Årets spel - Skribenternas val #5
Ser ut som att årets spel topp 3 blir Dragon Age, Batman: Arkham Asylum och Modern Warfare 2. Någon inbördes ordning vågar jag mig inte på.
Jag tänkte precis likadant
Hoppas personligen på att Dragon age står själv på toppen sen, tycker inte MW2 är alls bra och Arkham har jag tyvärr inte prövat :/
Äntligen kom Uncharted 2 med på listan!
Har lirat 60% av Batman:AA som tomten kom med och börjar förstå varför folk har det som kandidat till årets spel men enligt mig slår det inte Uncharted 2 men tävlar hårt om andra platsen med Prototype och Resident Evil 5!
Min negativa KDR är din positiva KDR!
Jag skriver här istället för PM skiten nu när det kommer på första sidan. För de som är intresserade så finns det en community GOTY här.
DO'H! Det gjorde den ändå inte. Bättre lycka imorgon.:down:
Tur att Uncgarted 2 kom med så vi alla slipper dessa jobbiga ps3-fanboys som tror att ps3 spel är allt i världen
Nån som är lite sur för att dom inte äger en PS3!
Det tror jag knappast, i varje topp 3-nyhet har 2-3 personer undrat varför inte någon av skribenterna har tagit med Uncharted 2. Nu är ju det ur världen och alla är nöjda.
Dragon Age och Batman med igen.
Bionic Commando måste vart den största nyheten här, eftersom att jag själv anser att det är skit.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Mitt GOTY hittills är Dragon Age: Origins. Dock har jag har inte spelat Batman eller Uncharted 2 än. Call of Juarez: Bound in Blood ligger långt upp på min lista. Bra story, röstskådespelare, fantastiska miljöer och roligt gameplay. Men det verkar som jag är den enda som tycker det.
Sen förstår jag fortfarande inte varför Modern Warfare 2 ligger på så många listor. Det är ett helt okej spel men långt ifrån GOTY imo.
Mina 3:
Dragon Age: Origins
Left 4 Dead 2
Call of Juarez: Bound in Blood. (kommer kanske bytas ut mot Uncharted 2)
Mitt GOTY hittills är Dragon Age: Origins. Dock har jag har inte spelat Batman eller Uncharted 2 än. Call of Juarez: Bound in Blood ligger långt upp på min lista. Bra story, röstskådespelare, fantastiska miljöer och roligt gameplay. Men det verkar som jag är den enda som tycker det.
Sen förstår jag fortfarande inte varför Modern Warfare 2 ligger på så många listor. Det är ett helt okej spel men långt ifrån GOTY imo.
Mina 3:
Dragon Age: Origins
Left 4 Dead 2
Call of Juarez: Bound in Blood. (kommer kanske bytas ut mot Uncharted 2)
Call Of Juarez 2 var faktiskt riktigt bra det med!
Min negativa KDR är din positiva KDR!
Kul att se Batman:AA högt på så mångas listor. Helt klart året spel enligt mig. Varierat gameplay, grym atmosfär och utmärkta röstskådespelare. Extra kul tycker jag det var för att (som Calle säger) det var helt oväntat. Jag hade knappt tittat åt det förrän demot släpptes. Kan ju knappast påstå att man hade några högre förväntningar om ett Batman-spel, skönt att bli positivt överraskad...händer inte alltför ofta i spelvärlden tycker jag.
Uncharted 2 var helt klart ett bra spel i mina ögon, otroligt snyggt och kul story med bra röstskådespelare men jag tycker det blev lite för enformigt och hade definitivt inte samma härliga atmosfär som Batman:AA.
Dragon Age har jag verkligen försökt att gilla men har inte fastnat tyvärr...
Dragon Age är helt enkelt 2009 års bästa spel. Inte bara pga all den högst hantverksmässigt höga grad av engengemang i story. Utan helt enkelt för hela upplevelsen.
En kombination av "bara-en-stund-till" tänket utblandat med ett gameplay, grafik, ljudbild och story som lägger sig högt över alla andra spel.
Det enda riktiga minus som kan tänkas är att det just är ett lite mer nischat spel. Det är ju inte alla som är för riktiga rollspel...många vill ha mer enkelt spelande likt Cod MW2. Men för alla som har fantasi nog att känna sig om än lite deltagande i berättelsen har här ett spel som verkligen ger valuta för pengarna.
Jag är en arbetande pappa till två barn, som kunnat spela enbart då och då. Men ändå så faller man tillbaka på spelandet ju fort man kan, endast för att man vill se vad mer av spelet och världen ferelden man kan uppleva.
120 tim i Dragon age till dags dato...och börjat om nu med en Alv som Magi istället.
Detta spel ÄR i Baldurs klass.
ps. har även nya Modern warfare....men spelat enbart ett par timmar.....Dragon AGER!
Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.
Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/
Hmm... efter allt det här positiva snacket om Uncharted 2 kanske man måste åka över till någon med ps3 och prova det lite så man vet vad alla pratar om. Känns lite som att den här listan bara baseras på liknande spelgenre förutom MW2 då... vad sägs om forza 3, är det inget som borde passa in lite bland årets bästa spel?