Missa inte - egenfångad gameplay från norska Battlefield V-fjäll!

Robot
Missa inte - egenfångad gameplay från norska Battlefield V-fjäll!

Vi tog oss an tyska ockupationsmakten på skidor och fick Bad Company-vibbar.

#battlefield-v, #nordlys, #norrbaggar


Medlem

Red-Dot scope ftw

Medlem

Gillade Bad Company´s SP läge men vart rejält besviken över BF 3´s kampanj (för att inte tala om hur den besvikelsen ökade rejält när man inte ens fick flyga planet själv). Så jag förväntar mig inte mycket när det kommer till ett BF spel idag och baserat på det jag såg så verkar det som ännu ett BF spel med en helt ointressant SP-del. Har inget att göra med att man spelar som kvinna, beror till mycket större grad på hur AI´n agerar.

Det är rätt komiskt att CoD, ett spel som jag tidigare köpte för enbart dess SP del idag är mer intressant för dess MP-del medan BF (bortsett från Bad Company, gillade som sagt kampanjen en hel del) idag mer och mer fokuserar på att berätta en story. Jag behöver ingen sådan i ett BF spel, vad jag behöver EA/DICE är bots som jag kan köra mot när jag inte spelar Online och jag tror inte jag är ensam om att vilja kunna köra mot dem, även bra för att i lugn och ro lära sig spelet innan man ger sig ut på nätet.

Medlem

Varför känns det som att Dice förväxlar Holographic Sight med Reflector Sight

Reflector Sight existerade under andra världskriget, dom användes mest för Antiluft, pansarvagnar och flygplan och krävde solljus eller en aktiv strömkälla.

Holographic Sight är en helt annan sak, som den i videon ser ut att vara, den typen uppfanns på 90 talet :>

Den i videon ser ut som en Nydar... men kollar man igenom den så ser den ut som en holographic :>......


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är så förbannat less på snöbanorna, är ju i princip det enda dom visar från spelet

Geeks Gaming

@totte1015:

Medlem

@Jinxswe:
Är alla NPCs hörselskadade?
vid 5:45 på andra videon så köttar han med vapnet medans flera soldater fortsätter patrullera som att ingenting har hänt.... suck


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming

@Godofcheese: Är spelet ute än och färdigt? Fortfarande en månad kvar. Men ja man har inte stor förhoppning

Medlem

@Jinxswe:
Man tycker ju att AI borde ha ganska stor prio när det kommer till ett spel som kommer ha singleplayer
det är liksom ingen eftertanke, sen gör dom det troligen inte från scratch heller då dom har många andra titlar med samma motor i sin koffert som har haft NPCs/AI

Det återstår att se om dom blir smartare


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dice har helt tappat mig som spelare. Förstår inte vad de håller på med. Singleplayern ser hutlöst trist ut och multiplayer betan kändes som dom försökte kopiera CoDs gameplay, fast tre spel tillbaka i tiden... istället för att göra något eget.

Försök fånga lite av den där BF1942/BF2 magin istället för sånt här trams Dice. Snälla!

Medlem

Serien är finito =( Skulle vilja se Rockstar som utvecklare ist! Det vore nåt *crazyeyes*

Medlem

Längtar! Betan var grymt kul!

Medlem

@Fletchett: På vilket sätt kopierade dem COD?
Det var inte alls den känsla jag fick, i vapen balansen har man ju i stort sett gått raka vägen tillbaka till BF3.
Mycket mindre explosiva gadgets och granater vilket är riktigt skönt, blivit riktigt trött på mortars i BF1 och radiostyrda flygplan som flög ihjäl en från andra sidan kartan i BF4

Medlem

Var du full när du körde lastbilen?

Medlem

SP delen i BF V är bara där för att de ska kunna "checka" ännu en box, man är väldigt naiv om man tror att de kommer lägga ner den tid som krävs för att skapa en AI som ens är som de äldre spelen (och inte ens den var speciellt bra men den var betydligt bättre än vad jag sett från BF V än så länge). Detta gäller dock inte bara BF, AI´n i merparten av dagens AAA-spel är ett skämt jämfört med den i äldre spel som UT 2004 (kan ha den bästa AI´n som gjorts), FEAR, Thief 1 och 2, för att bara nämna några spel. Jag tror till och med att AI´n i Daikatana var bättre, som sagt ingen större prio när MP spelen bygger helt på andra spelare som ersätter den.

