Frustrerande spelögonblick #1 -- Civilization-spelen

Frustrerande spelögonblick #1 -- Civilization-spelen

Frustrerande spelögonblick

Under mina år som obotlig spelfanatiker har jag lirat igenom hundratals och åter hundratals spel till alla möjliga format. Vissa spelögonblick har varit mer frustrerande än roliga dock, och några sådana tänkte jag lista här. Listan fylls på löpande alltefter jag kommer ihåg gamla störiga minnen och är alltså based on a true story. Förhoppningsvis kan du relatera, men antagligen inte.

Frustrerande spelögonblick #1: Civilization-spelen

Civilization II och IV är två spel jag lagt ner hur mycket tid som helst på, och det är en serie som ligger mig varmt om hjärtat. Något som alltid frustrerat mig är dock att man alltid, alltid hamnar i en sits där man antingen är nästintill garanterad seger eller nästintill garanterad utrotning. Otaliga är de gånger då jag haft superskoj och spelat fram till, säg, 1600-talet innan jag börjat se mig omkring på världskartan och inser att alla mina konkurrenter fortfarande befinner sig i stenåldern och jäser. VAD FAN!? tänker man då, och startar om på högre svårighetsgrad. Samma scenario tycks dock upprepas gång på gång, tills dess att man gjort det så svårt att det istället är man själv som fortfarande befinner sig i urtidsåldern medan konkurrenterna talar latin och har fina västar med axelvaddar.

Jag älskar som sagt Civilization-spelen men detta är något som stört mig i åratal. Man kan säga att det är ett frustrerande spelögonblick.

#blogg

1
Skriv svar