmm nu hamnade jag i ett konstigt fack för har både en nyare dator samt alla konsoler från förra generationen.

svälj stoltheten, det ena måste inte utesluta det andra, det kommer pärlor till alla format och jag tänker inte missa dom bara för att "spel ska spelas på pc/soffan" snacket.

ang. ff och chrome är det precis lika orelevant och att dra påhitt ut ur röven gör det inte till fakta.
folk kör vad dom är bekväma med har inget med hur "upplyst" man är, det är bara tycke och smal. (kör ff själv primärt).

Medlem
Skrivet av Annanaz:

så varför skriver ni "Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer" och sedan "Något som kanske inte är ett vattentätt bevis men ändå stärker dokumentets äkthet ytterligare."

Precis, känns så jäkla Aftonbladet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dagens Xbox 360 spel ser ut som en påse med ****. En flera år gammal dator kan spela senaste Xbox 360 Unreal Engine 3 spelet på högsta inställningar.

Om 10 år kommer 1st GTX780 kunna spela senaste Xbox 720 Unreal Engine 4 på högsta inställningar garanterat.

spelupplevelsen är ändå 400gånger bättre på en konsol som är kopplad till en fet jävla tv, än liten skit monitor på ett skrivbord som majoriteten av pc kidsen har.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Pretorian24:

Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).

Välkommen till hack i skivan år 2005. År ut och in så sägs det att PC:n är död och ingen spelar på den, och att den marknaden kommer dö. Ändå så är den kvar, nu starkare än någonsin med digitala distributionssajter som Steam m.fl.

Det roliga är att på årets E3 mässa så var typ alla presentationer av storspel för konsoll gjorda på PC , presentationen och /eller demot kördes på PC hårdvara

Källa:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/07/pc-gaming-e3s-dirt...

är det så lustigt? spelen utvecklas på pc :), tro inte dom ta en risken och bränner ut en fysisk skiva med spel demot på


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Woozy Oddball:
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Ungefär lika fantasilöst som Playstation 2, 3, 4.
Sega däremot hade iaf lite fantasi, såsom Sega Saturn och Sega Dreamcast.

För att inte glömma Master System och Mega Drive/Genesis

För övrigt så bryr jag mig inte i fall konsoler har sämre hårdvara än PC. Så länge som spelutvecklarna gör spel med kärlek så får det se hur fult ut som helst. Konsoler har dom flesta AAA-titlarna, men PC har bättre hårdvara samt större möjligheter som t.ex. moddar m.m. Sen är ju PC mer än bara en spelmaskin.

Varför måste man bara ha en sak, varför kan man inte ha både konsol och PC?

Medlem
Skrivet av Woozy Oddball:
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Ungefär lika fantasilöst som Playstation 2, 3, 4.
Sega däremot hade iaf lite fantasi, såsom Sega Saturn och Sega Dreamcast.

Sedär, det bör vara fantasilöst annars vet vi vad som händer...

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Woozy Oddball:
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Ungefär lika fantasilöst som Playstation 2, 3, 4.
Sega däremot hade iaf lite fantasi, såsom Sega Saturn och Sega Dreamcast.

För att inte glömma Master System och Mega Drive/Genesis

För övrigt så bryr jag mig inte i fall konsoler har sämre hårdvara än PC. Så länge som spelutvecklarna gör spel med kärlek så får det se hur fult ut som helst. Konsoler har dom flesta AAA-titlarna, men PC har bättre hårdvara samt större möjligheter som t.ex. moddar m.m. Sen är ju PC mer än bara en spelmaskin.

Varför måste man bara ha en sak, varför kan man inte ha både konsol och PC?

har själv en highend jobb pc (hemma) och htpc + en ipad och en xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Pretorian24:

Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).

Välkommen till hack i skivan år 2005. År ut och in så sägs det att PC:n är död och ingen spelar på den, och att den marknaden kommer dö. Ändå så är den kvar, nu starkare än någonsin med digitala distributionssajter som Steam m.fl.

Ignorera han bara, har inget på detta forum att göra då han uppenbarligen inte har någon minsta koll what-so-ever.

Spelar man spel på konsol är man ingen gamer, det är fakta. Det är dessutom ofta dyrare att spela på konsol än dator.

Det är det klassiska Firefox vs Chrome.. Chrome är för lata som inte vet bättre, Firefox för dom seriösa som vet vad dom vill

En mindre verktygslåda med få verktyg (Chrome) eller en större verktygslåda med många verktyg (Firefox)

Kan dra samma exempel med PC vs Konsol, dom som vet vad dom vill och vill göra det ordentligt köper en PC, för man kan göra öändligt mycket mer och bättre med den, än en konsol.

