FZ uppdaterar maskinparken med ny 4K-skärm

Robot
FZ uppdaterar maskinparken med ny 4K-skärm
Medlem

Vilken skärm är dedikerad till Heart of Darkness?


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Waliant:

Vilken skärm är dedikerad till Heart of Darkness?

Vi kommer att testa HOD med flera skärmar, denna när det gäller 4K.


signatur
Testpilot

27 verkar lite litet för Heart of darkness. 34" eller nån ultrawide kanske?

Redaktör

@Harakiri: Det kommer vi testa när möjligheten dyker upp. Den här skärmen kommer vi köra vid speltester både med HoD och andra maskiner.


signatur
Medlem

Skryt! (inte alls avis)

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Heart of Darkness skulle ju passa perfekt till Nividas Big "Effin" Gaming Displays! Får be Nvidia om en prototyp De är stabila har jag hört


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Fragtjuv

Såg att skärmen är på 60 Hz. Hur påverkar det flytet på en skärm? Tycker att många pratar om att 120 Hz är minumum för spel?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Såg att skärmen är på 60 Hz. Hur påverkar det flytet på en skärm? Tycker att många pratar om att 120 Hz är minumum för spel?

Jag köpte en 144Hz-skärn i höstas. Svårt att se att man kan gå tillbaka med gott samvete. Det är ganska stor skillnad med andra ord, om du frågar mig. Antar för övrigt att det är därför denna skärmen inte är dyrare än vad den är.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Såg att skärmen är på 60 Hz. Hur påverkar det flytet på en skärm? Tycker att många pratar om att 120 Hz är minumum för spel?

Det är smak- och vanesak. I nuläget finns få 4K-skärmar med stöd för 120 och 144 Hz, och de kostar galet mycket.


signatur
Relik 📜
Skrivet av joelthor100:

Såg att skärmen är på 60 Hz. Hur påverkar det flytet på en skärm? Tycker att många pratar om att 120 Hz är minumum för spel?

Skrivet av Tomas Helenius:

Det är smak- och vanesak. I nuläget finns få 4K-skärmar med stöd för 120 och 144 Hz, och de kostar galet mycket.

Rent krasst, för att klara 144 Hz i 4K UHD krävs en skärm med Displayport 1.3 plus att kretsarna faktiskt klarar av bandbredden – och inte ens då blir det i full färgupplösning. Skärmar är på gång, men har försenats i omgångar. Senaste budet är till sommaren.

Den som vill nörda ned sig i pixlar och data kan kika på Thomas Ytterbergs guide till pixelklockan över hos SweClockers.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@joelthor100: 60hz går alldeles utmärkt att spela på.
Tänk man har gjort det i alla tider sen lcd panelerna kom.
Iofs var det bättre flyt på gamla crt skärmar förr då du kunde ändra hz själv men 120hz och 144 lcd paneler har inte varit nån standard från början på lcd skärmar.
Däremot måste jag säga att har man vant sig med 120 el 144hz skärm så märker man skillnad om man går tillbaka eätt tydligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gillar AOC's dyrare skärmar Jag har själv en AG352UCG, vilket är en 35 tum stor 21:9-skärm i 3440x1440p.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Såg att skärmen är på 60 Hz. Hur påverkar det flytet på en skärm? Tycker att många pratar om att 120 Hz är minumum för spel?

Njae. Många säger att man märker skillnad mellan 144Hz och 60Hz, och visst gör man det, men när man pratar om en sådan skillnad där 60hz är utgångspunkten så pratar man om att strö extra socker på en socker-bulle, i princip, speciellt i spel. Dvs. 60Hz är den (standard) nivå där spel känns mjuka och lena utan hack, allt under 60Hz är skit, men allt över är en lyx som handlar mer om känsla än något visuellt, speciellt när Gsync är med i bilden. Däremot om man nu ska köpa en dyr 4k skärm så borde man satsa på en med högra Hz, då grafikkortet oftast kan maxa lite mer än 60fps, även i 4k, kanske 65-70fps, plus att skärmen blir framtids säker. Jag pratar givetvis om de dyra grafikkorten som klarar av 4k :).

Medlem

Jag köper en 4K-skärm när inte bara toppkorten klarar av att spela i 4K. Annars måste man sänka ibland och jag skulle då störa mig på den lägre upplösningen.

Fragtjuv

Tack för alla svar!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

fick en 2.5k skärm, var nice i en vecka sen märker man knappt skillnad gentemot en full-hd, är väldigt intresserad av hög hz men har inte råd med min permanenta sjukersättning om jag vill ha mat.

1
Skriv svar