FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

Medlem

Nu gick jag med i den billigare varianten av supporters. <3

Medlem

Klart FZ ska ha stöd när de gör en sån bra sak!
Gillar initiativet och jag ser fram emot förbättringarna som kommer.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bluenephilim:

Alltså, jag får fan ingen fart på Patreon-betalningarna! Jag fick mail av dem att det blitt fel med betalningen så jag har varit inne och förnyat kortet, lagt till ett annat kort, kollat att det finns pengar (duh!), provat med paypal.. samma resultat, den bara står och säger failed.. på bankkontot står det bara "Patreon 0:- reservation". Nån annan som har erfarenheter här ?

Försökt maila Patreons support och fått svaret typ "Hej, vi har sett ditt brev, det här är inte ett svar utan bara ett tips om att göra allt du redan gjort (som står i FAQ'n) men om du fortfarande har problem, svara på det här mailet, vilket jag gjorde, och fick samma svar igen, rinse and repeat..

Struligt! Fått ordning på det?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av bluenephilim:

Alltså, jag får fan ingen fart på Patreon-betalningarna! Jag fick mail av dem att det blitt fel med betalningen så jag har varit inne och förnyat kortet, lagt till ett annat kort, kollat att det finns pengar (duh!), provat med paypal.. samma resultat, den bara står och säger failed.. på bankkontot står det bara "Patreon 0:- reservation". Nån annan som har erfarenheter här ?

Försökt maila Patreons support och fått svaret typ "Hej, vi har sett ditt brev, det här är inte ett svar utan bara ett tips om att göra allt du redan gjort (som står i FAQ'n) men om du fortfarande har problem, svara på det här mailet, vilket jag gjorde, och fick samma svar igen, rinse and repeat..

Har du blockerat kortet för utlands/internetbetalningar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Alltså, jag får fan ingen fart på Patreon-betalningarna! Jag fick mail av dem att det blitt fel med betalningen så jag har varit inne och förnyat kortet, lagt till ett annat kort, kollat att det finns pengar (duh!), provat med paypal.. samma resultat, den bara står och säger failed.. på bankkontot står det bara "Patreon 0:- reservation". Nån annan som har erfarenheter här ?

Försökt maila Patreons support och fått svaret typ "Hej, vi har sett ditt brev, det här är inte ett svar utan bara ett tips om att göra allt du redan gjort (som står i FAQ'n) men om du fortfarande har problem, svara på det här mailet, vilket jag gjorde, och fick samma svar igen, rinse and repeat..

ICA Banken har utlandsbetalningar avslaget som default, finns även funktioner för att stänga av online betalningar.
Jag har allt avstängt som default tills jag ska använda kortet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Avstängd

Se där ja, Patreon!

Välkommen in till den digitala ekonomiska prenumerationsframtiden!

Medlem

Självklart stöttar man FZ


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kryphålet vad jag vet är att vinsten är värd mindre än ett prisbasbelopp, vilket många spel hamnar under. Annars får man helt enkelt motivera varför. För att vara safe.

Angående "lotteri" och "tävling" så får det INTE vara slumpen som avgör att någon eller några vinner. Då anses det vara "lotteri".

"Tävling" är det när det finns domare, någon form av omröstning som utser vinnaren, eller prestation att genomföra så att vinsten vanns mot (framröstad) prestation och inte slumpen.

Spelinspektionen är på tårna och har bötfällt aktiva spelbolag i Sverige som bedrivit lotteriliknande inslag på sina spelsidor utan tillstånd. Tillstånd för lotteri är inte samma sak som tillstånd för hasardspel/onlinespel.

Det ni kan ha är någon simpel turnering i något spel för att folk skall vinna spelkoder: CS: 1.6, Worms Armageddon, Need For Speed 3, vad vet jag!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AplAy:

Angående "lotteri" och "tävling" så får det INTE vara slumpen som avgör att någon eller några vinner. Då anses det vara "lotteri".

"Tävling" är det när det finns domare eller någon form av omröstning som utser vinnaren så att vinsten vanns mot (framröstad) prestation och inte slumpen.

Spelinspektionen är på tårna och har bötfällt aktiva spelbolag i Sverige som bedrivit lotteriliknande inslag på sina spelsidor utan tillstånd. Tillstånd för lotteri är inte samma sak som tillstånd för hasardspel/onlinespel.

Det ni kan ha är någon simpel turnering i något spel för att folk skall vinna spelkoder: CS: 1.6, Worms Armageddon, Need For Speed 3, vad vet jag!

Absolut, det är därför vi har motiveringsfrågor på tävlingarna för att uppnå kravet på prestation.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Ni som är patrons men som inte fått ert emblem i forumet, peta på mig via PM eller skriv ett kontaktmeddelande.


signatur
Avstängd
För den som undrar om Patreon

Patreon är en mellanhandstjänst mellan personer som vill ta emot pengar och personer som vill ge pengar på grund av något förstnämnda personerna erbjuder (vilket anges på respektive Patreon-sida).

