Gameplay från Greedfall – ett RPG i 1600-talsmiljöer

Robot
Gameplay från Greedfall – ett RPG i 1600-talsmiljöer

Från skaparna av The Technomancer, Mars: War Logs och Bound by Flame.

#Greedfall, #Spiders


Kan man inte ha en hjälmkrossarpistol eller pistolyxa blir jag missnöjd.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ser riktigt intressant ut

Skrivet av hannes.theorell:

Kan man inte ha en hjälmkrossarpistol eller pistolyxa blir jag missnöjd.

Det påminner om den där bilden från WH: 40k med snubben som sitter i tornet på tanksen och säger "kör närmare, jag vill slå dom med svärdet".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Wow! Först ser det ut som Bloodborne med första bossen, men inte alls lika svårt. Men sen när det gick över till resten av gameplayet så är det väldigt likt Witcher. Bra vibbar från min sida. Värt att hålla koll på.

Moderator | Testpilot

Med tanke på hur kasst Technomancer var så skippar jag nog denna, såvida inte recensioner är väldigt positiva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med tanke på hur kasst Technomancer var så skippar jag nog denna, såvida inte recensioner är väldigt positiva.

*skippar jag nog detta...

Medlem

The Technomancer, Mars: War Logs och Bound by Flame är ju motsvarigheten till filmvärldens b-filmer. Ibland blir man sugen på sånt också

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

*skippar jag nog detta...

Haha var det verkligen värt att göra ett inlägg för det där? Vi gör alla misstag ibland.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Vamp:

*skippar jag nog detta...

Han kan ju ha underförstått menat
*skippar jag nog denna spelidé...
*skippar jag nog denna titel...

Medlem
Skrivet av Vamp:

*skippar jag nog detta...

Lol

Medlem

Så länge det mycket munsters så vatt jag nöjd!


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha var det verkligen värt att göra ett inlägg för det där? Vi gör alla misstag ibland.

Nej. Självfallet inte. Däremot läser jag ”klarade ut den igår” eller ”ser verkligen fram emot den” eller till och med ”den spelet” i var och varannan tråd. Förstår verkligen inte hur det felet eller den missuppfattningen uppstått.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

Nej. Självfallet inte. Däremot läser jag ”klarade ut den igår” eller ”ser verkligen fram emot den” eller till och med ”den spelet” i var och varannan tråd. Förstår verkligen inte hur det felet eller den missuppfattningen uppstått.

Mitt tips är att inte lägga så mycket av din energi och uppmärksamhet till det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra tips. Ska ta den till mig.

Skrivet av Vamp:

Bra tips. Ska ta den till mig.

det*


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Precis

Medlem
Skrivet av kaealy:

The Technomancer, Mars: War Logs och Bound by Flame är ju motsvarigheten till filmvärldens b-filmer. Ibland blir man sugen på sånt också

Mars: War Logs fångade inte mig men tyckte att The Technomancer var ganska nice. Kanske inte världens bästa spel, men jag gillade det. Så Greedfall känns lockande.

Det påminner lite om Technomancer men i en fantasysetting.

Medlem

Har hållt koll på Greedfall i typ två år nu, kul att det börjar bli nåt av det

Sålänge det inte blir EGS exklusivt så har jag budgeterat i tid och ekonomi för detta

Skrivet av Vamp:

Men lyssna inte så mycket på uberpwnage2.0:s tips. Det är jättebra att uppmärksamma misstag för då kan personerna göra något åt det och lär sig för framtiden. Tyvärr har vi sugits in i en tillvaro där "så länge man förstår så är det lugnt" och detta backas av skolan (där argumentet är att eleverna ändå får sina texter rättade av datorn). Vilket förstås har gått allt mer snett sedan sociala media brett ut sig i alla åldrar och där datorn inte hjälper till med språket. Det är för allas skull vi ska vårda språket och ett slarvigt skriftspråk tyder på ett slarvigt sinne.

För att återgå till ämnet... Vi behöver fler spel som utspelar sig under 1600-talet! En häftigare tidsperiod är svårt att finna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

...
För att återgå till ämnet... Vi behöver fler spel som utspelar sig under 1600-talet! En häftigare tidsperiod är svårt att finna.

Det finns många tidsperioder som är häftiga vilket fick mig att tänka på att det skulle va kul med en omröstning för att se vad folk tycker. Kanske med exempel på spel.

Medlem

jag tror det kommer bli helt eget still av spel.. Motsvarighet till deras tidiga spel..
Dom försöker utöka Piraha byte spel... Finns inte så mycket av det.. eller?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Birchoff:

Det finns många tidsperioder som är häftiga vilket fick mig att tänka på att det skulle va kul med en omröstning för att se vad folk tycker. Kanske med exempel på spel.

Finland, sent 1500-tal. Det är kallt och mörkt. Vägarna är oframkomliga på grund av lera och annan skit. Ingen har hört några nyheter från västra rikshalvan på ett par månader. Dagarna blir endast uthärdligt genom dåligt öl och några bitar hårt bröd.
En Sims-expansion jag hade ställt mig bakom!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Moderator | Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Men lyssna inte så mycket på uberpwnage2.0:s tips. Det är jättebra att uppmärksamma misstag för då kan personerna göra något åt det och lär sig för framtiden. Tyvärr har vi sugits in i en tillvaro där "så länge man förstår så är det lugnt" och detta backas av skolan (där argumentet är att eleverna ändå får sina texter rättade av datorn).

Ska man göra det kan man se till att göra det på ett konstruktivt sätt.

Den enda rättningen jag gör ibland (Mest för att vara dryg ärligt talat) är "De" och "Dem". Mitt tips för folk som är duktiga på engelska är De = They och Dem = Them. Det brukar hjälpa många. Om inte annat så använd bara "dom" istället.

Dessutom var mitt inlägg mer riktat åt den här tråden och inte generellt. Att bara rätta folk till vänster och höger är bara allmänt drygt enligt många.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska man göra det kan man se till att göra det på ett konstruktivt sätt.

Den enda rättningen jag gör ibland (Mest för att vara dryg ärligt talat) är "De" och "Dem". Mitt tips för folk som är duktiga på engelska är De = They och Dem = Them. Det brukar hjälpa många. Om inte annat så använd bara "dom" istället.

Dessutom var mitt inlägg mer riktat åt den här tråden och inte generellt. Att bara rätta folk till vänster och höger är bara allmänt drygt enligt många.

Ett annat tips, om en ska hålla sig till svenska, är de = han/hon och dem = honom/henne.

Jag drog en poäng på din bekostnad eftersom "låt gå"-mentaliteten är utbredd, förmodligen bortom 'point of no return'. Men det är klart folk tycker att det är drygt, särskilt den som blir rättad. Det är ju något av en kränkning av ens personliga kunskaper att få veta att en inte har gjort rätt. Med en för liten dos personlig mognad vänds taggarna utåt och det blir "Fan, vad dryg den där nissen är!" istället för "Ajdå, där gick det lite snabbt, det får jag tänka på till nästa gång". Det är ju inte bara kritiken som ska vara konstruktiv utan också mottagandet av den.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd

Ser ut som ett mörkare Risen, kan blir bra.

1
Skriv svar