Medlem

Jag tycker det ser skitnajs ut! Testade öppna betan på PS4 Pro och PC. Stor skillnad i grafik såklart och trots att jag var kass så gillade jag det starkt!
Är däremot inte helt såld på WW1-2 så står nog över detta med och håller tummarna för att nästa BF gör ett skutt in i nutid/framtid.

Medlem
Skrivet av blackidus:

@Fletchett: På vilket sätt kopierade dem COD?
Det var inte alls den känsla jag fick, i vapen balansen har man ju i stort sett gått raka vägen tillbaka till BF3.
Mycket mindre explosiva gadgets och granater vilket är riktigt skönt, blivit riktigt trött på mortars i BF1 och radiostyrda flygplan som flög ihjäl en från andra sidan kartan i BF4

Det var en kombination av level designen och vapen känslan. Alla flaggorna hade klara "korridorer" av något slag emellan dom, nästan ingen plats att manöverera och använda lite taktik. Vapnen kändes som CoD rakt upp och ner. Ingen nämvärd rekyl och rödpunktssikten överallt. Något som verkligen inte känns rätt i WW2 miljö.

Gett upp hoppet av att få tillbaka känslan som man hade när man fick hoppa in i flygplan själv och lyfta. Spawna på basen där alla andra snodde min tanks. Att hitta den där förbaskade duktiga snipern som tar död på din squad hela tiden. Nä EADice har verkligen misslyckat igen. BF1 var roligt i en vecka, inget mer...

Medlem

@Fletchett: Ang banorna så var ju ena banan nästan en ren infanteri bana, och dem har ju alltid haft "korridorer" även i BF spelen kan jag tycka. Men jag kan tycka att många banor har blivit för linjära för att dem ska funka i Operations. Av dem andra banor med mer fordon som man visat så är dem ju mer öppna. Så banorna kan man inte säga så mycket om innan man spelat alla vid release anser jag.

Ang vapnen så låter det som att du bara spelade med STG44 i betan? Den kan jag hålla med om var för lätt att kontrollera. Övriga vapen tyckte jag funkade som dem skulle, smg´s var bara bra i närstrid, lmg´s och slr var bra på medium och långt avstånd. Väldigt nöjd med att man gjorde sig av med RBD och att suppression bara är visuelt så att kulorna verkligen går dit man siktar.
Att man även slopat "sweet-spot" på snipers är ju bara helt underbart

Nu har inte jag spelat så mycket COD på senare tid så jag kanske inte ska säga så mycket mer om det men jag känner att man hittat ett bra mellanläge mellan tidigare BF titlar

Och rödpunktsikten är ju ett val du får göra
Vill du inte ha dem så använd dem inte, dem påverkar inte vapnens statistik.

Medlem

mer infanteri är roligare, det är för mkt fordon tycker jag. dom borde vara klenare. mer och bättre krig till fots


signatur

//monster

Medlem

@blackidus: Inte korridorer på det sättet. Visst har det alltid funnits uppenbara vägar mellan punkter men här fick jag verkligen känslan av att det var det enda alternativet. Om det är för Operations eller varför vet jag inte, men resultatet är att banorna blir ointressanta och utspelas på samma sätt om och om.

Även om det skulle finnas mer öppna kartor så lär de väl bli som i BF1 ändå, där du då får en stor öken att springa runt i om du vill... men ingen gör ju det för tar allt för lång tid, och undervägs kommer du antagligen få en bomb i nöten. I BF2 kunde man smyga runt fiendens linjer etc. på helt annat sätt, men det är i princip omöjligt i moderna BF spelen.

Ang. vapnen så tyckte jag alla vapnen var för lätta. STG44:an var ju rent löjlig men allihopa saknade känsla... och ger dom en möjligheten till ett objektivt bättre sikte så skulle det ju bara vara korkat att välja bort det. Problemet är att det överhuvudtaget är ett val.

Jag vart inte imponerad iaf, hoppas så klart jag har fel och att det är bättre vid release, men skulle bli väldigt förvånad om så var fallet.

Medlem

Ah dem ljuva dagarna av BF:Bad Company 2 lär aldrig komma tillbaka... det här spelet ser ut som ren skit..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seneca:

Ah dem ljuva dagarna av BF:Bad Company 2 lär aldrig komma tillbaka... det här spelet ser ut som ren skit..

Detta kändes enligt mig väldigt mycket BC. Tidigare i samma war story körde de med ”gå runt och frysa i storm” som i BC-kampanjen.


signatur
1
Skriv svar