Hearthstone drar in 174 miljoner kronor varje månad
Pay 2 play more spel nästan till gränsen till p2w men ett riktigt underhållande spel att spela och att titta på twitch. Grattis blizzard!
Aldrig rört något mmo eller liknande så den 1000 lappen jag lagt på spelet och har alla kort utom några legendariska är det lätt värt om man räknar tiden jag spelat. Har även köpt förbeställningen på den nya expansionen.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
är en väldig skillnad på nödvändighet att spendera pengar mellan dota2 och hearthstone. Du kan säga att man inte behöver spendera pengar för att vinna gå vidare i hearthstone men i dota2 har du allt redan ifrån början, enda skillnaden är om du vill ha en annan hatt på din figur eller inte.
Lite Dyrare Lite Finare
är en väldig skillnad på nödvändighet att spendera pengar mellan dota2 och hearthstone. Du kan säga att man inte behöver spendera pengar för att vinna gå vidare i hearthstone men i dota2 har du allt redan ifrån början, enda skillnaden är om du vill ha en annan hatt på din figur eller inte.
Ja? Men du kan låsa upp allt gratis. Du vet utan pengar. Ett spel som detta är bara bra om dom inte ger allt på en gång
Den här nyheten gör mig glad HS har precis som DotA2 en fantastisk betalningsmodell, något som tusentals andra spel borde ta efter. Det viktigaste med ett s.k f2p är att det inte finns någon tidsbegränsning i spelandet och att du samtidigt ges tillgång till hela spelet utan att betala pengar.
Visst skulle det gå långsammare att som ny spelare komma in idag, när det numera finns så mycket kort i omlopp, men är man dedikerad och spelar 10 gånger så mycket som mig så har man snabbt både guld, skills och kort.
Well done Blizzard.