Men lägg ner. Vad är det för fördel med att man kan "göra mer" med en PC om man endast är ute efter att spela? Så här ska spel spelas som hemma hos mig på 110"!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Erkänner, ditt ser coolt ut. Men när man är lite äldre så är det detta som gäller. Svårt att jämföra några Creative-högtalare mot ett gäng Bowers & Wilkins. Saker ramlar ner från taket hemma (kanske säger mer om byggkvalitén påhuset?)...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Pretorian24:

Men lägg ner. Vad är det för fördel med att man kan "göra mer" med en PC om man endast är ute efter att spela? Så här ska spel spelas som hemma hos mig på 110"!

*Skakar på huvudet*

3st 24" Skärmar, äkta 5.1 Headset (8 Högtalare) till Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro ljudkort

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/10/26/53.jpg?t=...

10 gånger mer spelupplevelse än ditt ****

se inte så bekvämt ut om man vill ha ett par kalla och popcorn när man lira.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av zhrooms:

Dagens Xbox 360 spel ser ut som en påse med ****. En flera år gammal dator kan spela senaste Xbox 360 Unreal Engine 3 spelet på högsta inställningar.

Om 10 år kommer 1st GTX780 kunna spela senaste Xbox 720 Unreal Engine 4 på högsta inställningar garanterat.

Jaha är det verkligen någon nyhet då?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Men alla sitter väl inte på en sån burk?! det skriver du bara för att få skryta.
Jag har själv en bra maskin men jag ser ändå fram emot en ny xbox...finns en massa bra spel som funkar bättre på en konsol.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av zhrooms:

Ignorera han bara, har inget på detta forum att göra då han uppenbarligen inte har någon minsta koll what-so-ever.

Spelar man spel på konsol är man ingen gamer, det är fakta. Det är dessutom ofta dyrare att spela på konsol än dator.

Det är det klassiska Firefox vs Chrome.. Chrome är för lata som inte vet bättre, Firefox för dom seriösa som vet vad dom vill

En mindre verktygslåda med få verktyg (Chrome) eller en större verktygslåda med många verktyg (Firefox)

Kan dra samma exempel med PC vs Konsol, dom som vet vad dom vill och vill göra det ordentligt köper en PC, för man kan göra öändligt mycket mer och bättre med den, än en konsol.

Så du menar att man är mer gamer om man spelar på PC och missar massa gryma spel som inte kommer till PC? Låter ju helkonstigt det där

Dina kunskaper om webbläsarna verkar ju inte vara speciellt uppdaterad.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av zhrooms:

Dagens Xbox 360 spel ser ut som en påse med ****. En flera år gammal dator kan spela senaste Xbox 360 Unreal Engine 3 spelet på högsta inställningar.

Om 10 år kommer 1st GTX780 kunna spela senaste Xbox 720 Unreal Engine 4 på högsta inställningar garanterat.

spelupplevelsen är ändå 400gånger bättre på en konsol som är kopplad till en fet jävla tv, än liten skit monitor på ett skrivbord som majoriteten av pc kidsen har.

Sitter ju här i min bekväma fåtölj och lirar HoN på min 40tummare i 1080 (däremot är den inte fet dock :,( har bara en sån där rackarns led), har högtalar systemet uppkopplat här också, riktigt skönt faktiskt. sen är det ju bara ett plus i kanten att jag kan spela i över 60 fps.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Pretorian24:

Men lägg ner. Vad är det för fördel med att man kan "göra mer" med en PC om man endast är ute efter att spela? Så här ska spel spelas som hemma hos mig på 110"!

*Skakar på huvudet*

3st 24" Skärmar, äkta 5.1 Headset (8 Högtalare) till Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro ljudkort

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/10/26/53.jpg?t=...

10 gånger mer spelupplevelse än ditt ****

se inte så bekvämt ut om man vill ha ett par kalla och popcorn när man lira.

Han har ju garanterat en säng/fåtölj i närheten, sen är det ju bara koppla in en dosa i PC:n och vips, hur bekvämt som helst ^^

Attans vilket Konsol Vs PC det blev ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Tror inte att olika konsolplattformar kommer vara "grejen" nästa generation, det är nog snarare hur de levererar. Jag ser mer och mer potential i lösningar som Onlive och GaiKai erbjuder; en plattform som spelar allt. Frågan är vem som blir först av jättarna att "låna" det konceptet.


signatur

- r4z0r -

Undrar om han skämdes på väg till jobbet

123
Skriv svar