Moddare fixar buggar i Monster Hunter: World

Robot
Moddare fixar buggar i Monster Hunter: World

Och Capcom undersöker pc-versionens anslutningsproblem.

#bugg, #capcom, #mod, #monster-hunter-world, #patch


Medlem

Modders do what Devs don't


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta är så typiskt japanska utvecklare. Moddare får alltid göra jobbet åt dem.

Medlem
Medlem

Spelet fungerade utmärkt för mig under dem ca 30h jag spenderat på de, har krånglat för min kompis med connection på release dagen dock men inget sedan dess. Sen kör jag iof i borderless vilket gör att jag antar att problem med alt-tab minskar.
Känns lite synd bara att moddare löser problem före utvecklarna på så här kort tid men man får väl hoppas att dem släpper en officiel patch relativ snart då.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta är så typiskt japanska utvecklare. Moddare får alltid göra jobbet åt dem.

Och Bethesda, glöm inte Bethesda!

Medlem

Ultrawide....snälla...
Tackar inte nej till fler saker och ting givetvis men är rätt paff att Ultrawide går att välja som upplösning men det har ingen effekt. Känns lite sådär.

Gnällkuk
Skrivet av Posuic:

Spelet fungerade utmärkt för mig under dem ca 30h jag spenderat på de, har krånglat för min kompis med connection på release dagen dock men inget sedan dess. Sen kör jag iof i borderless vilket gör att jag antar att problem med alt-tab minskar.
Känns lite synd bara att moddare löser problem före utvecklarna på så här kort tid men man får väl hoppas att dem släpper en officiel patch relativ snart då.

Spännande, själv har jag och alla andra haft problem sedan dag ett. Man ser konstant folk som spelar det som verkar starta om spelet om och om igen och det ser ut som man själv tappar kontakten med Steam också. Otroligt irriterande, det är dessutom nästan omöjligt att hitta en online-session, står å tuggar jättelänge och sedan får man något generic felmeddelande. Helt klart det som påverkar mest för min del, allt annat har jag inget att klaga på, hade inte tänkt spela med mus/tbord ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

PC Härskarras

Medlem

För er som har problem med tappade anslutningar.
Pröva detta, har inte tappat anslutningen en enda gång sen efter att jag och brossan ändrade inställningarna.
Innan fick vi disconnects vart annat uppdrag.

Vi har dock inte öppnat portarna, då vi sitter bakom samma brandvägg.

"Just sharing what has *so far* fixed the constant 83-MW1 issues I was having.

Open Steam Settings
Go to "In Game"
Disable Steam Overlay and Big Picture

Open MHW Properties
Add Launch Option
-nofriendsui -udp
Open the following ports on your router/firewall. Worked for me.

TCP: 27015-27030 / 27036-27037

UDP: 4380 / 27000-27031 / 27036"

Medlem

Pc frustrationen mångfalden och obeslutsamhetens ras. Vill du ha ett jobb till när du kommer hem? Köp/bygg en pc för spel. Helt enkelt för den med tid över och inte vill maxa spelandet utan vill dryga ut spelandet med annat meckande.

Gnällkuk

@xermalk: tack! ska kolla detta när jag kommer hem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

@xermalk: hann bara testa någon timme och ca fem quests eller så, men under den tiden blev jag inte desyncad en enda gång så verkar ha fungerat :> stängde dock inte av steam overlay, men öppnade upp portarna. big picutre hade jag disablat sedan tidigare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar