Rayman Legends-teamet fortsätter jobba hårt
"Vi hoppas det ska bli en av de allra bästa Ubisoft-titlarna."
Helt värdelöst att försena släppet på WiiU såpass länge.
Nä. Det är helt okej, finns andra spel.
Nu får ni ju dessutom nytt innehåll som plåster på såren.
Det är ju dock något som dom kunde ha släppt i en patch närmare hösten. Jag anser att Ubisofts beslut att skjuta upp lanseringen för Wii U var idiotiskt. Nintendo är en av Ubisofts största inkomstkällor. Billiga skitspel som Just Dance till Wii är Ubisofts största inkomstkälla någonsin med över 30 miljoner sålda exemplar. Detta kan jämföras med närmare 30st olika Assassin's Creed utgåvor utspridda över 8 olika plattformar med 50 miljoner sålda exemplar, och ja, 50 miljoner är mer än 30 miljoner, men Assassin's Creed är även myyyyyycket dyrare att utveckla, medan Just Dance är billigt att utveckla. Så bra jobbat Ubisoft med att ha gjort er största fanbase förbannade och för att ha gjort Raymans utvecklare tillräckligt förbannade för att lämna er, verkligen bra jobbat
Helt värdelöst att försena släppet på WiiU såpass länge.
Nä. Det är helt okej, finns andra spel.
Nu får ni ju dessutom nytt innehåll som plåster på såren.
Det är ju dock något som dom kunde ha släppt i en patch närmare hösten. Jag anser att Ubisofts beslut att skjuta upp lanseringen för Wii U var idiotiskt. Nintendo är en av Ubisofts största inkomstkällor. Billiga skitspel som Just Dance till Wii är Ubisofts största inkomstkälla någonsin med över 30 miljoner sålda exemplar. Detta kan jämföras med närmare 30st olika Assassin's Creed utgåvor utspridda över 8 olika plattformar med 50 miljoner sålda exemplar, och ja, 50 miljoner är mer än 30 miljoner, men Assassin's Creed är även myyyyyycket dyrare att utveckla, medan Just Dance är billigt att utveckla. Så bra jobbat Ubisoft med att ha gjort er största fanbase förbannade och för att ha gjort Raymans utvecklare tillräckligt förbannade för att lämna er, verkligen bra jobbat
Ja, det kanske är sant (eller inte, jag kan inte så mycket om programmering) men de har väl valt att vara strategiska och släppa spelen samtidigt så att de inte riskerar sälja mindre när spelet släpps igen
Jag tycker det är rätt så bra jobbat av dem att släppa spelet på flera konsoler så att fler kan köpa det.
Jag tvivlar väldigt starkt på att samma människor som köpte Just Dance till Wii är samma människor som ser jättemycket framemot Rayman Legends till WiiU.
Om Raymans utvecklare är förbannade så tvivlar (så mycket tvivel i min text) jag att det har något att göra med beslutet att släppa spelet till fler konsoler.
Jag tror faktiskt att de människor som är förbannade kan klara av att visa lite mer tålamod. Hade jag blivit förbannad för varje spel som någonsin blivit försenat så hade jag nog slutat spela tv-spel för längesedan.
Helt värdelöst att försena släppet på WiiU såpass länge.
Nä. Det är helt okej, finns andra spel.
Nu får ni ju dessutom nytt innehåll som plåster på såren.
Det är ju dock något som dom kunde ha släppt i en patch närmare hösten. Jag anser att Ubisofts beslut att skjuta upp lanseringen för Wii U var idiotiskt. Nintendo är en av Ubisofts största inkomstkällor. Billiga skitspel som Just Dance till Wii är Ubisofts största inkomstkälla någonsin med över 30 miljoner sålda exemplar. Detta kan jämföras med närmare 30st olika Assassin's Creed utgåvor utspridda över 8 olika plattformar med 50 miljoner sålda exemplar, och ja, 50 miljoner är mer än 30 miljoner, men Assassin's Creed är även myyyyyycket dyrare att utveckla, medan Just Dance är billigt att utveckla. Så bra jobbat Ubisoft med att ha gjort er största fanbase förbannade och för att ha gjort Raymans utvecklare tillräckligt förbannade för att lämna er, verkligen bra jobbat
Ja, det kanske är sant (eller inte, jag kan inte så mycket om programmering) men de har väl valt att vara strategiska och släppa spelen samtidigt så att de inte riskerar sälja mindre när spelet släpps igen
Jag tycker det är rätt så bra jobbat av dem att släppa spelet på flera konsoler så att fler kan köpa det.
Jag tvivlar väldigt starkt på att samma människor som köpte Just Dance till Wii är samma människor som ser jättemycket framemot Rayman Legends till WiiU.
Om Raymans utvecklare är förbannade så tvivlar (så mycket tvivel i min text) jag att det har något att göra med beslutet att släppa spelet till fler konsoler.
Jag tror faktiskt att de människor som är förbannade kan klara av att visa lite mer tålamod. Hade jag blivit förbannad för varje spel som någonsin blivit försenat så hade jag nog slutat spela tv-spel för längesedan.
