• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Profil
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 0
  • Hur mycket pengar lägger ni på spel varje år? 76
  • Star citizen! 0
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 23
  • Höjdarspelet Satellite Reign gratis på HB 16
  • Egna kartor i Far Cry 4 mapeditorn. 160
  • Sea Of Thieves, officiella tråden – frågor / guide / hjälp / spelare / allmän diskussion 161
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 23
  • Ny gaming-PC 7
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer Igår
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE Igår
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? Igår
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
  • Quiz: Gissa sockeln 20 / 4
  • Nederländerna klassar vissa lootlådor som hasardspel 20 / 4
  • Biostar släpper Racing X470GN – Mini-ITX för andra generationens Ryzen 20 / 4
  • Skatteverket utreder kryptoinnehav – upptaxerar svenskar med miljonbelopp 20 / 4
  • Powercolor visar superkompakt Radeon RX Vega Nano 20 / 4
  • Antec lanserar DF500 med RGB-belysning och härdat glas 19 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Spotifys hemliga vapen Idag
  • #227: Du är också en idiot på nätet Igår
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
  • Vad kan du om Mark Zuckerberg? 19 / 4
  • Amazon underlättar internationella köp 18 / 4
  • Avaktiverad Iphone? – Så här fixar du 18 / 4
Forum
Bloggar
Tråd

Coop(!), level 1 och lite annat!

1
Skriv svar
2013-01-02 05:04
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤
  • Medlem sedan: nov 2001
Offline
Coop(!), level 1 och lite annat!

Så, vi lyckades utan några som helst tekniska problem att spela lokal-coop, fyra spelare, var av tre satt på 360-kontroller och en på tangentbord. Vi spelade hela level 1, som egentligen borde benämnas som våning 1.

Här nedan är lite videos som jag frapsade, när vi spelar 4st, 2st och sedan jag själv. Vad vi märkte när vi spelade flera var att vi måste jobba in mer information i spelet, vilka som är vilka, bättre hit-feedback och lite sådant. Det blir nämligen väldigt rörigt och det är lätt att man tror man är någon annan bland alla effekter och allt spring.

4 Players!

Jag, Niklas, Jonatan och Sebastian (som tog bussen ner från Härnösand för 6 minutes of fame, spela bomberman 2 och kolla på slottet).
Här kan man även se en massa olika skills användas, från Chain-lightning, Heal all, Meteor-strike och Charge.

2 Players

Bara jag och Niklas, helt klart mer koncentrerat spelande.

1 Player

Spelar sedan själv med paladinen, detta är vad "singleplayer" är mer eller mindre, samma fast med en hjälte. Betydligt lugnare tempo, här ser man en tidig variant på våran tabb-karta med.

Lite level design...
Det tar inte så lång tid att spela första våningen - den är inte så jättestor. Det finns dock flera ställen på den som man kan se, men inte komma åt. För att komma till dessa ställen så måste man gå via trappor från våning två. T ex för att komma till den första försäljaren som står bakom några stenpelare på F1, så måste du trycka på en knapp som du kommer åt via F2. Det kan vara lite rörigt, men man förstår bättre när man spelar! Nedan är två bilder som visar hela F1 och sedan med lite förklarande text över.

http://zfight.com/misc/images/hammerwatch/2013/january/floor_1_clean_01012013_small.png
Våning 1, som den ser ut just nu, kommer troligen inte ändras så mycket framöver.

http://zfight.com/misc/images/hammerwatch/2013/january/floor_1_guide_01012013_small.png
Samma, fast med lite guidetext, får jobba på mina "prima-skills" lite med tror jag

Det är lite så här jag kommer jobba med level designen i spelet, en "Akt" består av 3 våningsplan som man kan röra sig fritt mellan och göra saker som ibland påverkar andra våningar och sådant. En akt slutar med en stor boss, sedan är man klar med den akten.

Lite fiender...
Det kommer finnas en massa fiender i spelet, olika typer. Vissa av dessa kommer ha varianter på sig, förutom den normala då. Det kommer vara en liten snabb och sedan en "elit", som har många ggr hälsan av den vanliga, den är helt enkelt lite mer bepansrad. Iden kommer från t ex Diablo, där det ibland kommer (ofta) lila "Champions" som tål väldigt mycket mer och är betydligt jobbigare därför.

Fästning och fluglarv, stora sådana, det är nästan overkligt.

Vad jag har gjort är att bara sätta taggar på elitvarianterna, tidigare testade jag att göra en glow och en lampa under, man kan se det på maggot_1 i slutet av 4P och 2P filmerna, men det blev inget bra, varför skriver jag i ett senare inlägg.

Ps. Alla effekter och sådant, som ni så tydligt ser i 4P-videon, är så klart temporära saker som inte är klara, det skall inte vara så att Heal All är en stor grön blobb, eldbollarna skall inte bli lila i mörker, meteorerna skall man se tydligare etc. Jag började skriva ett helt segment om detta, men det är bättre jag tar det en annan gång. Jag förklarar detta mest för att jag har fått göra det nu ett par ggr till olika personer som sett videon

#blogg


Too real to be dream, to painful to be a nightmare.

Anmäl Redigera Citera Svara
2013-01-02 11:47
Permalänk
Floppydick
Medlem
❤
  • Medlem sedan: aug 2008
Offline
Coop(!), level 1 och lite annat!

Jäklar det här ser ju riktigt kul ut, planerar ni fler tilesets för dungeons? Är dungeons random eller statiska? (Antar att dungeons är statiska om man läser stycket level design)

Anmäl Redigera Citera Svara
2013-01-02 17:03
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤
  • Medlem sedan: nov 2001
Offline
Skrivet av Floppydick:

Jäklar det här ser ju riktigt kul ut, planerar ni fler tilesets för dungeons? Är dungeons random eller statiska? (Antar att dungeons är statiska om man läser stycket level design)

Verkligen, det kommer vara 4 helt olika teman, prison (detta), armory, archives och chambers.

Just nu är ju alla dungeons statiska, inte för att vi inte gillar dungeons som är random, bara att vi måste bygga så här för att kunna ha bättre kontroll. Vi har pratat om att ha ett system där man kan ha segment som byts ut och sådant, random, men det blir en senare fråga, det är mycket jobb med det med.

Vi är ju bara två som gör spelet och det är mycket grafik och levels som skall göras!


Too real to be dream, to painful to be a nightmare.

Anmäl Redigera Citera Svara
1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

  • 19 / 4 Både Battlefield 5 och Black Ops 4 kan få Battle Royale-lägen 31
  • 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 29
  • Igår Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 26
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 25
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 24
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • 18 / 4 Nya bilder från Spider-Man 18
  • 19 / 4 Nästa expansion för Cities: Skylines heter Parklife 17
  • 19 / 4 Kratos är årets pappa 14
  • 19 / 4 Hur lång tid tar God of War att spela igenom? 14
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 0
  • Hur mycket pengar lägger ni på spel varje år? 76
  • Star citizen! 0
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 23
  • Höjdarspelet Satellite Reign gratis på HB 16
  • Egna kartor i Far Cry 4 mapeditorn. 160
  • Sea Of Thieves, officiella tråden – frågor / guide / hjälp / spelare / allmän diskussion 161
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 23
  • Ny gaming-PC 7
  • Harry Haller's Flight Diary 4
Obesvarade
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 0
  • Star citizen! 0
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

  • Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

  • Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion