Fallout 76, ny obekräftad information, Bara Interna Mods

Medlem
Fallout 76, ny obekräftad information, Bara Interna Mods

Var på tuben och kollade lite och stötte på den här videon med lite information om Fallout 76.
Tråkigt om det skulle vara sant, men skulle inte förvåna mig pga bethesdas senaste push med creation club.

4chan leaker here more drops will delete soon

http://www.gamerevolution.com/guides/393047-fallout-76-no-mods


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är väl ganska uppenbart om spelet i fråga blir primärt ett konsol spel som sedan direkt kopieras till PC som det är med hemsk UI och allt.

Medlem

Det har fallout serien varit en lång tid nu, men pc versionerna har alltid haft möjlighet att korrigera det som bethesda har misslyckats med.

Det har dock inget med det här att göra, dock lite ändå.
Dom ville ha mods till konsoll, dom har fått sin vilja igenom, som är super för konsollspelare.
Men dom har haft problem med kontroll över vad för saker som ska få moddas in, och sen självklart får dom inga pengar för third party mods.
Creation Club har inte presterat så bra, av många anledningar, så jag blir inte förvånad om bethesda vill tvinga folk att fixa modsen via dem så det ska bli modparitet och såklart, mer cash till bethesda.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Om källan nu stämmer så känns det rätt tråkigt att de kommer använda samma grafikmotor som de använt i Fallout 4, de skulle behöva en helt ny motor, den känns fruktansvärt utdaterad.

Spännande dock att han säger att de kommer avslöja ett nytt Elder scrolls under E3, men vad vore det spelet utan mods?

Medlem

De tjänar ju pengar på sitt Creative Club skräp och är tillräckligt stora för att inte orka bry sig längre så det skulle inte förvåna mig om det var sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det är extremt osannolikt att BGS skulle skippa support för moddar. Vet man någonting om den studion så vet man att dom själva älskar moddare, och de skulle aldrig göra något för att försvåra för dom. I call bullshit.

Rekommenderad dokumentär: https://youtu.be/QKn9yiLVlMM


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Skiter fullständigt i det faktiskt. Ser fram mot spelet ändå 03:00 smäller det!

Medlem

De man såg på Microsofts E3, så tyckte jag det verkade vara en uppgraderad motor än den dom använt tidigare... eller jag hoppas de.

Medlem

@Tnekmeister:
Det är troligen en tillfixad version av Creation Engine som dom använde till Fallout 4


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då var Fallout serien död också, vad trevligt

Elder Scrolls också tydligen

Tror jag har fått nog av Bethesda.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Håller med. Creation Engine känns lite gammal även om man trimmat den, om man jämför med Frostbite, Snowdrop, Unreal4 etc.

Sen om det blir som ryktas, en "basbyggar-online-PvP-yadda" lir känns inte kul... men man får se.

Releasehästryttare
1
Skriv svar