Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag tyckte att det kändes ofärdigt och väldigt opolerat på sina håll. Dessutom krashade det flera gånger på PS4:an. Utforskadet var inte så lockande och combat var ganska medelmåttigt. Storyn var det inga större fel på förutom att jag fick känslan att de hade större planer men var tvungen att klippa bort delar. Sen var den lite förutsägbar. 2/5, kan bli +1 med patchar.

Vad jag har förstått så var det rentav skitdåligt på PS4, spelade själv på PC och hade inga som helst problem med det. Alltid tråkigt när kvalitén skiljer sig så mycket mellan plattformar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

spelade själv på PC och hade inga som helst problem med det.

Jag hade osynkat ljud och att ljudet slutade fungera några sekunder då och då i början av spelet. Efter det har det främst varit FPS-drops lite här och var och en krasch på PCn. Men spelet i sig ser ljuvligt ut och det funkar ändå bra större delen av tiden nu


signatur

Halo kompis!

Avstängd
Skrivet av omgponies:

Jag tyckte att det kändes ofärdigt och väldigt opolerat på sina håll. Dessutom krashade det flera gånger på PS4:an. Utforskadet var inte så lockande och combat var ganska medelmåttigt. Storyn var det inga större fel på förutom att jag fick känslan att de hade större planer men var tvungen att klippa bort delar. Sen var den lite förutsägbar. 2/5, kan bli +1 med patchar.

Konstigt, det krashade inte en enda gång för mig och jag spelade också på PS4. Felet måste ligga på din konsol då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Vad jag har förstått så var det rentav skitdåligt på PS4, spelade själv på PC och hade inga som helst problem med det. Alltid tråkigt när kvalitén skiljer sig så mycket mellan plattformar.

Ja och det blir ju inte direkt bättre av att PS4 och Xbone finns i flera olika versioner som utvecklarna måste ta hänsyn till. Fler versioner av spelet desto större chans att något går snett.

Skrivet av breahl:

Konstigt, det krashade inte en enda gång för mig och jag spelade också på PS4. Felet måste ligga på din konsol då.

Så kan det vara, det kan annars vara olika patcher på spelet, annan PS4 variant, olika inställningar eller helt enkelt gammal hederlig otur.

Medlem

Tänker bumpa tråden och säga mina synpunkter om detta spel. Rent gameplay mässigt så måste jag säga att det är väldigt underhållande och välgjort, storyn är rätt så bra, dock så saknar man lite av denna Star Wars lore, det finns. Men inte nog mycket. Musiken är också rätt så trevlig och huvudkaraktären var rätt så sympatisk men ändå rätt så generisk good guy.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Himinbjörg:

Tänker bumpa tråden och säga mina synpunkter om detta spel. Rent gameplay mässigt så måste jag säga att det är väldigt underhållande och välgjort, storyn är rätt så bra, dock så saknar man lite av denna Star Wars lore, det finns. Men inte nog mycket. Musiken är också rätt så trevlig och huvudkaraktären var rätt så sympatisk men ändå rätt så generisk good guy.

Alltid trevligt med fler åsikter! Håller med om att huvudkaraktären kunde varit mer spännande


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Himinbjörg:

Tänker bumpa tråden och säga mina synpunkter om detta spel. Rent gameplay mässigt så måste jag säga att det är väldigt underhållande och välgjort, storyn är rätt så bra, dock så saknar man lite av denna Star Wars lore, det finns. Men inte nog mycket. Musiken är också rätt så trevlig och huvudkaraktären var rätt så sympatisk men ändå rätt så generisk good guy.

Ja så här i efterhand så lämnade huvudkaraktären inte kvar något alls. Definitivt ingen Kyle Katarn eller Starkiller (även om han också nog landar i generisk). Liksom inget fel i karaktären och han var trevlig att spela, men han saknar det där där lilla "extra" som gör att man kommer ihåg honom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

för mycket hoppa runt som en apa.

Medlem

Ja det är mycket nostalgi i spelet å så men origin är kass dock den krascha en massa när jag hade klarat av spelet och ville samla kistor...dock så känns det väldigt bra att köra både i striderna även om kameran kan vara lite bökig ibland och storyn var spännande men lite klumpigt (det mesta man gjorde var å slåss mot second sister tre gånger och kolla på hologram av nån död Jedi). Men förutom det så var kartan stor och förvirrande men annars så var det bra och man fick en upptäckarlust som var fängslande

Så det blir en 4 för mig mä

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Ja så här i efterhand så lämnade huvudkaraktären inte kvar något alls. Definitivt ingen Kyle Katarn eller Starkiller (även om han också nog landar i generisk). Liksom inget fel i karaktären och han var trevlig att spela, men han saknar det där där lilla "extra" som gör att man kommer ihåg honom.

Det saknades dels en god portion karisma hos Cal, men alla karaktärer led egentligen av att vara alldeles för tunna. Det saknades mycket djup och de flesta var mest statister. Den biten får de allt jobba på till uppföljaren. Lite old-school Bioware-klass på karaktärerna hade inte varit dumt.


signatur

Jump in.

Kan du skriva vilken plattform i rubriken inom parantes?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar