19:00 PC Blackout 15-September

Releasehästryttare
19:00 PC Blackout 15-September

Så ikväll kl 19:00 Så skall Pc betan av Cod:blackout börja, hur många av er skall in och testa?

Är själv väldigt hype då ps4 betan såg grymt kul ut.

Och när ni väl spelat kom och dela med er vad ni tycker!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Finns VOIP kanaler och söker spelare kanal på Geeks discord för er ikväll! Välkomna in!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Moderator | Testpilot
Skrivet av kristallkrona:

Finns VOIP kanaler och söker spelare kanal på Geeks discord för er ikväll! Välkomna in!

Länk finns här för er som är sugna!

https://discord.gg/TPP9HS


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Har ett par betakoder kvar.

RTRL-T9S28-B53Q

BMF6-G4GNN-2JYG

44C9-KR18L-MPRD

D3VM-61L7D-KCW6

PRQ5-NBSEM-ENS2


signatur
Medlem

SJälv förköpte jag det efter de positiva kommentarerna från stängda betan det så kört kört det hela förmiddagen. Måste säga att jag ör positivt överraskad.

Spelet är riktigt snyggt. Bra ljud. Bra optimerat. Spelade på högsta inställningen i 2k med mitt 1070 med 70 fps. Som ett fräschare PUBG.

Några buggar och serverlag är de negativa jag sett.

Synd att priset är på 600sek. Hade kunnat slå PUBG hårt på fingrarna i med ett pris på typ 300sek.

Inaktiv

Fick betakoder för Blackout PC från Intel så redan igång. Ska bli pre-made squad ikväll.

Första intrycken; Varför låst framerate (85-90)? Lite halvtaskig eller rent av ful men funktionell grafik. Lvl3 armor gör en lite väl tålig. Men framför allt, kul spel!

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fick betakoder för Blackout PC från Intel så redan igång. Ska bli pre-made squad ikväll.

Första intrycken; Varför låst framerate (85-90)? Lite halvtaskig eller rent av ful men funktionell grafik. Lvl3 armor gör en lite väl tålig. Men framför allt, kul spel!

Håller med. Lvl3 är riktigt OP. Hade varit roligt om man var snabbare smidigare med ju lättare armor man hade enligt mej.

Medlem

Efter att ha spelat igår och idag så börjar jag få en liten uppfattning av spelet. Matcherna går fort (kartan är liten) och allt flyter på bra. Det är lite mer "arkad" om man jämför med PUBG. Ett stort minus är looting-systemet och hur man hanterar inventory (byter scopes m.m.). Tror att de har försökt att göra det så enkelt som möjligt, så att det har blivit komplicerat.

Ett annat minus är mängden vapen och att det är svårt att avgöra skillnaden på dessa (kanske är något man lär sig med tiden). T.ex i PUBG så märker man ganska tydligt om det är en SCAR-L eller en M416 som man använder. Oftast tycker jag att när ska plocka upp något så står man och kollar vad det är för ammunition lite för länge (gör så att man lätt tappar fokus på omgivningen). Ibland plockar man upp något snabbt och inser att det är helt fel. Onödig tid i ett spel där matcherna flyter på ganska snabbt.

Men Blackout kommer att förgylla min helg i alla fall och sedan får man ta beslutet om det är värt pengarna. Mina invändningar kan försvinna.

Medlem

Behövs inga nycklar, bara att tanka ner och köra betan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Moderator | Testpilot
Skrivet av PurreSnurre:

Behövs inga nycklar, bara att tanka ner och köra betan.

Nycklar behövdes innan 19.00.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Ja och min post efter 19.00 talar om att inga nycklar behövs.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Moderator | Testpilot
Skrivet av PurreSnurre:

@uberpwnage2.0: Ja och min post efter 19.00 talar om att inga nycklar behövs.

Visst men antog du menade att det inte behövdes några nycklar alls till tidigare snack om nycklar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0:

Då detta blir post nr 2000 så hade jag tänkt att skriva något kul eller eftertänksamt, men vill såklart svara här.
Ser att jag var väldigt kortfattig i mitt inlägg och att man inte läser det som jag tänkte när jag skrev, så du har rätt.

Med det sagt, trevligt att testa betan. Nu skall jag beställa en mugg i shoppen om den finns kvar, den får bli vid på bordet i framtida lirande.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Moderator | Testpilot
Skrivet av PurreSnurre:

@uberpwnage2.0:

Då detta blir post nr 2000 så hade jag tänkt att skriva något kul eller eftertänksamt, men vill såklart svara här.
Ser att jag var väldigt kortfattig i mitt inlägg och att man inte läser det som jag tänkte när jag skrev, så du har rätt.

Med det sagt, trevligt att testa betan. Nu skall jag beställa en mugg i shoppen om den finns kvar, den får bli vid på bordet i framtida lirande.

