Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Aschberg konfronterar spelnäthatare i Trolljägarna

Robot
Aschberg konfronterar spelnäthatare i Trolljägarna

Streamande tjej överöst med hat och könsord - Aschberg ställer personen mot väggen.


Medlem
Aschberg konfronterar spelnäthatare i Trolljägarna

Funkar dock inte att se om man har en adblocker igång.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vilka rövhål!

Medlem

lol, spolade och fick en 190 sek reklam efter att redan tittat på en 30+ sek reklam..

Medlem

Blir så trött på att man använder ordet Trolling helt fel. Detta är näthat och har inget med Trolling att göra.

Frilansare
Skrivet av Henkik:

Blir så trött på att man använder ordet Trolling helt fel. Detta är näthat och har inget med Trolling att göra.

Kan hålla med. Skrev "stortrollet" då det är gångbart och i kontext med programmet. Ändrar och lovar bättring!

Medlem
Skrivet av Henkik:

Blir så trött på att man använder ordet Trolling helt fel. Detta är näthat och har inget med Trolling att göra.

Betydelsen av ordet troll har numera vidgats till: "Någon som gör något på internet som någon annan inte tycker om"

Man kan möjligen ta bort ordet internet ur den definitionen också.

(Och jag försöker verkligen inte förringa det som TV-programmet handlar om, det är givetvis vidrigt. Ville bara hålla med om att ordet troll har fått en sån vid betydelse så det nu har blivit ett helt meningslöst ord)

Medlem

inb4 att kalla folk noob blir näthat

Medlem

Trodde det var det sista segmentet då de visade det i den ordningen i början av avsnittet men jag antar det inte var samma som ni skrev om då det var relativt harmlöst, jag har sett nog med reklam nu så jag antar jag får leva i ovisshet, det finns en anledning varför jag aldrig tittar på TV längre, reklam och motsvarigheten till clickbait program, båda kan hittas i överflöd här.

Medlem

Robert Aschberg...... Vet inte vad man ska säga. Men riktigt illa att ge sig på en person så där.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Jaha? Den jävla playern säger att jag blockerar annonser, vilket jag fan inte gör, vad är det här för skit

Medlem

Håller med kommentarerna angående "trolling" och vad det innenbär. Trolling och mobbning är två olika saker och jag ser mig själv som ett troll -utan att vara kränkande eller elak. Trolling kan vara jäkligt kul!

Sen vad gällande streamandet så känns olika spel olika lockande för mobbare? Själv har jag en halvaktiv Team Fortress 2-stream och måste säga att det i stort sett bara varit positiv respons från tittare som hittar dit. Inte märkt av något sexistiskt alls faktiskt -inte heller övriga kommentarer om att jag skulle vara någon typ av noob eller så. Kanske har med att man spelat turneringar länge och lärt känna folk innan man började "exponera sig"?

CS-världens känns mycket mer barnsligare än de flesta spel faktiskt, är väl därför jag aldrig fastnat för det igen nu när man närmar sig 30 jämfört när man var 13..

dmn
Medlem

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

FML
Medlem

Tycker Robert gör helt rätt i att gå efter svinen på internet. Synd bara att ironin med censuren på ansiktet måste hållas, för att rädda dem från internethat?

Medlem

Aschberg och Judge Judy, personer som orkar ta sig an småkonflikter som resten av samhällssystemet inte klarar av.

Medlem

Det är rätt vidrigt att se vilka självgoda typer det finns i vårat samhälle. Som går runt och kränker oskyldiga på löpande band.
Tycker det är bra att det kommer upp till ytan och kan inte se något fel med att t.ex aschberg gör tv av det.
Vi får väl det samhälle vi själva förtjänar.


signatur

Jäh!

Medlem

178 sekunder reklam?

Medlem

Jag trodde Aschberg bara jagade SD:are.

Medlem

Verkar vara dax att införa körkort på internetbruk alt skicka människor som pongo på självförtroendekurs så de slipper trycka ner andra för att må bra själva.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

En gång, före allt detta, så satt jag och Emma och fikade i Göteborg xD

Inaktiv

TV3Play var ju ett jävla skit....178 sekunder reklam? :S

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Tycker Robert gör helt rätt i att gå efter svinen på internet. Synd bara att ironin med censuren på ansiktet måste hållas, för att rädda dem från internethat?

Trevligt att du fick in lite egen mobbning i ditt inlägg, likt FZ själva fick. Varför är du bättre än de du kallar svin? Du ägnar dig ju tydligen också åt att kalla folk skällsord på nätet..

Medlem
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Dina inlägg är ju helt klart värre.

Medlem
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Medlem
Skrivet av Remus:

Robert Aschberg...... Vet inte vad man ska säga. Men riktigt illa att ge sig på en person så där.

Jag kan hålla med dig att om syftet är att hänga ut någon offentligt för att på det sättet locka tv-tittare, som i sin tur renderar reklampengar, som i sin tur hamnar i Ashbergs bolag. Så finns det väl vissa moraliska betänkligheter.

Men frånsett det, så är dom här människorna som sitter och spyr ur sin egen ångest över sina offer inte på något sätt oskyldiga med mitt sätt att se på det.

Förbluffas varje gång här på fz hur folk tar all möjlig skit i försvar. Är ni bara motvals, eller är det era innersta åsikter om hur ett samhälle ska fungera?

dmn
Medlem
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Det han gör är att profitera på de 14-åriga flickorna du nämner. Det vore en helt annan sak om han i det tysta jagade rätt på dom och hjälpte till att få dem dömda för de brott de gjort sig skyldiga till, men istället gör han sensations-tv av det...

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Tycker Robert gör helt rätt i att gå efter svinen på internet. Synd bara att ironin med censuren på ansiktet måste hållas, för att rädda dem från internethat?

Nej, för att i den riktiga världen är det brottsligt att publicera bilder på individer utan deras medgivande.

dmn
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zolidznake:

Tycker Robert gör helt rätt i att gå efter svinen på internet. Synd bara att ironin med censuren på ansiktet måste hållas, för att rädda dem från internethat?

Nej, för att i den riktiga världen är det brottsligt att publicera bilder på individer utan deras medgivande.

Nej, det är det inte. Man får publicera bilder på individer hur som helst, så länge det inte är kränkande (eller olagligt på annat sätt).
Däremot behöver man medgivande om man vill använda bilder i marknadsföringssyfte.

Medlem

Förtal the show

Skriv svar