Jag har inget emot att det släpps på fler plattformar, men spelet skulle ha släppts imorgon till Wii U (idag i USA), och jag tycker att Ubisoft kunde ha tänkt på detta för länge sedan och inte samma månad som det tänkte släppas. Det är ett stort hån mot alla som har köpt ett Wii U, speciellt med tanke på att man inte valde att skjuta upp lanseringen av AC3 till förmån av Wii U, utan man bestämde att släppa det i oktober på PS3 och Xbox 360.
Michel Ancel och andra personer i teamet protesterade mot Ubisoft genom att lägga upp några bilder på bland annat Facebook.
http://www.eurogamer.se/articles/2013-02-12-michel-ancel-prot...
Så det är nog ingen slump att han tänker lämna Ubisoft efter denna incident. Teamet jobbade övertid och stressade järnet för att hinna med att få klart spelet till sista februari, för att Ubisoft tvingade dom. Spelet var egentligen tänkt att släppas samma dag som Wii U släpptes, och man kunde lika gärna ha tänkt på multiplattform redan då och skonat teamet från sena kvällar och långa nätter på kontoret.
Ubisoft har mer och mer tappat mitt förtroende. Ghost Recon Future Soldier har hittills inte blivit fixat, dom har lovat mycket mer än vad dom kan hålla med ett antal titlar, dom fortsätter att rövkn*lla sina kunder med historiens sämsta DRM. Jag fruktar verkligen att Watch Dogs kommer floppa tack vare buggar, enformigt gameplay och att man än en gång lovar för mycket. Enligt dom så var sidouppdraget som dom visade upp under PS4-eventet helt dynamiskt, men jag har sett två helt olika filmer av samma scenario, så så jävla dynamiskt tror jag inte att det kommer att vara.
Helt värdelöst att försena släppet på WiiU såpass länge.
Nä. Det är helt okej, finns andra spel.
Nu får ni ju dessutom nytt innehåll som plåster på såren.
Det är ju dock något som dom kunde ha släppt i en patch närmare hösten. Jag anser att Ubisofts beslut att skjuta upp lanseringen för Wii U var idiotiskt. Nintendo är en av Ubisofts största inkomstkällor. Billiga skitspel som Just Dance till Wii är Ubisofts största inkomstkälla någonsin med över 30 miljoner sålda exemplar. Detta kan jämföras med närmare 30st olika Assassin's Creed utgåvor utspridda över 8 olika plattformar med 50 miljoner sålda exemplar, och ja, 50 miljoner är mer än 30 miljoner, men Assassin's Creed är även myyyyyycket dyrare att utveckla, medan Just Dance är billigt att utveckla. Så bra jobbat Ubisoft med att ha gjort er största fanbase förbannade och för att ha gjort Raymans utvecklare tillräckligt förbannade för att lämna er, verkligen bra jobbat
Ja, det kanske är sant (eller inte, jag kan inte så mycket om programmering) men de har väl valt att vara strategiska och släppa spelen samtidigt så att de inte riskerar sälja mindre när spelet släpps igen
Jag tycker det är rätt så bra jobbat av dem att släppa spelet på flera konsoler så att fler kan köpa det.
Jag tvivlar väldigt starkt på att samma människor som köpte Just Dance till Wii är samma människor som ser jättemycket framemot Rayman Legends till WiiU.
Om Raymans utvecklare är förbannade så tvivlar (så mycket tvivel i min text) jag att det har något att göra med beslutet att släppa spelet till fler konsoler.
Jag tror faktiskt att de människor som är förbannade kan klara av att visa lite mer tålamod. Hade jag blivit förbannad för varje spel som någonsin blivit försenat så hade jag nog slutat spela tv-spel för längesedan.
Jag har inget emot att det släpps på fler plattformar, men spelet skulle ha släppts imorgon till Wii U (idag i USA), och jag tycker att Ubisoft kunde ha tänkt på detta för länge sedan och inte samma månad som det tänkte släppas. Det är ett stort hån mot alla som har köpt ett Wii U, speciellt med tanke på att man inte valde att skjuta upp lanseringen av AC3 till förmån av Wii U, utan man bestämde att släppa det i oktober på PS3 och Xbox 360.
Michel Ancel och andra personer i teamet protesterade mot Ubisoft genom att lägga upp några bilder på bland annat Facebook.
http://www.eurogamer.se/articles/2013-02-12-michel-ancel-prot...
Så det är nog ingen slump att han tänker lämna Ubisoft efter denna incident. Teamet jobbade övertid och stressade järnet för att hinna med att få klart spelet till sista februari, för att Ubisoft tvingade dom. Spelet var egentligen tänkt att släppas samma dag som Wii U släpptes, och man kunde lika gärna ha tänkt på multiplattform redan då och skonat teamet från sena kvällar och långa nätter på kontoret.
Ubisoft har mer och mer tappat mitt förtroende. Ghost Recon Future Soldier har hittills inte blivit fixat, dom har lovat mycket mer än vad dom kan hålla med ett antal titlar, dom fortsätter att rövkn*lla sina kunder med historiens sämsta DRM. Jag fruktar verkligen att Watch Dogs kommer floppa tack vare buggar, enformigt gameplay och att man än en gång lovar för mycket. Enligt dom så var sidouppdraget som dom visade upp under PS4-eventet helt dynamiskt, men jag har sett två helt olika filmer av samma scenario, så så jävla dynamiskt tror jag inte att det kommer att vara.
Usch, nej jag har ingen respekt för chefer som får anställda stressa och må dåligt på jobbet. Det är så knasigt vanligt i spelbranschen.
Även om jag är glad över att Rayman Legends släpps på alla konsoler så fick den texten mig att må lite dåligt.
Om Michael Ancel lämnar så misstänker jag ändå att där är mer till det än bara detta. Missnöje är något som gror över lång tid.
Helt värdelöst att försena släppet på WiiU såpass länge.
Nä. Det är helt okej, finns andra spel.
Nu får ni ju dessutom nytt innehåll som plåster på såren.
Det är ju dock något som dom kunde ha släppt i en patch närmare hösten. Jag anser att Ubisofts beslut att skjuta upp lanseringen för Wii U var idiotiskt. Nintendo är en av Ubisofts största inkomstkällor. Billiga skitspel som Just Dance till Wii är Ubisofts största inkomstkälla någonsin med över 30 miljoner sålda exemplar. Detta kan jämföras med närmare 30st olika Assassin's Creed utgåvor utspridda över 8 olika plattformar med 50 miljoner sålda exemplar, och ja, 50 miljoner är mer än 30 miljoner, men Assassin's Creed är även myyyyyycket dyrare att utveckla, medan Just Dance är billigt att utveckla. Så bra jobbat Ubisoft med att ha gjort er största fanbase förbannade och för att ha gjort Raymans utvecklare tillräckligt förbannade för att lämna er, verkligen bra jobbat
Ja, det kanske är sant (eller inte, jag kan inte så mycket om programmering) men de har väl valt att vara strategiska och släppa spelen samtidigt så att de inte riskerar sälja mindre när spelet släpps igen
Jag tycker det är rätt så bra jobbat av dem att släppa spelet på flera konsoler så att fler kan köpa det.
Jag tvivlar väldigt starkt på att samma människor som köpte Just Dance till Wii är samma människor som ser jättemycket framemot Rayman Legends till WiiU.
Om Raymans utvecklare är förbannade så tvivlar (så mycket tvivel i min text) jag att det har något att göra med beslutet att släppa spelet till fler konsoler.
Jag tror faktiskt att de människor som är förbannade kan klara av att visa lite mer tålamod. Hade jag blivit förbannad för varje spel som någonsin blivit försenat så hade jag nog slutat spela tv-spel för längesedan.
Jag har inget emot att det släpps på fler plattformar, men spelet skulle ha släppts imorgon till Wii U (idag i USA), och jag tycker att Ubisoft kunde ha tänkt på detta för länge sedan och inte samma månad som det tänkte släppas. Det är ett stort hån mot alla som har köpt ett Wii U, speciellt med tanke på att man inte valde att skjuta upp lanseringen av AC3 till förmån av Wii U, utan man bestämde att släppa det i oktober på PS3 och Xbox 360.
Michel Ancel och andra personer i teamet protesterade mot Ubisoft genom att lägga upp några bilder på bland annat Facebook.
http://www.eurogamer.se/articles/2013-02-12-michel-ancel-prot...
Så det är nog ingen slump att han tänker lämna Ubisoft efter denna incident. Teamet jobbade övertid och stressade järnet för att hinna med att få klart spelet till sista februari, för att Ubisoft tvingade dom. Spelet var egentligen tänkt att släppas samma dag som Wii U släpptes, och man kunde lika gärna ha tänkt på multiplattform redan då och skonat teamet från sena kvällar och långa nätter på kontoret.
Ubisoft har mer och mer tappat mitt förtroende. Ghost Recon Future Soldier har hittills inte blivit fixat, dom har lovat mycket mer än vad dom kan hålla med ett antal titlar, dom fortsätter att rövkn*lla sina kunder med historiens sämsta DRM. Jag fruktar verkligen att Watch Dogs kommer floppa tack vare buggar, enformigt gameplay och att man än en gång lovar för mycket. Enligt dom så var sidouppdraget som dom visade upp under PS4-eventet helt dynamiskt, men jag har sett två helt olika filmer av samma scenario, så så jävla dynamiskt tror jag inte att det kommer att vara.
Usch, nej jag har ingen respekt för chefer som får anställda stressa och må dåligt på jobbet. Det är så knasigt vanligt i spelbranschen.
Även om jag är glad över att Rayman Legends släpps på alla konsoler så fick den texten mig att må lite dåligt.
Om Michael Ancel lämnar så misstänker jag ändå att där är mer till det än bara detta. Missnöje är något som gror över lång tid.
Kan mycket möjligt ligga fler saker bakom det, men att detta var sista droppen som behövdes. Förmodligen har han länge känt att han behöver fria händer för att kunna skapa det han vill. Lite synd bara i fall hans avhopp påverkar utvecklingen av Beyond Good & Evil 2. Finns inte en chans att Ubisoft klarar utvecklingen av det spelet utan honom.