Haha jag hoppas du tycker om muggen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0:
Jag hoppas det också!

Köpte en mugg av varje, både swec och FZ, en FZ hoodie och en Fragzone T-shirt. Här skall nördas framöver!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers

Vad tycker ni då? Visst är det kul?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ja, det är rätt kul faktiskt och det känns som att GUI också är snabbt och smidigt. Jag är mest cannonfodder men det bjuder jag på!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

testade lite förut, det var okej.. men har aldrig varit ett fan av battle royal. men gillade det mer än PUBG!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad tycker ni då? Visst är det kul?

Börjar få ett grepp om spelet. Man måste spela en stund för att komma in i ett bra flyt.

Medlem

https://www.reddit.com/r/Blackops4/comments/9fuxuh/so_i_tried...
Är jag ensam om grafik buggar? Där minecraft har mindre blockiga träd och att buskar(eller vad det nu än är) är stora gröna fyrkanter som skymmer sikten.
Där dörrar, väggar, saker, vapen och så vidare försvinner.

Lite svårt att ge ett vettigt betyg om de inte fixar detta innan betan tar slut.

Medlem

@Hajfena: Du skall rapportera detta, det är lite av syftet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Grafiken i detta spel är ju under all kritik!

Medlem

Jag undrar om Season pass kommer att påverka Blackout också? Så att man måste lägga pengar på detta för at få t.ex skins och kartor? Nu när det blev så populärt.

Medlem

Men 500kr för ett multiplayerspel only känns lite väl saftigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Men 500kr för ett multiplayerspel only känns lite väl saftigt.

Fast samtidigt så har väl Blackops och t.ex Battlefield alltid varit så dyrt? Man kan väl säga att man får Blackout istället för singleplayer-delen. Själv har jag aldrig spelat singleplayer i vare sig Blackops eller Battlefield. Jag gissar på att folk lägger dessa pengar på PUBG & Fortnite också. Men då finns det bara BR. Men som jag skrev över så blir man lite orolig att det är season pass. Detta blir ju lite dyrt & förmodligen splittrar publiken mellan olika kartor.

Medlem

Blackout var ju grymt roligt. Har haft betydligt roligare med denna beta än BF5 betan förra helgen. Brukar ju vara tvärtom. Men COD's BR-läge kommer verkligen att rädda COD-serien.
Grymt roligt.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Fast samtidigt så har väl Blackops och t.ex Battlefield alltid varit så dyrt? Man kan väl säga att man får Blackout istället för singleplayer-delen. Själv har jag aldrig spelat singleplayer i vare sig Blackops eller Battlefield. Jag gissar på att folk lägger dessa pengar på PUBG & Fortnite också. Men då finns det bara BR. Men som jag skrev över så blir man lite orolig att det är season pass. Detta blir ju lite dyrt & förmodligen splittrar publiken mellan olika kartor.

Precis. Har provat black ops 3 kampanjen och är snart färdig med den, men det var inget för mig så kommer inte köra om den.

Du har helt rätt: https://blog.activision.com/t5/Call-of-Duty/Call-of-Duty-Blac...

Blir splittring av spelarbasen....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Releasehästryttare

Efter att jag lagt alldeles för många timmar på detta spel i helgen så kan jag säga vad jag nu tycker:

Spelet är ej värt 600 spänn, även om det hade varit gratis så hade jag ej spelat det, med ett 1070 kort och senaste grafik drivrutinerna kan jag ej få spelet snyggt och med stabil fps, fuskare stöter man på titt som tät och många andra buggar gör att spelet känns som det behöver 6-12 månader mer i ugnen.

3/10! Spela pubg eller fortnite istället tillsvidare!

Medlem
Skrivet av Devan:

Efter att jag lagt alldeles för många timmar på detta spel i helgen så kan jag säga vad jag nu tycker:

Spelet är ej värt 600 spänn, även om det hade varit gratis så hade jag ej spelat det, med ett 1070 kort och senaste grafik drivrutinerna kan jag ej få spelet snyggt och med stabil fps, fuskare stöter man på titt som tät och många andra buggar gör att spelet känns som det behöver 6-12 månader mer i ugnen.

3/10! Spela pubg eller fortnite istället tillsvidare!

Du kan ju inte lägga hela din värdering på spelet bara på blackout dock, det kommer ju en hel annan multiplayer del + zombies oxå som gör så jag iaf tycker det är värt ~500kr om man ej köper via battle.net.

Själv stötte jag inte på några buggar alls med mit 1080 kort, alltid stabila 100fps. Enda buggarna jag stötte på var att invita kompisar ibland tog ett tag

Medlem

Tror inte det blir något för mig men jag gillar att titta på när Streamers kör det!

123
Skriv svar