Patreon drar från angivet valt betalkonto mitten på månaden och vid slutet på månaden. Då garderar mellanhanden sig mot olika utbetalningstider för löner som exempelvis USA (mitten på månaden) och Sverige (runt slutet på månaden).

Det finns ingen "bindningstid" på Patreon så Du som bidrar behöver inte känna att du är "fast". Utan stötta månader då du känner att Du kan, helt enkelt!

International
Man of Mystery

@trickeh2k: Nä, allt är öppet.. jag har dessutom testat att köra med Paypal och ett annat kort. Ska testa att ta bort ALLT och börja om igen.

Annars kan jag skicka över pengarna i kontanter i en brun papperspåse, alternativt en back öl i månaden


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Givet att FZ skall ha stöd, blev nyss en Patreon


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Frilansare

Fanken vad fina ni är!

Moderator | Testpilot
Skrivet av bluenephilim:

@trickeh2k: Nä, allt är öppet.. jag har dessutom testat att köra med Paypal och ett annat kort. Ska testa att ta bort ALLT och börja om igen.

Annars kan jag skicka över pengarna i kontanter i en brun papperspåse, alternativt en back öl i månaden

Jag hade också problem. Det hjälpte att ta bort allt och försöka igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AplAy:

Patreon är en mellanhandstjänst mellan personer som vill ta emot pengar och personer som vill ge pengar på grund av något förstnämnda personerna erbjuder (vilket anges på respektive Patreon-sida).

Patreon drar från angivet valt betalkonto mitten på månaden och vid slutet på månaden. Då garderar mellanhanden sig mot olika utbetalningstider för löner som exempelvis USA (mitten på månaden) och Sverige (runt slutet på månaden).

Det finns ingen "bindningstid" på Patreon så Du som bidrar behöver inte känna att du är "fast". Utan stötta månader då du känner att Du kan, helt enkelt!

Tack, vi borde kanske ha en sådan infotext.


signatur
International
Man of Mystery

@uberpwnage2.0:

Okej, precis testat att ta bort allting och lägga tillbaka, får se om det funkar bättre nu då


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kan man slanta in 400 kr nånstans på en gång och få samma perks som första nivån? Jag är inte heller jätteförtjust i Patreon (har kört det själv). Gillar grundtanken men det är nåt som skaver, och jag vill inte ha fler prenumerationer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av starboy83:

Kan man slanta in 400 kr nånstans på en gång och få samma perks som första nivån? Jag är inte heller jätteförtjust i Patreon (har kört det själv). Gillar grundtanken men det är nåt som skaver, och jag vill inte ha fler prenumerationer.

Vi ska kika på alternativ längre fram, helst vill vi ju ha något eget. För att komma igång snabbt var dock Patron vettigast.


signatur
Medlem

Hur har jag missat det här? Jag har ju varit här sen Hedenhös.
Nåväl, har dock negativa erfarenheter av Patreon. Ordna gärna ett eget system om möjligt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Går det inte att tillfälligt skapa upp ett paypal-konto bara? Min e-post har ni (jag använder samma som på paypal), så då borde det ju gå på nåt vis. Har även samma e-post på Patreon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av starboy83:

@Carl Johansson-Sundelius:

Går det inte att tillfälligt skapa upp ett paypal-konto bara? Min e-post har ni (jag använder samma som på paypal), så då borde det ju gå på nåt vis. Har även samma e-post på Patreon.

Som sagt, vi tittar på alternativ. Stay tuned!


signatur
Medlem

En äkta lurker här.
Kul att kunna stötta en bra hemsida. Tack vare er har jag hittat många roliga spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Raoulen:

En äkta lurker här.
Kul att kunna stötta en bra hemsida. Tack vare er har jag hittat många roliga spel.

Vad fint! Släng oss ett meddelande här så får du din markör också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Läser FZ så pass ofta att det kändes självklart att bli supporter Har PMat er.

International
Man of Mystery

Yes! Nu äntligen fick Patreon tummen ur och drog pengar från kontot! Att det skulle vara så sabla svårt!

Om nån annan skulle ha samma problem som jag (alltså att det inte gick att dra pengar), ta alltså bort allt och börja om..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Ramlade av någon anledning in på just Patreon idag och kom då på att jag stöttar FZ där, var inne och kollade en sväng och såg då att senaste uppdateringen från FZ var i juni 2022. Vad händer där egentligen? Jag hade gärna gått in med lite mer i stöttning, men finns det några planer för att ta tag i Patreon i framtiden? Jag menar inte att vi ska få massa saker som andra som inte betalar får, men såg bland annat att man på högre nivåer bland annat fick 10% rabatt i FZ-Shopen som mig veterligen är död och bor i en så kallad låda?

Hade bara varit trevligt att veta om Patreon är något som ni tänker arbeta vidare med?

Skriv svar